Een heel verhaal maar moet echt ff m’n ei kwijt en hoop op goede raad.
Onze jongste dochter is geen gemakkelijke slaper.
Ingebakerd slaapt ze prima alleen mag dat helaas niet op de cerche.
Daarom zijn we hier met 3 maanden mee gestopt.
Helemaal los slapen lukt nog niet.
Gelukkig lukt het haar wel om goed te gaan slapen wanneer ze een lakentje heel strak over krijgt en we een opgerolde handoek naast haar armpjes leggen, zodat ze deze niet gelijk weer los wurmt. Kortom, nog half ingebakerd, maar dit mag wel op de creche.
En wat we ook doen is de speen aan 1 kant vastplakken (Vond ik zelf ook nogal vergaan maar anders was ze echt ontroostbaar). Zo kan hij er nog wel uit als ze bijv. zou moeten spugen maar kan ze hem ook weer vinden. Op de creche doen ze dit natuurlijk niet.
Hoe dan ook. Thuis gaat ze zonder protest slapen en slaapt dan wel zo’n 2 uur. Maar op de creche slaapt ze maar heel kort. Laatst maar twee slaapjes van 20 en 30 minuten. Hierdoor gaat ze ook slecht drinken. Merk dat ze echt oververmoeid wordt en dat ze zich 's nachts ook weer gaat melden. Maakte haar gisteren wakker voor haar avondvoeding en ze bleef maar krijsen, zo moe was ze.
Toen ik vanochtend op de creche aangaf dat ik denk dat ze haar te laat op bed legden en dat ze daarom zo slecht slaapt. Dat ze ahw over haar slaap heen is. Gaven ze aan dat ze het op de vergadering ook over Maud hadden gehad en dat ze zo boos is als ze naar bed gaat. dat ze wel 45 min. ligt te huilen en ze haar er dan maar weer uithalen. Het gaat dus niet goed.
Zit nu met tranen in m’n ogen op het werk. Weet echt niet wat ik moet. Moeten we haar de speen maar afleren. Of moeten we haar maar gewoon 'los’in bed leggen. Of moet ik maar stoppen met werken want heb het gevoel dat m’n meisje echt ongelukkig is. Of toch nog ff aankijken en haar de kans geven te wennen op de cerche, ze gaat immers nog maar 3 weken heen.
Groetjes, Kirsten