Help wanhopige mama!

Meric is pas 8 weken oud en weegt 4015 gram. Normaal drinkt hij 100cc met 2 schepjes johannesbroodpitmeel. Net heeft hij dit weer netjes opgedronken in 20 minuten. Nadat we gespeeld hadden gaf hij met smakgeluiden en door op zijn handjes te zuigen aan dat hij nog honger had. Dus ik heb nog 30cc gemaakt voor hem. Raad eens? Deze was ook op en meneer zat nog steeds niet vol! Vervolgens heb ik nog 100cc gemaakt weer met 2 schepjes johannesbroodpitmeel en van deze heeft hij 70 opgedronken en gaf toen ook weer zelf aan dat hij vol zat! In totaal heeft hij dus binnen een uur tijd 200cc achterover gedrukt! Is dit niet teveel voor hem? Herkennen jullie dit probleem ook? Please i need some advise! Ik weet nou niet wat ik hem de volgende voeding moet geven, buiten dat ligt hij nu in bed alsnog te mompelen, logisch toch! Daar krijg je toch ontzettende buikpijn van Ik weet het niet meer

Alle tips en ervaringen zijn welkom.

Gr. mama van Meric

Als een kindje borstvoeding krijgt, let niemand op de hoeveelheden want het is goed dat het kindje drinkt zoveel als het wil, maar zodra een kindje flesvoeding krijgt is er paniek in de tent als het te weinig drinkt of juist meer wil. Dan wordt ineens krampachtig op de cc’s gelet!

Ik snap eerlijk gezegd het verschil niet.

Gewoon geven waar hij om vraagt want blijkbaar heeft-ie het nodig.

Daarbij zit-ie in een sprong en dan is de eetlust ook altijd anders dan normaal. Zie het oei-ik-groei-boek.

Groetekes, Sje

[/quote]

Sje, ik snap wel wat jij bedoelt, maar waar ik me eigenlijk druk om maak is dat hij dadelijk veel krampjes gaat krijgen en verder ben ik gewoon benieuwd of hij daadwerkelijk honger had of dat er iets anders speelde (zoals zuigbehoefte).

Maar goed…bedankt voor je reactie

Mijn dochtertje is 2,5 week oud, en drinkt ook 100 cc, Gister was hier iemadn van het CB en die zag hoe het ging toen ik haar de fles gaf. Zij had het idee dat Jessey best nog wel wat meer zou lusten, maar ik dacht dat dat nog niet mocht omdat de kraamhulp had gezegd dat baby’s een hele tijd op 100 cc per fles blijven. De verpleegkundige gaf ook aan dat het met flesvoeding niet anders hoeft te zijn dan met borstvoeding, en adviseerde me gewoon 30 cc extra aan te bieden, en dan te kijken wat ze doet. Het gemiddelde per dag is 600 cc, maar 500 of 700 mag ook. Het is maar net waar je baby behoefte aan heeft!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Anouk je hebt het getroffen met die CB-verpleegkundige! Bij de meeste CB’s krijg je zo ongeveer op je donder als je zelf gaat knutselen aan die hoeveelheden flesvoeding.

Groetekes, Sje

quote:
Meric is pas 8 weken oud en weegt 4015 gram. Normaal drinkt hij 100cc met 2 schepjes johannesbroodpitmeel. Net heeft hij dit weer netjes opgedronken in 20 minuten. Nadat we gespeeld hadden gaf hij met smakgeluiden en door op zijn handjes te zuigen aan dat hij nog honger had. Dus ik heb nog 30cc gemaakt voor hem. Raad eens? Deze was ook op en meneer zat nog steeds niet vol! Vervolgens heb ik nog 100cc gemaakt weer met 2 schepjes johannesbroodpitmeel en van deze heeft hij 70 opgedronken en gaf toen ook weer zelf aan dat hij vol zat! In totaal heeft hij dus binnen een uur tijd 200cc achterover gedrukt! Is dit niet teveel voor hem? Herkennen jullie dit probleem ook? Please i need some advise! Ik weet nou niet wat ik hem de volgende voeding moet geven, buiten dat ligt hij nu in bed alsnog te mompelen, logisch toch! Daar krijg je toch ontzettende buikpijn van Ik weet het niet meer

Alle tips en ervaringen zijn welkom.

Gr. mama van Meric

Als hij echt hongerig blijft en hij heeft niet voldoende aan een tul (ivm zuigbehoefte) is er ook voeding voor hongerige baby’s. Nutrilon Forte is dat.

Groetjes,

Michèle

Michele bedankt voor je advies, maar het is niet te peilen hoe hij drinkt. De volgende voeding had opeens maar 80cc gedronken! ik weet me god niet meer wat ik er mee moet, hij maakt er echt een rotzooi van hahahahah…

Herkent iemand deze situatie?

Ja, ik herken de situatie. Zoals ik in mijn eerdere berichtje al schreef: hij zit ook middenin een sprong (zie het oei-ik-groei-boek). Tijdens een sprong is de eetlust niet te peilen. Zit totaal geen ritme in.

Groetekes, Sje

Hoi mama van Meric,

Zou toch steeds het zelfde aantal cc per keer doen.
Niet de ene keer 200 en de andere keer 80cc.
Maak je 200cc en laat hij wat staan is helemaal niet erg.
Laat hij van de 200cc steeds 100 staan dan gewoon de helft minder maken.

Groetjes Lisan.

