Help snachts wakker

hallo allemaal

kenji slaapt al van toen hij geboren werdt erg goed maar nu sinds een week wordt hij snachts wakker en is dan klaar wakker en is niet vedrietig maar heel vrolijk meestal komt hij dan rond 1uur tot ongeveer 4 uur hoe doen jullie dat halen jullie ze er uit want als ik hem neer leg en weg loop begint hij te huilen en krijsen en stopt hij niet meer

alvast bedankt
groetjees kim

Hoi Kim,
Ik denk dat je hem er niet moet uithalen, zeker als hij (nog) niet huilt. Als je weg loopt en hij gaat huilen kun je je gezicht even laten zien en dan toch weggaan. Na 5 of 10 minuten huilen kun je je weer even laten zien. Alleen even over het bolletje aaien, speentje geven, en dan toch weer weg.
Ik heb 1 keer mijn zoontje bij me in bed genomen en toen ging ie spelen, terwijl hij in bed lag te huilen; er was dus niets aan de hand…ondeugend!
Dat was dus direct de eerste en de laatste keer dat ik dat heb gedaan. Mijn zoontje heeft ook een korte periode gehad dat hij enkele keren 's nachts wakker werd, maar toen had ie een virusje.

Het is een periode zegt iedereen maar het is wel vervelend. Belangrijk is denk ik wel dat je direct grenzen stelt ( als je zeker weet dat er niets aan de hand is zoals pijn/kramp/vieze broek enz) want voor je het weet moet je Kenji iedere nacht uren vermaken, of slaapt hij bij jou in bed…

Succes!
Christa

hoi
ik ken het probleem ook. max werd ook vaak wakker snachts. meestal als ik net naar bed ging werd max wakker. hij begon dan direct te huilen. vaak ging ik naar hem toe en dan begon het nachtritueeltje. eerst aai over de bol en speentje geven, maar als ik wegliep begon hij weer heel hard te huilen. na 10 min maar weer terug en even een muziekje aan , maar als het muziekje was afgelopen begn hij weer te huilen. dan liet ik hem maar even huilen. als hij na een tijdje nog niet stil was maakte ik toch maar een fles, op een warm buikje slapen ze beter. met een beetje geluk huilde hij daarna nog even maar dan viel hij toch in slaap en dan was het meestal al half 2. misschien verklaar je me voor gek dat ik zo bezig met hem was snachts, maar ik was nog niet sterk genoeg om hem te laten huilen. ik moet nu zeggen dat ik er beter tegen kan. ik ken zijn huiltjes goed en je merkt het wel als er echt iets aan de hand. ik nam hem nooit bij mij in bed. ik ben veel te bang dat hij onder de dekens komt.
ik heb niet echt een tip voor je maar ik weet dat het echt wel weer goed komt. en ik vind ook niet dat je je kind kunt verwennen, wat heel veel mensen zeggen. ik heb vroeger ook genoeg aandacht gehad en ik heb er ook niets aan over gehouden.
nou ik hoop dat hij gauw doorslaapt en dat jij je rust snachts weer terug krijgt.
groetjes melissa