Help! Welk voedingsschema?

Amy krijgt nu 5 flessen van 165 ml, alleen het gaat op het moment een beetje vreemd allemaal.
Ik liet haar tot nu toe altijd zelf bepalen wanneer ze voor een fles kwam. Maar als ze dan 8.30 bijv. haar eerste fles heeft en dan steeds 4 uur later de volgende dan kom je 's avonds op half 9 uit en dan heeft ze nog maar 4 flessen gehad. Hoe doe je dat dan met de laatste fles? Tot nu toe deden wij dan half 9 70 ml geven en half 11/11 uur nog 135 ml. Dan sliep ze steeds de nacht door tot de volgende ochtend.
We hebben haar ook wel eens na de fles van 9 uur 's avonds op bed gelegd en laten slapen en toen kwam ze 's nachts half 5.
Gister hadden we het helemaal raar. Toen had ze 8 uur haar eerste fles, 13.00 uur haar tweede, 17.00 haar derde en toen ging ze 18.00 uur slapen en moesten we haar 22.30 zelf wakker maken!
Maar toen kwam ze vannacht om 3.30!
Het lijkt er wel op of ze echt aan 4 flessen toe is, want ik had zelf het volgende schema in gedachten: 8.30/12.00/15.30/19.00/22.30 Maar ze heeft vanmorgen dus half 9 165 ml gehad en nu heb ik haar kwart voor 12 wakker gemaakt voor de volgende fles. 12 uur dus gegeven en ze drinkt helemaal niks! Ze wil echt niet! Ik kan dus die fles nu mooi weggooien… Ik weet echt niet meer wat ik moet, want als we 4 flessen geven komen we 's avonds dus steeds niet goed uit.
Er is totaal geen regelmaat of ritme en Amy heeft dat overdag juist wel nodig om de nacht goed te blijven slapen.
Wat zouden jullie doen? Welke tijden hoeveel flesvoeding geven? Help!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Op de leeftijd die Amy nu heeft sliep Daan ook nog erg veel. Hihi slapen is nog steeds wel een hobby van hem. Maar toen helemaal, dus om hem de 5 flessen te geven die hij nodig had maakte we hem al om 7 uur s’ochtends wakker. Niet iedereen is van het wakker maken, maar als we hem lieten slapen dan sliep hij gerust tot 9 uur. En dan kwam ik ook totaal niet uit met flessen. Net als Tim maakte we Daan dus ook meestal wakker. Wij zaten dus op een schema van:

7.00/11.00/15.00/19.00/23.00 uur Maar Daan vind het net als Tim destijds geen enkel probleem wakker gemaakt te worden. En als we ze wakker maakte dan dronken ze zo de fles leeg. Natuurlijk weken we hier wel eens wat vanaf, maar dit waren onze ongeveer tijden om toch alle flessen te kunnen geven. De laatste daar moesten we hem altijd voor wakker maken en de nacht sliep hij ook meteen door. In het begin hebben we hem s’nachts nog wakker gemaakt voor voeding. Maar daar zijn we net als bij Tim al snel mee gestopt.

Daan slaapt nu gerust de hele middag. Maar omdat hij nu wat ouder is en de fles van 15.00 uur niet meer krijgt maak ik hem niet meer wakker voor diksap. Die krijgt hij nu vaak pas tussen half 5 en 5 uur. De ene keer geef ik het koekje er nog bij de andere keer niet. Maar ondanks dat hij om 17.00 uur zijn diksap pas krijgt eet hij een uur later nog heerlijk zijn warme prak weg.

Tim sliep ook erg veel en we moesten hem ook heel vaak wakker maken voor flessen. Ben dus blij dat Daan nu bijna alleen nog maar vast voedsel krijgt, waarvan ik het niet erg vind dat hij dit wat later krijgt.

We maken hem sinds 7 maanden net als Tim niet meer wakker voor zijn ontbijt. Meestal is hij rond half 9 wakker en krijgt dan zijn pap. Het volgende wat hij krijgt is zijn fruit en dat is meestal pas rond half 12, omdat hij daarvoor slaapt. S’avonds ligt hij er na zijn fles van half 8 in en tukt dan onafgebroken door tot de volgende ochtend.

