Help,schreeuwende juf op school


#1

mijn oudste dochter,jamaica,is net 8 en zit in groep 4.
ik heb haar en ook andere kinderen al een paar keer gehoord dat de juf zoveel schreeuwt,en vaak strafwerk geeft.jamaica is een ijverige leerlinge,die school altijd leuk vond.
2 nachten geleden begon ze 's nachts te krijsen,want ze had een nachtmerrie.dat heeft ze alleen bij veel spanning.vanmorgen kon ze haar nek niet meer bewegen,en huilde van pijn,dus heb ik haar ziek gemeld.toen zei ze ineens:mam,ik ben blij dat ik dit heb,want dan hoef ik niet naar de juf.
toen gingen bij mij alarmbellen rinkelen.als ik stress heb,heb ik direct een stijve nek,en ik vermoed dat dat bij haar ook de oorzaak is.
ik zou graag met de juf gaan praten,maar ik ben bang dat ze zich dan aangevallen voelt,en jamaica juist het pispaaltje wordt.de juf schreeuwt niet specifiek naar haar,maar jamaica is heel gevoelig,en raakt er erg door van streek.er zijn meerdere kindjes die niet meer naar school willen.
'hoe pak ik dit nu het beste aan?vorig jaar deed de juf dit blijkbaar niet bij haar klas,maar nu dus wel,dus ik denk dat haar iets dwars zit.hoe praat ik met haar zonder haar te kwetsen en te beledigen?ook liet ze een kind strafwerk maken,omdat het huilde,en gooide het strafwerk vervolgens in de prullenbak,en liet ze een kind van 6 alleen naar de gymzaal lopen,omdat ze haar werk nog niet afhad,terwijl ze haar dat ook in de pauze had kunnen laten maken,zodat ze niet alleen over straat had gehoeven.


#2

Ik zou het probleem met andere ouders bespreken en samen bij het schoolbestuur/het schoolhoofd neerleggen. Dat deze het maar eens in de gaten houd en haar op haar gedrag aanspreekt

Word jouw Jamaica niet het pispaaltje en er is hoop dat ze positief veranderd


#3

daar had ik ook aan gedacht,maar ik vind het ook niet eerlijk om haar te passeren,en naar het hoofd te gaan.dat voelt een beetje als klikken,dus ik wil het liefste eerst naar haar zelf.


#4

Ik zou ook rechtstreeks naar het hoofd gaan met meerdere ouders ondanks dat je haar dan passeert.
Zou sowieso proberen de moeder van dat kindje van 6 mee zien te krijgen want dat vind ik onverandwoord.

Ik heb het zelf meegemaakt met Madelon die was iets ouder 10 en die gingen op de fiets naar gym en dan vanuit school rechtstreeks naar huis (ze moesten wel eerst met zijn allen terug naar school). Madelon had lekke band en die moest in haar eentje lopend naar school en huis. Dus die kwam heel laat thuis, ik stik ongerust natuurlijk op school was er niemand meer, sta je dan.

Er is gelukkig niets gebeurt maar ben de volgende dag wel op hoge poten naar het hoofd gegaan, en heb zowel van hem als naderhand de leraar (invaller) excuus gekregen en zover ik weet is het bij andere kinderen niet meer voorgekomen.

Er moet toevallig is een gek rondlopen op het moment dat het kindje daar loopt brrr

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie


#5

oooooo dat was weer iets voor mij!
ik zou laaiend zijn en gelijk naar de hoofd gaan! en ook eens bespreken over haar nachtmerrie!

kom nou een kindje hoeft toch geen nachtmerries van school te krijgen door zo’n tante pollewop juf!

dikke knuf

Groetjes Gytha


#6

Ik sluit me aan bij de rest. Met andere ouders bespreken of hun kinderen het precies hetzelfde ervaren en dan met een delegatie naar het schoolhoofd. Klaar ermee! Niet schreeuwen tegen die kleine moppen.

Groetekes, Sje


#7

oh wat een nare situatie…! Wat erg als je kindje van zo’n mens (sorry voor de uitdrukking) een nachtmerrie krijgt. Zegt eigenlijk al genoeg over die juf. Dus niet naar haar toe stappen maar gelijk hogerop. Vooral door heel de situatie die je hier neerzet. En… geen moeders die mee willen hogerop?? Dan toch alleen gaan… doe het voor je eigen kindje. Misschien kan ze overgeplaatst worden naar andere groep oid… dan heb jij gedaan wat je voor jouw meisje kon/moet doen…

Is niet makkelijk hoor…

Laat je nog weten hoe het is afgelopen?


#8

Desnoods zeg je tegen het schoolhoofd dat je haar eigenlijk liever zelf had aangesproken hierover maar je niet wist hoe je het het beste kon aanpakken.

Niet zo lief zijn, dat is de juf ook niet!


