Help! 's nachts kurkdroog op slaapkamer

Echt niks helpt! We hebben overdag het raam open staan, zodat er frisse lucht in kan. We hebben de kachel helemaal dicht gedraaid. We hebben waterbakken aan de kachels hangen.
Toch blijft het kurk en kurkdroog op onze slaapkamer!! Dit is echt supervervelend, want elke ochtend worden we wakker met een droge mond en verstopte neus… Het is echt niet leuk meer…
Wie heeft er tips/advies??

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Een paar grote planten op je slaapkamer!

Hier een tijdje geleden de plant weggedaan, omdat ie zoveel ruimte innam, en ik wilde de computer daar hebben. En ik vergat water te geven .
Maar ik merk echt dat het nu veel droger is. Dus ga er toch maar weer 1 neerzetten. Hahahh.

Een goudvisje of een paar guppies in een grote vissenkom. Dat hielp bij ons op het werk erg goed. En staat nog gezellig ook!

Bij ons beneden is het ook erg droog maar sinds ik er een paar goedkope planten heb neergezet die volgens het kaartje voor een gezond klimaat zouden moeten zorgen, is de vochtigheid inderdaad toegenomen. En oh ja, op onze slaapkamer hangen we nog wel eens wasgoed over de verwarming of een vochtige handdoek na het douchen.

Ik heb juist geleerd dat planten in de slaapkamer slecht zijn omdat die zonder daglicht juist zuurstof opnemen in plaats van afnemen.

Groetekes, Sje

Oh wij hebben dit nu beneden heel erg… zoooo droog…

Ik was vanmorgen even snel bij mn ouders, en toen ik terug in huis kwam, pfffff direct een droge keel…de kids en vriendlief zijn ook al erg verkouden…

Ik heb ook aan de verwarming zo`n element hangen met water, en heb 2 grote planten, maar t helpt niks… de ramen gaan open zodra de kids in bed liggen, maar ook dit helpt niet…

Ik lees dus met je mee…

Liefs, Melanie

Ja vreselijk he… En dat vind ik dus inderdaad ook het ergste er nog van, Sylvie heeft zo’n verstopt neusje…
Maar ik doe er al alles aan en niks helpt
En over die planten zijn de meningen dus verdeeld? Hihi Anders ga ik ze meteen halen hoor

Als jullie er zoveel last van hebben, misschien een luchtbevochtiger aanschaffen?
Maar dan moet je je wel even goed laten informeren welke, google maar eens…

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

@Sje, dat is alweer achterhaald
Het klopt wel dat planten zuurstof opnemen 'snachts, maar dat staat niet in verhouding tot wat ze overdag produceren. Dan kan je beter nog manlief eruit schoppen want die verbruikt veel meer

Van internet geplukt:
Een kleine slaapkamer bevat ongeveer 5000 liter zuurstof. Tijdens een nachtrust van acht uur gebruikt een volwassen persoon gemiddeld zo’n 190 liter. Een niet al te grote plant neemt in dezelfde periode ongeveer 50 milliliter zuurstof op. Een peulschil dus. Een bedgenoot gebruikt duizendmaal meer zuurstof dan een plant

Ik gebruik vaak een natte theedoek (gewoon ergens neerhangen, helpt best goed. Als je het kunt veroorloven idd een luchtbevochtigings machine, die zijn ook fijn. Anders kun je ook altijd een bak (kokend/ erg warm water in de buurt neerzetten, dat heeft ook flinke damp en dan naar 1/2 weghalen, maar met kleintjes in de buurt erg oppassen hoor! Succes en van plant op de kamer weet ik niet geen ervaring mee, maar het is idd achterhaalt dat het niet mag ivm zuurstof!

Wij vroegen ons ineens iets af… In onze douche zit een afzuigsysteem die dag en nacht aan staat… (Er zit geen uitknop op) Kan dit afzuigsysteem voor de droge lucht boven zorgen?

Volgens mij maakt dat systeem de lucht niet droger. Nadeel van het uitzetten van dat systeem is dat je doucheruimte vochtiger blijft en je kans hebt op schimmel op plafond en evt. muren (indien niet tot bovenaan betegeld.)

Groetekes, Sje

Kan je hem wel zachter zetten, of met de stekker uitzetten? Dat moet toch op een of andere manier kunnen? Als dat ding kuren krijgt moet je er toch ook bij kunnen om het te repareren?

Wij hebben ook afzuigsysteem, hier ook geen aan/uit knop op maar we kunnen de stekker uit het stopcontact halen (op de zolder). Ik zet hem dan ook alleen maar even aan met douchen. Dat luchtsysteem werkt hier overigens niet alleen op de badkamer, maar tegelijkertijd ook in de keuken en wc beneden. Het zuigt lucht weg en dus ook luchtvochtigheid weg (waardoor je dus idd geen schimmel krijgt in de douche). Als je het systeem aan hebt moet je dus altijd een ventilatierooster en raampjes open zetten zodat er weer frisse lucht binnen kan komen. Wij slapen overigens altijd met de ramen open, ikzelf heb er niet zo’n last van maar m’n man heeft meteen de neus dicht en droge keel wanneer er niets open staat.

Misschien toch eens onderzoeken of het afzuigsysteem op de een of andere manier uit kan, en dan maar eens voor een weekje uittesten of het verschil maakt…

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Heey Carolien, bedankt maar we hadden het inderdaad al gevonden
Precies als bij jullie, de stekker op zolder
Die is er nu 4 dagen uit ofzo. Ik kan niet zeggen nu of het verschil maakt omdat ik sinds donderdag heel erg verkouden ben
Dus we zullen zien als ik weer beter ben