Help: welke sprong?

Hallo allemaal,

even een vraag over (jaja weer) een sprong. Onze zoon is bijna 1 jaar, maar gecorrigeerd 40 weken. Normaal gesproken zou hij tussen 2 sprongen in vallen (volgens het oei ik groei boek), maar sinds gisteren is hij helemaal uit zijn doen. Jengelig, niet meer alleen willen spelen, gedragen willen worden, knuffelen en overdag niet slapen. Nu heb ik het oei ik groei boek gelezen, maar ik zie niet heel veel verschillen tussen de 8- en 11 maanden sprong, of heb ik het mis?

Ik vermoed dat onze zoon nu aan zijn 11 maanden sprong is begonnen, want hij eet ook ineens geen brood meer en krijgt steeds meer een eigen wil. Draaien op het aankleedkussen, huilen, enz. Niet willen spelen, niet willen slapen, niets is goed.

Wie kan het mij vertellen? Bedankt alvast voor jullie reacties!

Niet bijdehand bedoeld, maar hoezo maakt het uit welke sprong het is? Een sprong is toch een sprong?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@mriek, dat was idd ook mijn reactie. Wat maakt het uit?!
Ik heb het oei ik groei boek ook in huis. Maar moet zeggen dat ik er nooit in he gekeken. Natuurlijk was het wel eens handig als ik verklaring zoch naar bepaald gedrag, dan bleek het een sprong te zijn. Maar verder nooit.

Kan je als tip geven, rustig blijven en wat extra structuur bieden. Verder niet verplichten om te eten. Als je kindje honger heeft gaat het vanzelf wel weer eten.

Gr

Hoi

op zich maakt het niet uit welke sprong, maar als het de 8 maandensprong (nog) is, dan heb ik die van 11 maanden ook binnenkort voor de boeg, vandaar.
En ik vroeg me af of er verschillen zaten in beide sprongen (qua gedrag van de baby).

Ik ben dan wel benieuwd tot hoe lang je zijn leeftijd moet corrigeren? Blijft dat dan altijd zo?
En tsjah die sprongen, ik heb heel lang zonder gedaan, wist ik niet eens van het bestaan van sprongen.
Nu ik dat wel weet, denk ik, oh ja, een sprong, maar ik doe er verder eigenlijk niks mee.
Dat eten komt inderdaad wel weer, een kind kan wel even zonder.
Is een lastige periode, maar je moet er even doorheen, welke naam het ook heeft! Succes ermee!

Groetjes Maderijn

Oh en het niet willen spelen, slapen, gedragen willen worden, het hoeft geen sprong te zijn!
Wij hebben net de griep achter de rug, en dan is het een aantal dagen; niet willen spelen, niet slapen, gedragen willen worden, en al helemaal niet eten.
Wie weet heeft ie dus iets onder zijn leden!

quote:
op zich maakt het niet uit welke sprong, maar als het de 8 maandensprong (nog) is, dan heb ik die van 11 maanden ook binnenkort voor de boeg, vandaar.

Maakt dan toch nog niet uit welke sprong het is? Want als-ie die van 11 maanden nu heeft dan ben je binnenkort aan de beurt met de 14-maandensprong.

En verder maakt het dan nog niet uit welke sprongen het zijn want voor ieder kindje is het weer anders. Heeft het ene kindje een hele heftige 8maandensprong, het andere kindje heeft er minder last van. Geen peil op te trekken.

Hij zit in een sprong en dat is het. Zonde van de energie om erover na te denken welke sprong het is. Die energie kun je beter gebruiken om door zo’n taaie sprongetjes-periode heen te komen.

Groetekes, Sje