Mijn dochter Lizzy van bijna 3 jaar heeft nu sinds een 3 a 4 weken vreselijke driftbuien!!
Ze komen ook vaak echt om niks,ik zal een paar voorbeelden geven,
gisteravond was ze heerlijk aan t douchen en ik had al 4x haar voorbereid dat ze de sproeier(douchekop) mocht vasthouden en dat daarna de kraan uitging en afdrogen.
nou ok de douchekop opgehangen en toen kwam t moment dat ze uit de douche moest stappen om aftedrogen.
Toen begon het: nee wil ik niet (hele zielige toon)
kom liz het is zo te koud kom afdrogen
nee wil niet
nou 4x gezegt tehebben pakte ik haar vast en tilde haar uit de douche,
nou huilen schreeuwen krijsen zichzelf tegen de grond storten.
en maar nee nee blijven zeggen.
ik stond op deed t licht uit en deur dicht,na een paar sec terug gelopen en weer gevraagt kom liz afdrogen.
lizzy bleef maar nijdig!!!
Ik haar in dr kamer gedaan en deur dicht en liep weg,liz trok de deur open en ik riep weg wezen naar je kamer!!
na 1 minuut ofzo weer naar haar kamer gegaan en gevraagt of ze nu wel even ging luisteren en afdrogen?
Nog steeds niet luisteren en maar krijsen,sorry maar soms kan ik mezelf niet meer inhouden en ga ik schreeuwen.
net als gisteren dus ik ging echt schreeuwen en en liep weer weg liz achter mij aan en ik schreeuwde naar je kamer ik mag je tog niet aankleden!!!
jawel jawel en toen was t voorbij maar ook in 1 keer voorbij.
na afloop praat ik met haar en vertel dat papa en ik hier heel verdrietig van worden en dat ze gewoon moet luisteren.
Afgelopen zaterdag heeft ze niet gelogen een uur zo’n driftbui gehad!!!
Wij zijn echt radeloos en vragen ons af of en wat we verkeerd doen of is het gewoon uit proberen,op de chreche en bij opa en oma is er niks aan de hand.
Als lizzy al zo begint en door blijft gaan dan doen wij haar naar boven naar haar kamer omdat ze als ze op de grond ligt gaat liggen stampen en dat is niet echt leuk voor de buurman beneden?
Op deze manier maken wij haar duidelijk dat ze verkeerd bezig is(kamer is dus soort straf)
Zijn er mensen die dit herkennen en voor ons tips hebben dan horen wij die heeeel graag!!!
groetjes van radeloze mama
a boekhout