Groetjes,
Sandra

Hoi, de tijden van amy waren heel snel 7/11/15/19/23. dat hield ik zelf ook wel in de gaten, om er enigzins zeker van te zijn dat ze, toen ze nog zo klein was wel de minimale hoeveelheid voeding binnen zou krijgen. ik vond haar bij dit schema het beste te pas en de tijden zijn makkelijk om later naar vaste eetmomenten over te gaan.
qua hoeveelheid is amy niet echt een voorbeeld, die eet en drinkt maar net voldoende
liefs annelies

Lilypie First Birthday tickers

Ik vind dat zelf inderdaad ook een heel mooi schema, maar dat betekent wel dat ik de wekker moet gaan zetten. Sylvie is namelijk de laatste tijd steeds pas tussen 7.30 en 8.00 uur wakker.
Maar als ik dat dan zou gaan doen, moet ik haar dan kwart voor 7 wakker maken of echt 7 uur?
Ik ben alleen zo bang dus dat als ik haar wakker maak voor een voeding dat ze dan zo weer in slaap valt en dus niet 165 ml drinkt. Of dat ze helemaal niet gaat drinken zoals vanmorgen dus… Ze heeft uiteindelijk trouwens 12.30 120 ml gedronken…

hoi,

wat moeilijk! want als ze 120 gaat drinken is dat te weinig voor 4x
Waarom hou je niet 5x aan, ven 9 tot 9 gaat ze toch nog niet redden 's nachts?
wij zitten nog op 6 flessen, dus ben niet een goed voorbeeld. maar ik zat ook steeds als jij te denken. totdat ik een paar dagen dacht ach ik zie t ook wel. en nu lijkt hij sinds dien zelf een “schema” te hebben ontwikkeld! dus misschien moet je het loslaten en maar zien wanneer ze komt… alleen overdag wel max 5(??) uur ertussen…
succes!!

@Gidget: Ze drinkt als ze 4 flessen drinkt 200 ml per fles
Ik heb dus hiervoor haar altijd haar eigen schema laten bepalen, maar juist daardoor hebben we totaal geen ritme. Ze word sowieso 's ochtends al elke ochtend op een ander tijdstip wakker. Dan laat ze overdag 4-5 uur tussen haar flessen waardoor we 's avonds bijna altijd op 21.00 uur uit komen en nee van 21.00 - 9.00 red ze nog lang niet en dat kan je ook echt niet verwachten van een baby van bijna 2 maand natuurlijk.
Als we haar 21.00 uur haar laatste fles geven word ze 4.30 wakker.
Ik wil gewoon hoe dan ook 's avonds op 22.30-23.00 fles uitkomen. Dus ik denk dat ik het schema van Sandra en Annelies maar gewoon ga proberen.

hey Hanna,
ja het is ook vervelend om uit te komen met fles vier om 21.00 uur. Dat is ons natuurlijk ook wel overkomen en dan was ik de hele dag aan het rekenen. Als zulke tijden dreigden dan schoof ik met de rest gewoon een half uurtje, maar ik heb ook wel weken gehad dat ik om 24.00 uur nog fles 5 zat te geven.
Kijk de ene zal zeggen niet wakker maken en de ander zit te rekenen om niet savonds heel laat uit te komen zoals 24.00 uur.
Ik geloof niet dat het uitmaakt als er 3,5, 4 of 4,5 uren tussen de voedingen zit. Dan heb je drie keer een half uur om mee te ‘compenseren’. Dat heb ik altijd aangehouden om mee te schipperen en iets in te lopen of juist uit te lopen.
hou gewoon aan tussen 7 en 24.00 uur voedingen verdelen en tussen de 3,5 en 4,5 uren tussen de voedingen. Dan kom je uiteindelijk vanzelf op ons schema van 7/11/15/19/23 uit. En de eerste die dan komt te vervallen is die van 23 uur en dat is FEEST want dan kun je zelf een keer lekker om 2130 plat.
liefs Annelies

ja… meneer hier heeft een “eigen” schema…

per wanneer lieten jullie kinderen fles nummer 6 vallen?
het schema is hier nu;
8.00uur
11.30u
15.30u
18.30u
tussen21-23u
03.00u

wij hebben het opgegeven om hem 's avonds nog wakker te maken, dat lukt nl niet, zijn dan 1.5u bezig, hij drinkt weinig en slaapt daarna slecht.
als hij om 3.00u wakker wordt drinkt hij in 20min zijn fles leeg en met een half uur slaapt ie weer, prima voorlopig…

groetjes!