Nu een dag verder maar nog steeds geen verandering, heeft dit echt met een sprongetje te maken? En wie weet hoe lang dat gaat duren? Ik maak ook steeds 100cc met de hoop dat hij daar voldoening aan heeft, maar elke keer hoor je bleeeeeh als de fles leeg is dus maak ik weer 100 en tot mijn verbazing maakt hij deze ook op. NU heb ik maar 165 gemaakt omdat ik weet dat dit nog acceptabel is die heeft hij netjes opgedronken en ligt nu heerlijk te slapen…volgende keer weer hetzelfde doen en even tegen aankijken. Misschien moet ik toch maar de oei-ik-groei boek aanschaffen:S Die kende ik echt niet…

De lengte van een sprong is altijd weer anders. Niks over te zeggen. Gewoon afwachten tot hij weer goed ritme gevonden heeft en lekker in zijn velletje zit.

Groetekes, Sje

Dank je Sje! Wat me wel opvalt (even afkloppen) is dat hij niet spuugt of meer krampjes heeft omdat hij zo gek eet:S dat viel me wel op, dus het zal wel ergens goed gaan hoop ik. Afwachten dan maar…

Gr. Selma

Ik herken wat je bedoelt
Justin was een hongerlijertje zeg maar
We hebben hem toen ook meer meer gegeven
Maar geen 200
We zijn wel over gestapt naar voeding voor hongerige baby`s
Om de hoeveel uur krijgt hij nu zijn flesje?
Succes

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Heleen, hij kreeg normaal om de 4 uur, dit omdat hij steeds langer wilde slapen. Dus toen kreeg hij 100+3 dus 6 keer per dag. Maar nu heb ik de laatste fles om 8.00 uur vanmorgen gegeven (100cc) en om 10.00 uur begon hij alweer te krijsen.
Die 200 geef ik hem niet meer. Lijkt me idd niet goed. Ik gooi gewoon extra schepjes verdikkingsmiddel zodat hij snel moe wordt maar dan komt hij gewoon veel eerder dan normaal. Hij heeft zijn hele schema in de war geschopt. Vanaf wanneer mogen ze overstappen op de voeding voor hongerige baby’s weet je dat? Ik zal het maandag gelijk ook aan de wijkverpleegkundige vragen.

Gr. Selma

Hoi,

Ik heb op internet een filmpje bekeken waarop de 5 huiltjes van een baby (honger, moe, boertje, krampjes en oncomfortabel)worden uitgelegd. Dit schijnt voor elke jonge baby hetzelfde te zijn. Het is zo herkenbaar en hier kun je heel duidelijk horen hoe o.a. een honger-huiltje klinkt. Voor mij heeft dit erg geholpen want zo weet je of de baby daadwerkelijk honger heeft of dat het de zuigbehoefte is. Het is echt heel leuk en leerzaam! Dit is de link:http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=_IRQc2hOiKE&feature=related

Iets anders, gebruik je een speentje?

Succes en groetjes, Annemiek

quote:
wanneer mogen ze overstappen op de voeding voor hongerige baby's weet je dat?
Ik heb het zelf niet gevraagt aan het cb heb het gewoon zelf gedaan Mijn gevoel zei dat het beter was En toen ik weer op het cb kwam heb ik het gewoon gezegt Ik hecht geen waarde wat het cb zegt Hier weten ze het altijd beter denken ze Ik denk maar zo jij bent mama van je kindje hun zien hem maar even en jij 24 uur per dag Dus ik zou zeggen luister naar je moedergevoel Je hebt dat niet voor niet gekregen Succes en wil je meer weten gooi het maar in de groep hier

Dank je Heleen, heb idd zelf friso voor hongerige baby’s gehaald en gelijk maar een flesje van 120 gemaakt en op was ie. Hierna had hij nog steeds honger dus heb ik ander half uur later (hij huilde zo erg) nog een flesje gemaakt die was ook op daarna kreeg hij flinke krampen logisch, eerst in bad gedaan toen gefietst met zijn beentjes toen buikje gemasseert eindelijk rond 9 stil gekregen. Maar nu is het weer bijna tijd voor de volgende voeding, ik probeer het te rekken tot 22.00 uur.

Kunnen de krampjes ergerenn door in een keer te overstappen op een andere voeding? en hij drinkt het te snel, kan ik ddaar eventueel 2 schepjes verdikkingsmiddel bijvoegen of is dat niet zo slim aangezien de voeding vanzelf al dik is?

quote:
Kunnen de krampjes ergerenn door in een keer te overstappen op een andere voeding? en hij drinkt het te snel, kan ik ddaar eventueel 2 schepjes verdikkingsmiddel bijvoegen of is dat niet zo slim aangezien de voeding vanzelf al dik is?
Klopt ze kunnen krampjes krijgen door verandering van voeding En ik zou er geen verdikkingsmiddel bij doen Misschien kun je 150 water en 5 schepjes voeding maken Is dan ongeveer 165cc geloof ik En soms moet je rekken hoor of een tutje Als hij te snel eten achter elkaar krijgt gaan zijn darmpjes ook klieren Er zijn middeltjes hoor voor de krampjes Ik gebruikte vaak venkelthee Ik maakte zijn flesje er mee En als het heel erg was cinababy En inderdaad fietsen of buikje wrijven Misschien een andere fles als hij zo snel drinkt Dat helpt ook vaak Succes meid

165 cc x 6 is 990 cc is dit niet teveel voor hem Heleen?Mits hij het 5x per dag krijgt maar zover zijn we nog niet met hem en hij is daar nog te jong voor vind ik

Ben intussen naar de consultatiebureau geweest en hij is binnen een week tijd wel 355 gram aangekomen! NU geloof ik er steeds meer in dat hij middenin een sprongetje zit hahaha!

Hij mag nu idd 165ml per voeding, maar nog steeds wel 6 keer per dag. Dan moeten we maar aankijken of hij vanzelf minder gaat vragen of dat er een voeding vanaf gaat. Ben benieuwd.

Bedankt voor al jullie reacties heb trouwens gelijk oei-ik-groei boekje aangeschaft. Handig dat ding