Het kinderdagverblijf belde net dat mijn dochter van 2 de waterpokken heeft. Ze is gelukkig verder niet ziek dus hoef haar niet direct te halen. Nu ben ik zelf 17 weken zwanger en heb als kind de waterpokken gehad. Is het nu alsnog schadelijk voor de baby in mijn buik??
Help waterpokken
Nee, volgens mij niet jij bent resistent voor die bacteriën. Je zou voor de zekerheid ff kunnen googelen of je verloskundige op kunnen bellen. Zodat je je echt zeker voelt en niet ongerust hoeft te maken.
Greetzz Cora
Dank voor je reactie coramora
Heb net voor de zekerheid de huisarts maar even gebeld en die zei hetzelfde als jij. Heb me weer gek laten maken door allerlei verhalen op internet
Nu maar hopen dat de kleine meid er niet teveel last van krijgt.
gr.
Nee, als je het zelf ooit gehad hebt, kun je nu niet meer besmet worden. Tenzij je het gehad hebt voor je eerste jaar. In dat geval kun je het alsnog een keer krijgen. Maar lijkt me dat dat dan allang gebeurd was in je kindertijd.
Ik zou het wel voor de zekerheid even melden bij de volgende controle bij de verloskundige of gynaecoloog. Kan maar beter voor de zekerheid in je dossier staan.
Groetekes, Sje
nu maakt het nog niet eens zoveel uit, het zou wel erg zijn als je op het punt van bevallen staat… dan kan je pasgeboren baby besmet worden
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!
“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”