Sinds vorige week woensdag slaapt Amy de nacht door en komt dus op 5 flessen uit. We gaven toen overdag eerst 135 ml en later opgehoogd naar 165 ml.

Hoi,

Toen jesper nog zo klein was en ik kwam met de 4e fles uit om 21.00 uur dan gaf ik in eerste instantie gewoon na 4 uur weer dus om 01.00 de laatste. Maar ja toen lag ik zelf pas om half 2 op bed was ook niet wat vond ik later. Toen heb ik ook het volgende schema geprobeerd 7/11/15/19/23. Ik maakte jesper dan wel wakker om 7 uur. Na een week hadden we dit schema en werd hij zelf ook om 7 uur wakker. Het gebeurde ook wel eens dat hij eerder of later wakker werd en schipperde ik overdag met half uur later of eerder zodat ik de laatste fles wel 23.00 uur uitkwam. Hetzelfde als Annelies zegt.

Groetjes Danielle

Bo dronk op de leeftijd van Amy nog 5 a 6 flessen, met 4,5 maand zijn we overgestapt op 4 flessen, maar hij kreeg wel 240 cc en uiteindelijk zelfs 270 cc per fles, en dan hadden we het volgende ritme 8:00-12:00-16:00-20:00 en dat ging prima.

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Gister werd Amy uit haarzelf om half 7 wakker dus toen hadden we een mooi schema met half 11 de laatste fles. Vandaag heb ik haar 7 uur wakker gemaakt. Eerst een schone luier gedaan en ze dronk de 165 ml moeiteloos op.
Dus haar 's ochtends wakker maken is geen probleem!

Sylvie zat inderdaad ook met 4 maand op 4 flessen, 19.00 uur de laatste en 7.00 uur de eerste fles.

Fijjn hoor. Grote kans dat je dit schema kunt aanhouden.

super goed!
hier krijg ik er per keer echt niet meer in dan 120cc, dus dan kan ik die 6de ook nog niet laten vallen…
het is jammer dat je haar wakker moet maken. maar wel een heel fijn schema!
heeft amy al ritme in haar slaapjes overdag?
en leg je haar bij ieder slaapje op bed?

groetjes!

(Zo jammer is het niet dat we haar wakker moeten maken hoor, Sylvie is dan toch wakker )
Amy krijgt per dag dus 5 flessen. Nu dus 7.00/11.00/15.00/19.00/23.00
Ze doet ongeveer een half uur over haar fles. Daarna houd ik haar eventjes bij me, even kletsen en knuffelen. Dan gaat ze in de box, schommelstoel of op haar speelkleedje. Ongeveer een half uur later begint ze te gapen en/of jengelen en leg ik haar wakker in haar eigen bedje. Speentje in knuffeltje er tegen aan en babyfoon aan. Meestal gaat ze zonder mopperen slapen, een enkele keer na een paar keer mopperen.
Alleen vanaf 20.30-21.00 tot 22.30 laatste fles is Amy elke avond klaar wakker. Dan zit ze gewoon gezellig bij ons beneden.

wow wat een ritme, mooi hoor.

hier is sam om kwart voor 8 ongeveer wakker.
tot een uur of half 11, dan valt hij in slaap, soms op bed soms in de box, is een licht slaapje. half 12 fles. wakker tot ongeveer 13u dan slapen op bed of wagen als we weg zijn, dan moet ik hem wakker maken voor zijn fles van half 4. soms slaapt hij na de fles ook nog even. dan wakker vnaf 5u tot ongeveer half 9/9u licht slaapje, tien uur de fles en dan weer op bed.
dit schema is nu een paar dagen, maar kan dus ook zo weer anders zijn.

groetjes

Wow Gidget slaapt jouw mannetje van 22u tot 07.45?
Hier krijgt Ruben de laatste fles zo rond de klok van 22u tot 06u
Hmm ben jaloers op jouw schema want zo kan je heerlijk een lange nacht maken. Daar verlang ik al heeeeeel lang naar.

Greetz COra

haha nee!!! was t maar waar, ging me even om de slaapjes overdag…
hij gaat ron 22u/22.30u naar bed. stipt om 3uur komt ie voor een fles.
en meestal moet ik hem 's ochtends wakker maken voor de 8uur fles.

groetjes!