#9

ik wilde vandaag gaan praten,maar ik moest de 2 kleintjes meenemen,dus werd het lastig.
nu was het vandaag weer kassa,en heb ik bedacht dat ik een voice-recorder ga kopen of lenen,en die bij mijn dochter in haar zak stop.dan kan ik met eigen oren horen hoe erg het is,en heb ik ook bewijs.


#10

Lijkt wel of de juf een beetje (erg) overspannen is. Ik zou zeker met andere ouders praten. ER is toch iets an een ouderraad op school ook? Kan me vergissen ik ben nog niet echt thuis is de school zeg maar.

Maar ik zou haar wel even passeren en het aankaarten. Ook al zou je de enige zijn, je dochter gaat niet graag naar school en dat hoort niet op die leeftijd. Pas op de middelbare school hoor je een hekel aan school te krijgen, maar dat heeft een andere reden.

Groetjes,

Michèle


#11

ze vond school ook altijd geweldig,tot nu.
vandaag schreeuwde de juf tegen haar dat ze moest doorwerken,terwijl ze haar werk al af had,en juist voor aan het werken was.maar soms overdrijft ze,dus ik wil graag bewijs hebben.ik heb net een voice-recorder besteld,morgen wordt ie gebracht.dan kan ik ook aan de directeur laten horen wat er aan de hand is.


#12

Dewi heeft ook een juf gehad (in groep 4) die vreselijk kon schreeuwen. Dat mens kon de klas gewoon niet aan bleek ze ook nog in een scheiding te zitten dus inderdaad stress.

Dewi heeft daar gelukkig helemaal niets van (gaat wel meer langs haar heen hoor hihi). Hoorde wel van de andere moeders dat hun kinderen het echt niet leuk vonden als deze juf er was. Ze zijn toen ook met een groepje naar de directeur gegaan. Ik denk dat je 2 dingen kan doen. Of alleen naar deze juf gaan en uitleggen dat ze nachtmerrie’s heeft en het niet naar haar zin heeft doordat er zo geschreeuwd wordt of inderdaad met meerdere (of alleen) naar het hoofd stappen.

Is misschien wel moeilijk maar dit kan ook niet. Ik begrijp trouwens wel dat je niet veel vertrouwen erin heb dat ze je gaan geloven omdat je eerst "bewijzen"wilt hebben.

Bianca


#13

Hoi,

Je kan ook met haar praten over het feit dat jouw dochter niet lekker zit op school. En vragen of het haar ook is opgevallen. Kijk jij weet wel dat het niet het probleem bij je dochter ligt maar misschien laat ze iets los. Kijk wat zij denkt dat er aan de gang is. Daarnaast zou ik met de andere ouders praten over dit feit. en samen met die ouders het schoolhoofd erop aanspreken. ik zou niet gelijk met bewijzen komen. Samen staan jullie sterk en moet hij of zij het wel onderzoeken. Komt daar niets uit dan alsnog met bewijs komen. Ik zou het niet gelijk doen. komt zo wantrouwend over je wantrouwd dan de goede trouw van het hoofd.

Ik denk eerst praten met andere ouders samen naar het hoofd en vraag haar zelf of ze verandering ziet in de klas.

groetjes

lon106


#14

En hoe gaat het nu? En met die recorder? Al resultaat geboekt??


#15

jamaica durfde het ding niet mee te nemen,dus ik heb vandaag zo met de juf gepraat,en haar uitgelegd dat jamaica hooggevoelig is,en als het ware geluiden harder hoort dan andere kinderen,en dat de juf misschien wat harder praat dan jamaica gewend is,en ze er erg nerveus van wordt.
de juf gaf toe dat ze soms hard praat,maar dat het nooit tegen jamaica gericht is,en dat ze het heel goed doet op school.ze was blij dat ik naar haar toe kwam,en heeft beloofd om morgen met jamaica te praten,dat het niet uit kwaadheid is,en de juf er verder niets mee bedoelt.
ik denk dat dat al veel onrust weg zal nemen.


#16

Goed gedaan!! Enne … misschien nog wel beter ook… die juf zal er achter komen dat ze die recorder heeft … dat wordt gillen

Hopelijk heeft het positief effect. Jij hebt je best gedaan… wordt het niet beterder dan alsnog een gesprek aanvragen. En de andere moeders polsen hoe het met die kindjes gaat.

Super ben trots op je … want al is het voor je eigen meissie… .makkelijk is het niet altijd.


#17

Wat goed dat je met de juf gesproken hebt.

En, zit er al verbetering in?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers


#18

Ja was eigenlijk ook wel benieuwd. Heeft je optreden resultaat gehad? Hoop het voor jouw en je dochter…!!


#19

Ik lees je verhaal met ingehouden adem. Ik ben zelf juf en had een voicerecorder echt niet op prijs gesteld… Ik ben heel benieuwd hoe het is afgelopen, want op iedere school geldt hopelijk de regel dat alle kinderen lekker in hun vel moeten zitten. Je bent er tenslotte voor de kinderen!!!
Succes!

[img]http://lb1f.lilypie.com/9NrYp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />