Help wat te doen (solli morgen) heb afgezegd

Met dank aan het UWV heb ik morgen een sollicitatie gesprek. Het gaan om telefonisch afspraken maken en telefonische aquisities. Op zich heb ik daar een hekel aan maar ja UWV bracht de vacature aan en ik dacht werk is werk.

Nou werd ik vandaag gebeld of ik morgen om 11.00 daar op gesprek wilde komen. Dus ja prima, en dan krijg je dit te horen: Je moet alleen wel weten dat je maar max 35 uur kan werken per week en dat je minimaal 9 euro per uur verdient. Met bonussysteem zou dit naar 11 kunnen, maar de eerste twee weken werk je zo ie zo maar 16 uur (a 9 euro dus) ivm trainingen en dan moet je jezelf eerst bewijzen om 35 uur te mogen werken.

Ik zit er nu nog eens over te denken maar ik heb er steeds meer bedenkingen bij. Zeker omdat ik vanmorgen een goed gesprek heb gehad bij een ub over en functie waarvan zij denkt dat ik echt geschikt ben. En een ander ub heeft ook een aantal vacatures waar ze me voorsteld, deze zijn niet voor vast maar wel voor langere tijd.

Zit er over te denken wel te gaan, afspraak kan ik nu niet meer cancelen (toch?) en het dan af te laten ketsen. Want ik weet dat ik echt wel concessies moet doen, maar droog brood eten??

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 07 Apr 2011 19:03:19

Gewijzigd door - Michèle op 07 Apr 2011 20:29:22

ik zou zeggen, volg je gevoel! Dan komt t altijd goed…
Het klinkt ook een beetje wazig moet ik eerlijk zeggen, of ze iets achter de hand houden voor als je niet voldoet of zo. (jezelf moeten bewijzen om 35u te werken…)
En cancellen kan echt wel hoor, als je zeker weet dat je dit niet wil. Anders verdoe je je eigen tijd en hun tijd

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

Mijn gevoel zegt NEEEEEEE maar ja dat zei het al toen ik reageerde. ik bedoek ik haat aquesities en al helemaal koude.

Aan de andere kant heb ik zoiets van moet werk hebben want wat als me WW niet door gaat. Ze hebben daar nog niks over laten weten. Want ik heb de laatste loonstrook van het ub nog niet. Al denk ik dat ik morgen wel alles opstuur wat ik al heb en aangeeft dat de laatste loonstrook nog komt met de brief beeindiging werk. Maar ja dan zul je zien dat zij weer alle tijd nemen. Ze hebben tot 27-6.

Groetjes,

Michèle

Maar Michele jij hebt toch de laatste 2 jaar ook gewoon gewerkt?
Dan heb je toch ALTIJD recht op een uitkering?
Of heb ik dat nu mis?

Kan je met die uitkering achter de hand niet op je gemak verder zoeken naar iets wat geschikt is voor jou? (wat JIJ leuk vind)

Gr, Danielle

@ Danielle ik heb bij Kone ontslag genomen voor een andere baan. Sterker nog ik heb 13 jaar gewerkt en in princiepe 13 maanden recht op ww. Ik ben ook niet verwijtbaar met mijn ontslag alleen je zult zien dat ze weer gaan zeuren en z**ken. Als ik weet dat ik die WW krijg zit ik ook een stuk rustiger natuurlijk. Maar ik zoek gestaagd door, als ik tijdelijk wat heb laat ik de aanvraag ook doorlopen want als ik korter dan 6 maanden werk moet deze aanvraag blijven staan, na langer dan 6 maanden moet je een nieuwe aanvraag doen.

Heb die voor morgen toch afgezegd. Mer zei alleen maar ben je wel lekker en dan weet ik genoeg, hij heeft ook gelijk. Ik hoop gewoon dat ik op gesprek mag waar ik vanmorgen voor ben geweest en dat zij net zo enthousiast over mij zijn als ik over hun.

Groetjes,

Michèle

ik hoop ook voor je dat je op gesprek mag. Je kan maar beter voor iets gaan waar je een goed gevoel bij hebt, werken met een vervelend gevoel kan veel invloed hebben op je hele leven vind ik.
Heel veel succes ermee, hopelijk vind je snel een baan die bij je past!

groetjes
Ineke

@ Ineke1980 ik ben ook met een opleiding evenementen organisatie bezig dus ik hoop daar ook wat mee te kunnen gaan doen vanuit huis. Maar ik hoop het ook dat ik of die baan krijg of wat anders leuk. Weet je ik wil ook wel iets minders doen voor de time beeing tot de economie aantrekt maar dan wel een reeel iets.

Groetjes,

Michèle

een opleiding evenementen organisatie, dat klinkt erg leuk! is dat dan ook weddingplanning en zo? (je ging zelf toch ook bijna trouwen of heb ik het mis?) Ik ben zelf niet zo sterk in organisatorische dingen hahaha.
Maar ik hoop ook idd voor je dat je iets leuks tegenkomt, of wat je zegt iig iets reëel. Ik vind het in ieder geval knap van je dat je ook wel even iets minder wil doen tot de economie aantrekt. Dan zou je daarna in ieder geval wat met je opleiding kunnen doen. Succes ermee!
Hoe ben je trouwens bij die opleiding gekomen? Ik zou ook nog graag iets bij willen doen, maar weet niet wat…

groetjes
Ineke

Nee weddingplanner is echt op bruiloften gericht, wil ik op zich nog wel doen hoor. Evenementen kan van alles zijn, van een kraamfeest tot een dance festival zeg maar. Of een bedrijfsfeestje.

En ik heb gewoon gekeken wat vind ik leuk, waar ligt mijn voorliefde. Ik ben een regelaar en een planner en ik ben gek op uitzoeken en uitdagingen. En ik heb mijn ondernemersdiploma. Maar ik kan geen 8 uur per dag meer op mijn benen staan. Dus zo ben ik op evenementenorganiseren terecht gekomen. Ik kan er vanuit huis dingen mee, ik kan me in laten huren en ik kan bij een evenementen afdeling werken. Dus kanten genoeg.

En ja ik ben mijn eigen bruiloft ook aan het plannen of heb hem gepland want het meeste is wel rond nu.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 07 Apr 2011 21:52:42

hey michele, ja nie om onrust te zaaien, maar met banen weigeren, of wat het uwv aandraagt, moet je wel een beetje uitkijken hoor, niet te vaak doen zeg maar, vinden ze niet okay (ookal passen die banen niet bij je ) … want dan gaan ze lopen mouwen, of je wel wilt werken ! het zijn echt een stel hoor…

maar ik heb het ook een paar keer gedaan hoor, omdat ik gewoon 3 dagen heb waarop ik kinderopvang heb, en hun weer met baantjes aankwamen net niet voor die dagen zeg maar, sukkels

Pippy is geboren 17.07.2009

@ Sugars weet ik, maar dit is echt niet reeel, je kan niet verwachten dat je van 40 uur naar 16 gaat en niet zeker weet of je ook wel meer wag werken. Ik ben heel schappelijk, want ik heb net ook een solli voor bij eneco verstuurd, in rotterdam. Een uur reistijd (nu 20 min) en heel wat minder salaris. Maar ben wel een half jaar onder de pannen als ze accoord gaan. Dus wie is er nu niet schappelijk maar dit kon echt niet.

Groetjes,

Michèle

nee precies, had ik toen ook hoor, maar heb het allemaal wel goed genoteerd, dat als ze later gingen mouwen, dat ik het allemaal zo op tafel kon gooien…want die lui van het uwv daar zakt je legging ook vanaf tot je uggs! koekwouzen

Ik weet het heb eerder 6 maanden thuis gezeten en ik had toen en heb nu meer werk te doen dan zonder hun.

Als het goed is gaan Randstand me bij 6 (!) bedrijven voorstellen…

Groetjes,

Michèle

hmm ja ik neig meer naar een nee voor het uwv. die uren zijn echt weinig en ik vind het maar een kut loontje… mag ik dat zeggen? je bent meer waard vind ik… maar goed het is jouw keus. ik zou die andere eerder afwachten. maken die paar dagen nog wat uit?

Inge ben ook niet gegaan hoor enne tja k*t loon is het zeker, maar helaas zit de werkzoekende niet in een positie dat hij veel kan eisen dus het is maar even slikken en pikken en blij zijn dat je werk hebt en als de economie weer meer aantrekt op dat punt er je voordeel mee doen.

Groetjes,

Michèle

ja die lonen zijn ook nie meer wat ze geweest zijn hoor… pffhhh had toen ook bij een callcentrum gesolliciteerd, in eindhoven, dus dan moest ik met de trein, kon maar 4 uur per dag werken, en me trein moest ik zelf dokken… hallo, ja dan kon ik beter thuisblijven, meer moeite en geld kwijt dan verdienen, schoot ook zeker nie op !

Ach een voordeel als de economie weer aantrekt heb ik mijn studietje af en diei s op HBO niveau en misschien doe ik er nog een kleinte managememt assistent bij… en ik ben nog jong en ik wil wat dus komt goed. Als ik tot die tijd maar wat heb dat de rekeningen betaald.

Groetjes,

Michèle

Is de verzorging niet iets voor jou?

Je kan bij NTI enzo een thuisstudie doen en in de zorg heb je ZO werk…zoek maar iets en je kan aan de slag!

Maar ja…de zorg moet je liggen!

Gr, Danielle

@ danielle, denk dat ik dat lichamelijk niet zo leuk meer zou vinden. Voor even misschien maar niet langdurig. Mijn hele rechter kant ligt in de kreukels.

plus ik ben al met die evenementen opleiding bezig en ik kan niet alles tegelijk en doen en betalen.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 08 Apr 2011 20:32:04

tja ik zit nog niet in de arbeidsmarkt dus ik weet er niet veel van wel dat het wel erg weinig is voor een vrouw met jouw capaciteiten en je leeftijd, mijn vriendin werkt in een schoenenwinkel en krijgt ook 9 euro en ze is 22.