Help! Verstopping.. veel pijn!


#1

Ohhh is er iemand hier die snel tips heeft?

Mijn zoon kwam om 12uur uit school en rende meteen naar de wc… Daar zit ie nu al bijna 2 uur en gilt het uit van de pijn

Heb m een zakje movicolon gegeven en een paar lepels olijfolie… Maar dat werkt natuurlijk niet echt voor een verstopping die er al zit.
Heb zn onderkantje ingesmeerd met vaseline…

Net huisarts gebeld of die misschien iets wist wat ik kon doen. Volgens assistente niet… kom om half 4 maar langs zegt ze :-o mijn kind zit al bijna 2 uur op de wc te gillen van de pijn, en dan moeten we maar wachten tot half 4??
Ja zegt ze, 1x een verstopping is niet bepaald spoed vind je niet?
Nou dat vind ik dus wel in deze mate! Maar eerder komen was echt geen optie…

Iemand nog huis-tuin-en-keukentips o.i.d. wat ik nu voor hem kan doen?

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#2

Wat een waardeloze huisartspraktijken zie ik hier toch regelmatig voorbij komen! Bij ons zijn ze gelukkig daadkrachtiger. Ik had al lang meteen mogen komen.

Ik weet geen huismiddeltjes. Lauw water drinken zou evt. kunnen helpen heb ik van horen zeggen. En het enige andere wat ik kan adviseren is: onaangekondigd nu naar de huisarts rijden!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 27 Aug 2012 16:19:42


#3

Wat zielig! En wat belachelijk dat je dan nog lekker anderhalf uur mag aanklooien tot half vier. Hoe is het inmiddels?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#4

hmm beetje late reactie maar de volgende keer een klein stukje zeep inbrengen, of aan de temperatuurmeter een klodder zalf zo glijdt de ontlasting beter naar buiten… Ow wat naar zeg, heb het met meisje hier ook zoo vaak gehad, het zweet breekt je uit en je weet niet wat je moet doen… Heb het tegenwoordig klysma’s op voorraad staan voor nood, maar ja heb je nu niks aan.
Hoe gaat het nu met mannetje… alles goed gegaan?

Sterkte,


#5
quote:
hmm beetje late reactie maar de volgende keer een klein stukje zeep inbrengen,

NOOIT DOEN!

Ik heb een EHBO-cursus gevolgd speciaal m.b.t. kinderen en je mag nooit zelf dit soort fratsen uithalen! Kan meer schade aanrichten dan je denkt!

Groetekes, Sje


#6

Ik heb m uiteindelijk na 2 uur krijsen in een warm bad gezet zodat ie misschien een beetje kon ontspannen…
Dat hielp wel wat, de pijn werd wat minder en na zo’n 20 minuutjes kwamen er eindelijk een paar keuteltjes. In bad ja had gezegd dat dat mocht.

Huisarts geweest, vond het een goed idee om hem in bad te doen.
Heb 3 klysma’s meegekregen, moet nu elke dag een geven.
Maar wat een drama om in te brengen zeg… Hielp wel meteen, daarna weer wat gepoept. Maar deed nog wel erg pijn. Dus morgen zal nog groter drama zijn met inbrengen ben ik bang

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#7

Goed plan inderdaad dat warme bad.
Fijn dat er inmiddels wat losgekomen is. Sterkte met de volgende klysma’s. Geen pretje inderdaad.

Geef hem sowieso geen produkten die een stoppende werking hebben he?! Geen rijst, geen banaan, etc.

Liever laxerend spul als druiven, meloen, kiwi, bruin brood, roosvicee laxo.

Alle sterkte!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 27 Aug 2012 20:22:27


#8

oh wat sneu zeg…

Hier ook een bekend probleem. Heeft al vroeg bij kinderarts gelopen voor medicijnen. Nu nog maar 1 zakje per dag wat gelukkig goed gaat. Maar op het moment dat het nodig is ( bij jou vanmi dus) helpt echt alleen die klysma’s … al het andere duurt te lang. Want de medicijnen maken de ontlasting van boven zachter dus warm water etc helpt wel maar pas na lange tijd. Wel goed om dat even in toekomst te doen hoor…!

Het is dus zo dat de ontlasting die ervoor zit zich niet in 1 dag heeft opgehoopt maar in misschien wel een week. (houdt hij zijn ontlasting op?). Dit werk je dus niet zomaar even weg… Hopelijk herhaalt deze bevalling (want zo is het letterlijk voor die kinderen hoor!!) niet weer en houdt uit voorzorg klysma’s achter de hand…!!

Beterschap met hem …

Psst wat je wel kan doen is dus vette zalf om de klysma heen zodat hij beter in te brengen is … dit mag dan weer wel … het is nl hard pijnlijk en heel gevoelig omdat er al paar uur druk op staat…!!


#9

Ja ik ga hierna idd maar meteen op voorhand nieuwe halen.

Tja weet je, hij is 7… regelt dat allemaal zelf dus ik heb er geen idee van wanneer ie poept of niet. Merk het dus pas als het te laat is.
Nu ik doorvroeg zei hij idd dat t gister ook al niet lukte, maar wist niet wanneer hij dan wel voor het laatst gepoept had
Kan dus best al een tijdje opgehoopt hebben gezeten.

Hij was iig flink boos op me dat ik die klysma had gegeven… Dus dat zal morgen in de houdgreep worden ben ik bang. Alleen maar pijnlijker voor hem natuurlijk als ie zo gespannen is. Had er wel al wat zalf op gedaan… en het inbrengen op zich ging dan nog wel, maar het poepen daarna deed nog wel erg zeer, hij had het liever weer opgehouden.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#10

Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk laks vind van de post dat je zo lang moest wachten. Het had namelijk ook een darmobstructie kunnen zijn, en dat was wel ernstig geweest. gelukkig is dat niet het geval , maar ik zou toch overleggen met hem dat hij bij hou aangeeft wanneer hij heeft gepoept, zodat je dat terug kunt zien. OP die manier kun je ook eventueel eerder ingrijpen. Hopelijk lukt het vandaag met de klysma!!

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers


#11

Sterkte meid…

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”