Help: slecht slapen op KDV

Een heel verhaal maar moet echt ff m’n ei kwijt en hoop op goede raad.

Onze jongste dochter is geen gemakkelijke slaper.
Ingebakerd slaapt ze prima alleen mag dat helaas niet op de cerche.
Daarom zijn we hier met 3 maanden mee gestopt.
Helemaal los slapen lukt nog niet.
Gelukkig lukt het haar wel om goed te gaan slapen wanneer ze een lakentje heel strak over krijgt en we een opgerolde handoek naast haar armpjes leggen, zodat ze deze niet gelijk weer los wurmt. Kortom, nog half ingebakerd, maar dit mag wel op de creche.

En wat we ook doen is de speen aan 1 kant vastplakken (Vond ik zelf ook nogal vergaan maar anders was ze echt ontroostbaar). Zo kan hij er nog wel uit als ze bijv. zou moeten spugen maar kan ze hem ook weer vinden. Op de creche doen ze dit natuurlijk niet.

Hoe dan ook. Thuis gaat ze zonder protest slapen en slaapt dan wel zo’n 2 uur. Maar op de creche slaapt ze maar heel kort. Laatst maar twee slaapjes van 20 en 30 minuten. Hierdoor gaat ze ook slecht drinken. Merk dat ze echt oververmoeid wordt en dat ze zich 's nachts ook weer gaat melden. Maakte haar gisteren wakker voor haar avondvoeding en ze bleef maar krijsen, zo moe was ze.

Toen ik vanochtend op de creche aangaf dat ik denk dat ze haar te laat op bed legden en dat ze daarom zo slecht slaapt. Dat ze ahw over haar slaap heen is. Gaven ze aan dat ze het op de vergadering ook over Maud hadden gehad en dat ze zo boos is als ze naar bed gaat. dat ze wel 45 min. ligt te huilen en ze haar er dan maar weer uithalen. Het gaat dus niet goed.

Zit nu met tranen in m’n ogen op het werk. Weet echt niet wat ik moet. Moeten we haar de speen maar afleren. Of moeten we haar maar gewoon 'los’in bed leggen. Of moet ik maar stoppen met werken want heb het gevoel dat m’n meisje echt ongelukkig is. Of toch nog ff aankijken en haar de kans geven te wennen op de cerche, ze gaat immers nog maar 3 weken heen.

Groetjes, Kirsten

[img]Lilypie Eerste Verjaardag Ticker[img]

Hier ook een dame die niet slaapt op het kinderdagverblijf !
ze hebben haar daar ook in een mandje gelegt, dat aan het plafond zat met een veer, dan wiebelde ze lkkr en deed ze wel een dutje (lees dutje, geen echt slaapje) nu slaapt ze ook amper hooguit 20 / 30 minuten op het kdv…
als ze thuis is ze ook helemaal afgemat, dan geef ik haar eten in bad en ligt ze rond 18.00 uur al te snurken …

Mijn kleine gaat dan naar een gastouder maar was in het begin ook heel moeilijk. Wilde daar niet slapen en heeft veel gehuild, ohh wat vond ik dat moeilijk als ik op mijn werk zat. Ik heb toen ook verschillende keren met de gastouder daarover gesproken en het slaapritueel wat hij thuis heeft met haar doorgenomen. Dat hielp wel, ook dat zij ervoor wilde gaan. Toch heeft het een aantal (moeilijke) maanden geduurd voordat het beter ging. Hier was het een kwestie van doorzetten, hoe lastig ook. Ik weet niet of het mogelijk is maar kunnen ze op de KDV niet zoveel mogelijk jullie slaapritueel toepassen. Ik heb toen mijn eigen muziekmobieltje meegegeven wat ik thuis ook altijd gebruik. Zodat het voor mijn kleine herkenbaar is. Dit doe ik trouwens nog steeds. Na 2 kleine 3 maanden ging het beter. Tja, ze zijn natuurlijk meer moe omdat ze zoveel indrukken krijgen, maar het slapen gaat in ieder geval wel beter. Als ik jou was zou ik nog niet opgeven en proberen de leidster van jullie slaapritueel te overtuigen. Ook zoveel mogelijk uitleggen hoe je kindje in elkaar steekt. Als je je kindje nu van de KDV weghaalt moet je weer ergens anders opnieuw beginnen, dat is ook erg onrustig voor je kleine. Ik wens je veel succes, ik weet hoe lastig het kan zijn als je op je werk zit en je weet dat andere met jou (huilende) kind aan de haal zijn. Maar ja, daar kun je vrij weinig aan doen. Geef het vooralsnog de tijd zou ik zeggen.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Colin sliep op het kdv ook altijd in de wiebelwieg en dan sliep hij wel. Nu mag hij er helaas niet meer in ivm rollen dus nu slaapt hij daar ook bijna niks. Ze leggen hem nu altijd in bed, maar halen hem er na 10 minuten alweer uit en leggne hem in de kinderwagen. Maar ja, hij slaapt thuis ook niet en jouw dochter wel.

22-12-2009 colin geboren

De hangwieg is inderdaad een idee.
Ze hebben hem wel maar volgens mij vond ze het tot nu toe geen succes.
Toch maar weer eens vragen hoe dat zit, want ik weet zeker dat ze er ook weleens in geslapen heeft.

Heb het er vanochtend wel uitgebreid met ze over gehad en heb Maud toen zelf daar op bed gelegd. Konden ze gelijk zien hoe wij het altijd doen. Ze ging toen gelukkig gelijk slapen al was het helaas maar een half uurtje. Ze was waarschijnlijk al te moe. Moesten nl. eerst na het CB en was natuurlijk net moe toen we weg moesten.

Later is ze ook zonder problemen gaan slapen en toen wel een uur en een kwartier! Het gaat dus gelukkig de goede kant op. Heb ze op het hard gerukt dat ze haar echt eerder op bed moeten leggen, dat ze max. 1,5 uur wakker is want anders wordt ze oververmoeid en verzet ze zich met man en macht tegen haar slaap.

Heb wel het idee dat ze echt hun best doen. Baalde wel verschikkelijk toen ik vanochtend hoorde dat het helemaal niet zo goed ging, terwijl ze vorige week nog tegen mijn man hebben gezegd dat het goed ging. Ik had al zo’n gevoel.

Het lijkt dus op dat het een kwestie van wennen is en denk dat het ff doorbijten is, maar dat blijft zo moeilijk.
Lieke heeft ook een tijdje moeten wennen maar vindt het er nu geweldig en die past ook goed op haar zusje

Fijn trouwens om te horen dat ik niet de enige ben die hier tegen aan loopt.
Voel me soms zo’n slechte moeder. Ik bedoel m’n kindje kan na 4 maanden nog niet gewoon gaan slapen en al die ander kindje op het KDV wel. Heb dan echt het gevoel dat ik iets niet goed doe.

Groetjes, Kirsten

[img][img]http://b1.lilypie.com/JVXXp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />[img]

Altijd je gevoel volgen!!! Als jij het gevoel hebt dat ze hun best doen en het een kwestie van wennen is, dan moet je daar op vertrouwen. Heb je het gevoel dat er echt iets niet goed zit, dan moet je daar ook wat mee. Zie mijn topic: geen goed gevoel over opvang’van een tijdje geleden. Ik heb uiteindelijk voor andere opvang gekozen en ben daar heel blij om. Maar ik had in tegenstelling tot jou een heel naar gevoel over mijn opvang. Misschien is het een idee om het tutje vast te maken aan een tutdoekje. Dat doen wij en op die manier kan ze haar tutje ook altijd zelf terugvinden en kan ze hem ook het bedje niet meer uit gooien. Succes!

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker