Help slapeloosheid mijn kleuter

hallo allemaal,

HELP!! ik heb een probleem waar ik al een lange tijd meezit.
ik ben moeder van 2 kinderen. 2 en half jaar en 4 jaar.
Nou is mijn grootste zorg mijn oudste van 4. ze heeft s’nachts veel last van ongewone huilbuien, die varieren van jammeren tot heel hard verdrietig huilen.
Dit gaat zo al door sinds ENKELE MAANDEN en weet geen oorzaak. alles is als altijd en er zijn geen bijzonderheden die zich afspelen in haar leventje. wel gaat ze sinds kort naar de basisschool maar de huilbuien begonnen al eerder.
Ik weet me er geen raad meer mee en heb al van alles geprobeerd: met nachtlampje slapen, deur op een kier en nog zoveel meer. het doet mij het meeste pijn om te zien dat de vermoeidheid op school doorzet door te weinig slaap en in de middag rond vijf uur wil ze slapen van vermoeidheid. wat ik overigens niet toelaat omdat ze gelijk ipv even uitrusten gelijk een uur of anderhalf uur doorslaapt en niet meer wakker te krijgen is. ze is ook overdag erg gepikkeerd en en soms lusteloos van vermoeidheid.
Ik kan het niet aanzien hoe deze situatie verslechterd en weet me er geen raad mee. zelf heb ik ook een slaaptekort gekregen hierdoor en de jongste van 2 die normaal gesproken de hele nacht doorslaapt wordt ook telkens gewekt door die nachtbuien. Help!! wie heeft er tips voor me.

Hoi El,

Het is eigenlijk niet handig om hetzelfde topic 2x te openen. In 1 forum openen zou voldoende moeten zijn.

Als het topic er 2x staat gaan mensen mogelijk 2x hun antwoord schrijven en dat is eigenlijk zonde van de tijd.

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

de reden hiervoor is dat mijn dochter net 4 is geworden.
ik wist dus niet zo goed of ik het bij 1 tot 4 jaar of bij 4 tot 6 jaar moest zetten, dus besloot ik het er maar op allebei te plaatsen. vandaar dat het er twee keer in staat. omdat mensen die alleen kleintjes hebben misschien alleen op de ene forum komen en andersom. ik hoopte zo iemand te bereiken die dezelfde ervaring deelt of meent te weten wat ik eraan kan doen. ben namelijk inmiddels best wanhopig aan het worden en hoop gauw een oplossing te vinden voor me dochtertje.

het was niet mijn bedoeling om hierover verwarring te scheppen mijn excusses hiervoor.

groetjes el.

hoi
ik herken dit van mijn dochter van nu vandaag 5
toen zij naar school ging voor het eerst heeft ze ook die huilbuien gehad
en ook er al een tijdje er voor om dat ze denk ik onbewust er toch al mee bezig zijn dat ze naar de groteschool gaan
ze krijgen een hoop prikkels en indrukken
ik heb me dochter zin ze op school zit een ander ritme aan geleerd het duurde wel even voor het hielp maar nu is het geweldig
ik drink zodra ze thuis is even een glasje met haar en een lekker koekje
vraag haar wat ze gedaan heeft en vaak vertel ze het dan wel
tegen 17.30 gaan wij eten samen en dan daarna gaat zij lekker in bad en ligt nu om 19.00 op haar bed wilt ze iet slapen dan mag ze in haar bed met iets spelen en val vaak wel gauw in slaap
help dit niet dan is er een piltje van vsm die help kinderen rustiger in te slapen je kan dit vragen bij de drogist

hoop dat je hier wat aan heb
groetjes Natascha Mama van N’Kita en Raisa en Sienna