Help, vliegen met een dreumes?

Hoi meiden,

In het zwangerforum heb ik vraag gesteld over wel of niet op vakantie met een bol buikje. Nou daar zijn wel nu wel uit, we gaan!

Maar nu heb ik vraag. Heeft iemand van jullie ervaring met vliegen met een dreumes van zo’n 1,5 jaar oud? We willen richting Canarische eilanden en dat is toch al snel 4,5 uur vliegen en daarna nog 1 uur met de bus. Is dit wel te doen? Op dit moment kunnen we moppie best een tijdje bezighouden maar op een gegeven moment moeten de beentjes worden gestrekt en wil ze aan de boemel. En dat lijkt mij in een vliegtuig erg lastig. Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe gingen jullie ermee om? Tips en trucs?
Het zou denk ik fijn zijn als je 's nachts reist dan zal ze een beetje dutten op schoot (hoop ik ) maar ja dat hebben we niet voor het zeggen…

help?
groetjes,
Wendy

Ik heb nog nooit met onze dochter gevlogen dus ik heb er geen ervaring mee. Ik zou dezelfde twijffels hebben als jij denk ik, maar toch hoor ik om me heen van de meeste mensen dat het over het algemeen allemaal wel heel goed gaat. Ze zijn natuurlijk enorm onder de indruk van zo’n vliegtuig en ik zou denk ik wel zorgen voor voldoende afleiding tijdens de vlucht. Klein cadeautje, nieuw spelletje etc. Succes en alvast een fijne vakantie!

mama1980

Morgan was bijna 2 toen we worig jaar naar portugal vlogen. Heen vlogen we ;s middags en morgan heeft niet geslapen die dag. Ze was best uit der doen in het vliegtuig alleen de turbulentie vond ze helemaal het einde. Terug vlogen we 's nachts en heeft ze het gepresteerd om op 1 half uurtje slaap tot 2 uur (!) 's nachts wakker te blijven. Ze heeft een week nodig gehad om bij te komen. Maar we zouden het zo weer doen alleen moeten we nu betalen voor haar

Groetjes,

Michèle

ik heb er zelf ook geen ervaring mee, het lijkt me ook niet het meest makkelijke.
maar als je jezelf daar al op insteld kan het alleen maar meevallen.
en je kan natuurlijk, als je eenmaal bent opgestegen best wat heen en weer lopen. krijgt ze vast ook genoeg aandacht van andere passagiers die zo’n kleine mop natuurlijk ook prachtig vinden. en idd wat kleine ‘kadootjes’ voor onderweg en lekker wat te knabbelen voor in de bus. dan denk ik dat het wel goed komt hoor.

liefs,
Rinske

Gewoon over je heen laten komen. Plannen hoe ze zich moet gedragen kan je toch niet
Wij hebben gevlogen toen de oudste 13maanden was (3uurtjes), en nog een keer toen de jongste 10maanden was (12 uur!).
Beide keren ging perfect!
Op schoot lekker een beetje tutten, wat nieuw speelgoed mee, en af en toe lekker even in het gangpad laten rennen. Zolang je niet aan het opstijgen of dalen bent, of er turbulentie is, mag je gewoon lopen hoor.
Zorg voor genoeg te eten en drinken. Vraag even na voor de zekerheid, maar wij mochten ook gewoon potjes meenemen voor de kleine. Geeft niks als ze een keer wat meer snoepen om ze even zoet te houden .

Heeft ze een tutje? Dat is fijn bij opstijgen en landen, als ze zuigen voelen ze geen druk op de oortjes.
Anders dan even wat laten drinken (liefst uit de fles).

Hoi meiden,

Bedankt voor de reacties tot zover! Zo te lezen moet het allemaal dus wel te doen zijn he. Alleen heeft moppie geen speen ofzo en ze drinkt een beetje melk uit een fles maar dat is misschien in 3 minuten op. Nog andere tips voor haar oortjes??
groetjes,
Wendy

Oordopjes zou je kunnen proberen (gewoon sowieso voor de zekereid meenemen), en verder gewoon op zn beloop laten. Misschien heeft ze er wel helemaal geen last van. En anders is het 5 minuutjes huilen en dan is het wel weer gedaan met de druk hoor.

Toen ons kereltje 13mndn was zijn we een maand naar Kaapstad geweest, een vlucht van circa 11 uur. Ging super goed, we waren erg trots op hem.
Hij liep nog niet dus we hebben hem verschillende malen door het gangpad laten kruipen en dat ging perfect of een paar stappen aan de hand.
Verschonen ging ook prima, we hadden eten potje, brood, snacks zelf mee (lange vingers, rijstewafel, soepstengels etc.) melk & limonade kregen we van de steward.
Heen vlogen we rond 11 uur en heeft die maar 1,5 uur geslapen en terug vlogen we om 01 uur ('nachts) en heeft die 7 uur geslapen.
We zouden het zo weer doen, we hadden z’n knuffel & speen mee en deze heeft die iets vaker gekregen dan normaal (anders alleen in bed).
Goed laten drinken bij 't opstijgen & landen ivm de oortjes. Je kan ook neusspray meenemen had ik ook just in case als ze last van de oortjes krijgen.

Er zat ook een andere moeder in het toestel op de terugreis en die begon op den duur uit frustatie te gillen/schreeuwen (zelf 't kindje te schudden) en dat werkt alleen maar averechts. Het was midden in de nacht ik kon het niet aan zien en wilde bijna met die kleine gaan lopend door 't gangpad, het deed me echt pijn om het aan te zien. Deze kleine werd dus maar niet rustig en heeft dus helemaal niet geslapen.

Succes en als je zelf rustig/klam blijft maar vooral achter je beslissing staat dan komt het helemaal goed. Klinkt misschien gek maar straal dit ook uit naar je kleintje, ze voelen als jij onzeker bent.

Lilypie Second Birthday tickersLilypie Pregnancy tickers