Help.. waterpokken?

Hallo Iedereen

Indy is alweer 9 weken oud. wat gaat de tijd toch snel.
nu heeft mijn oudste van 2 jaar de waterpokken. hij is in het stadium dat de blaasjes openspringen…

De kans is natuurlijk heel groot dat Indy het ook krijgt. waar moet ik bij haar precies op letten en hoe lang gaat er bij haar overeen totdat ik zeker weet dat zij ze nog niet gekregen heeft? Wanneer wordt het gevaarlijk voor haar?

groetjes Joyce

joyce Kurstjens-huber

Waterpokken is een herpes-virus.
Herpes kan heel gevaarlijk zijn voor pasgeborenen (zo mag je bijv. met een koortslip een pasgeborene ook niet te intensief knuffelen. Koortslip is ook een herpes-virus).

Ik weet niet tot welke leeftijd je over “pasgeborene” praat. Geen slecht idee om maandag voor de zekerheid je huisarts even te bellen voor ruggespraak.

Nou hebben baby’s in de eerste periode vaak nog antistoffen van de moeder in hun lichaam zitten, dus het kan ook zijn dat ze het wel krijgt maar alleen in lichte vorm.

Of heb jij zelf nooit waterpokken gehad? Dan heeft ze die antistoffen niet namelijk.

Groetekes, Sje

Hoe dat zit met een pasgeborene weet ik verder niet. Maar heb wel een tip voor de oudste.Een havermouthbadje. Daar drogen de pokjes sneller van uit en dan is de jeuk ook weg, dan krabben ze ook niet zo natuurlijk. Havermouth in een washandje doen, dichtknopen. Kind in bad, washandje voortdurend lekker in het water knijpen (alsof het een spons is) en kind mee deppen. Je kunt evt. wat van het uitgeknepen papje bewaren voor als het toch tussendoor weer erg jeukt. Het liefste na het bad niet afdrogen maar laten drogen op de huid eventjes.
Calendulan emulsie heb ik destijds ook gebruikt, maar deed hier veel minder wer dan de havermouthbadjes. Havermouth vind je vaak in de gewone supermarkt bij de ontbijtgranen ed.
Ben wel heel benieuwd hoe het nu zit met een pasgeborene. Wil je het even posten als je er een antwoord op hebt gehad ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi Joyce,

Zou idd even bellen met de huisarts om het na te vragen!
Het herpes-virus is idd gevaarlijk voor pasgeboren kindjes, mijn man moest in de ziekenhuisperiode van Jasper een mondkapje dragen toen hij een koortslip had, het zou hersenvliesontsteking kunnen geven, heel gevaarlijk dus.
(maar hoe het precies met waterpokken zit weet ik niet)

Voor de zekerheid zou ik proberen je zoontje even bij haar uit de buurt te houden, in elk geval even niet knuffelen/kusjes geven tot je overlegt hebt met de huisarts. Laat je hier even weten wat de huisarts er van zei, dan weten wij ook meteen hoe het zit.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers