Help, wat moet ik doen

Ik merk dat mijn dochter steeds meer en vaker honger krijgt nu ze bijna 4 mnd is (over een week). Mijn melk is niet echt verzadigend meer, in ieder geval niet om een hele nacht mee door te komen, ze wordt nu weer vaker wakker, soms wel 4 keer per nacht, ik heb dus geen nachtrust. Bij borstvoeding weet ik nooit hoeveel cc ze gedronken heeft. Ik wil haar laatste voeding dus een flesje geven met een papje gemegd (rijstebloem), het probleem echter is dat ze geen flesje wil!! Ze weigert met man en macht. Wat moet ik nu??? Gewoon blijven proberen? Ik zie namelijk wel aan haar dat ze echt meer nodig heeft dan alleen de borst, want als ik eet dan volgt ze mijn mond en maakt ook van die eetbewegingen, en smakt mee. Ik wil echt dat ze een papje eet, maar hoe pak ik dat het beste aan? Wat deden jullie?

Please help…

Kan je het niet afkolven en met zo’n bekertje geven? 't is maar een idee
http://www.borstvoeding.com/ is eenheel goede informatieve site . Misschien vindt je daar een oplossing.

Raising kids is part joy and part guerilla warfare.
Lilypie 1st Birthday Ticker

Beste Saraprinsesje,

Je dochtertje wil geen fles van jou omdat ze weet dat de borst in de buurt is en die heeft ze liever omdat ze die gewend is. Dat is de reden dat ze de fles weigert. Ze wil je laten weten dat ze liever rechtstreeks uit de borst drinkt.

Zorg dat jij ruim voor voedingstijd uit haar buurt bent en dat ze je dan ook echt niet meer hoort, ziet of ruikt en laat iemand anders dan de fles geven. Grote kans dat ze het dan wel toelaat.

Het beste is om haar aan de fles te laten wennen als daar moedermelk in zit. Als het je niet lukt om voor afgekolfde melk te zorgen, dan is het mogelijk een oplossing om alleen de speen van de fles in te smeren met een paar druppeltjes moedermelk.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 18 Feb 2007 19:25:35

Zoals Sje al schrijft, de eerste keren wennen aan de fles moet door iemand anders dan de moeder gedaan worden.

Wat voor melk geef je dan? Mijn dochter bleek dus geen afgekolfde melk te lusten en dronk wel met kunstvoeding. Dat is misschien ook nog iets om uit te proberen.

Wil je de borstvoeding afbouwen? Want dat is het gevolg als je nu dus meerdere (nacht)voedingen laat vallen. Ik weet niet hoe lang ze al ontevreden is, maar misschien heeft ze een regeldag of groeisprongetje? Of misschien is je voeding iets teruggelopen en kun je met een aanlegdagje (lekker de hele dag op bed liggen, rust je ook lekker uit, en laten drinken wanneer ze wil) de produktie weer opvoeren?

Ik weet niet of je overdag werk of nog andere kinderen hebt, maar lekker overdag bijslapen als je dochter slaapt is misschien ook nog een tijdelijk idee?

quote:
Ik zie namelijk wel aan haar dat ze echt meer nodig heeft dan alleen de borst, want als ik eet dan volgt ze mijn mond en maakt ook van die eetbewegingen, en smakt mee. Ik wil echt dat ze een papje eet, maar hoe pak ik dat het beste aan? Wat deden jullie?
Je dochter is nu 4 maanden en toont interesse in eten, volgens mij is het nakijken niet een teken van tekort krijgen, dus waarom niet pap met een lepeltje geven? Of lukt dat niet laat op de avond (zelf nooit geprobeerd hoor).

Realiseer je in ieder geval dat je kind borstvoeding geven alleen NU kan en die tijd komt niet meer terug.

bedankt voor de tips!

Ik heb dus geprobeerd dat mijn man haar ging voeden, maar daar wilde ze niks van weten. Toen heb ik geprobeerd pap met een lepeltje te geven, en dat ging wel goed, het hielp ook voor in de nacht want ze viel om 22.00 uur al in slaap werd pas om 06.00 uur wakker, ik heb dus ook heerlijk geslapen, en toen ik wakker werd zat ik weer vol melk .

Ze heeft niet eens zo heel veel pap gegeten, want ik had 30 cc kunstmelk gemaakt met 2 theelepels rijstebloem en daarvan heeft ze 20 cc gegeten en daarna nog van mij wat gedronken en daarmee is ze de nacht wel doorgekomen. Ben dus heel erg blij!!

Groetjes,
Malika

Heb je trouwens de speen al gecheckt? Onze jongste wilde ook niet aan de fles. Maakte niet uit of er moedermelk in zat en toen bleek dat we een speen met een te groot gat hadden. Ze had nog een maatje kleiner nodig en toen ging het meteen prima.

Groetekes, Sje