Help tand los

Hi< wie kan ons met spoed helpen aan advies of heeft ervaring met het volgende:

Vanmiddag constateerde de tandarts dat ons zoontje van 3,5 een loszittende voortand heeft. We zijn direct doorgestuurd naar de kaakchirurg met het verzoek de tand te laten vewijderen, met name omdat de wortel waarschijnlijk is ontstoken.
Wij vinden het nogal rigoreus en vroegen ons af of er geen andere oplossing is. Op internet spreekt men overal van een tand die er al uit is en niet teruggeplaatst kan worden wat dus in ons geval niet het geval is.

Wie heeft dit meegemaakt en kan ons tips geven, morgenochtend om 08.15 kunen we in het zieknhuis terceht, het gaat mij allemaal een beetje snel.

Dank alvast voor je eactie

hoi hoi

sorrie advies kan ik je niet geven wel veel sterkte voor jullie zoontje
en succes ermee
gr anouk

anouk nelissen

Bedankt Anouk, zoals je begrijpt hoop ik dat iemand dit vanvond nog leest en hetzelfde heeft meegemaakt.

Fingers crossed, groetjes Astrid

hoi,

Ik denk datje erweinig aan kunt doen en de kaak chirurg aftewachten,dat is het ook meestal wat ze doen je doorsturen naar de kaak chirurg.
anders had de tandarts wel een oplossing voor je

Hi, de tandarts wilde zelf ook trekken, maar gaf aan dit liever door iemand anders te laten doen omdat mijn zoontje de tandarts dan altijd zal associeren met de boeman.
Volgens hem kan het onder gewone verdoving terwijl die kleine nu mogenochtend nuchter bij de kaakchirug dient te komn. Ik heb vanavond al bedacht dat ik me eerst maar even laat voorlichten en niet klakkeloos laat trekken.
Wellicht is de ontsteking te verhelpen en kunnen we het nog een tijdje uitzingen.
Het tandje zit maar een klein beetje los… Ik laat nog wel even weten hoe het is afgelopen.

Bedankt voor de racties.

Groetjes Astrid

Hi, hier nog even een reactie.
We zijn vanmorgen naar de kaakchirurg geweest en hij wil de situatie nog 1 week aankijken, inmiddels wel een gel meegekregen die op de ontsteking moet worden gesmeerd. Het is dus even afwachten. Misschien kan het tandje dus ‘‘gered’’ worden.
Nog wel even het internet doorzocht, wellicht tip voor anderen, op www.tandartsplein.nl kun je heel veel info onder de noemer kindergebit vinden en ook een forum met heel veel info van andere ouders.

GRoetjes Astrid