[?] help..'s avonds eerst fles of eerst hapje?

Hallo allemaal,

Ik ben aan het stoeien met bijvoeden.
Yara eet nu 4 eetlepels fruit en ik ben nu ook begonnen met groente.
Helaas heb ik nu het volgend probleem.
Als Yara om 10.00-10.30 fruithapje krijgt drinkt ze haar fles van 11.30-12.00 niet leeg, soms wil ze deze niet eens.
's avonds idem. Ze krijgt om 18.oo groente, (dan ben ik net thuis) en ze krijgt dan om 19.00 de fles, maar die wil ze dan niet.
Ze redt het niet om tot 20.00 wakker te blijven dus ze gaat nu naar bed rond 19.30 en krijgt dan de fles om 22.30 , maar dat vind ik erg jammer want deze was ik net aan het afbouwen.
Hoe dan jullie dit qua tijden?
Hoeveel tijd moet er tussen het hapje en de fles zitten?
Zijn er ook moeders die geen fles meer geven op de tijd van het hapje?
Is dat ook voldoende?
Misschien kunnenjullie mij helpen.Thnx!

groetjes,

Mappa en Yara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi mappa
hoeveel flessen krijgt yara er nu nog bij?want ik kan me voorstellen dat als er steeds iets bij komt eerst fruit en nu groente dat je beeb er op een gegeven moment vol van zit.
ik heb ff in t boekje van t bureau gekeken en die advieseren vanaf 5 maanden
4 flessen van 200cc en bijvoeding.
als je al op 4 flessen zit zou ik proberen om het fruit iets eerder te geven en het avond eten rond 17.00 te geven.
dan heeft t ook nog ff de tijd om alles te verteren he

groetjes debbie

dw

Hoi Ireen,

nog steeds aan het stoeien dus. Ik had hetzelfde probleem omdat ik altijd om 18.15 ong. thuis ben, bij ons geven opa en oma rond 17.15 groente en dan smikkelt ze om 19.00 uur een volle fles 230cc pap leeg.
's Morgens laat ze ook vaak wat staan. Ik hou dan ong. een uur en een kwartier aan na het fruit om de fles te geven, maar meestal laat ze zo’n 70-80cc staan. Ik heb begrepen dat we vanaf 6 maanden de fles van 11 uur moeten laten vallen dus dan zal het ook niet erg zijn als ze hem nu niet helemaal leegdrinkt.

Groetjes,
Inge

Bij ons was ik hartstikke trots dat het me bij 5 maanden was gelukt om van 5 naar 4 voedingen melk te gaan. Toen ik op het cb hoorde dat ik met 6 maanden nog maar op 3 voedingen melk moest komen. Ik zou dus niet opeens weer een voeding gaan geven die je net aan het afbouwen was. Mijn schema van Cas bij 5 maanden zag er als volgt uit:
8:00 --> 180cc water + 6 scheppen
10:00–> fruithap
12:00–> 180cc + 6 scheppen
16:00–> 180cc water + 6 scheppen
17:30–> groentehap
19:30–> 180cc water + 6 scheppen
Misschien heb je er wat aan.
Succes
Ellen

Dank jullie wel voor je reacties.
Schema ziet er ideaal uit alleen Yara zit dan precies met slaap uren.
Ellen op welke tijden slaapt Cas?
's ochtends is niet zo zeer het probleem.
Dan slaapt Yara van 9.00-10.30 dan krijgt ze fruithap en om 12.00 haar fles (deze drinkt ze inderdaad dan niet leeg)
Dan krijgt ze om 15.30 haar fles.
Maar dan heb ik een probleem.
Yara doet haar naslaapje maar zo kort (van 16.00-16.15 ) of van 16.30-17.00 Dan redt ze het niet om tot 19.30 wakker te blijven.
De creche kan Yara ook niet al haar groentehapje geven want ze wordt om 17.00 door ons opgehaald. We komen steeds net niet uit.
Het zou mooi zijn als ze even wilde slapen van 17.00-17.30 of van 17.30-18.00 maar dit doet ze niet.
Vaak zit er dus geen 1 uur en een kwartier tussen hapje en fles. (met name 's avonds) Ik vind het wel lastig.
Het CB gaf ook aan inderdaad dat ze terug mag naar 3 flessen.
Maar ik vind die laatste fles van 19.00 belangrijk wat daarop met ze het uitzingen tot de volgende dag.
Misschien moet de creche anders toch maar een deel geven? om 16.45 maar dat is al heel dicht op de fles van 15.30
Ik kom nog niet uit.
grtjes ,

Mappa en Yara

maar terug na 3 flessen in toch ideaal dan?!
de fles van 15.30 kan je dan laten vervallen,dan eet ze haar groente vast en zeker op!ook om 16.45
je kunt ook proberen om aar dan eerst een halve fles te geven en zo afbouwen,maar ik denk dat het geen probleem zal worden hoor!
ik zit nu met jamie op 2 flessen ( hij is 9 maanden) een smorgens dor de pap en een sávonds om 19.00

ik denk echt dat je beeb teveel aangeboden krijgt.dat ze daarom niet alles opeet en drinkt

groetjes debbie

dw

Terug naar drie?
Ik dacht dat de fles van 11.00 als eerste wegvalt (door ligahapje of broodhapje?)
Maar ik begrijp dat dit ook kan met de fles van 15.30?
Dus dan om 15.30 vast eten (groentehap) en dan om 19.00 fles? of dan ook nog om 17.00 eten? of dat niet meer. (waarschijnlijk niet…)
Yara krijgt nu om 19.00 een papfles.
Maar ik begrijp dat jij 2 keer een papfles geeft?
's ochtends en 's avonds?
Het is best verwarrend, wat nou handig is.
De creche wil na de vakantie beginnen met liga hapje.
Dus dan gaat Yara naar drie-flessen.
Maar ik begrijp dat je dan ook snel overgaat op 2 flessen.
Wat als ik het zo zie…
7.00 fles
om 10.00 fruithap
dan om 12.00 liga hap. (of iets anders) ik zou nog niet weten wat maar ik hoop dat ze al brood mag?)
dan om 15.30./ 16.00 groente
en om 19.00 papfles?
Dan zit je inderdaad snel op 2 flessen.
En dan tussen door water diksap en thee aanbieden?
grtjes

Mappa en Yara

hoi mappa
jou beeb is 5 maanden he
ja ik mocht met 6 maanden van het bureau beginnne met een boterham.
mijn schema zag er zo uit
tel ik f voor de handigehid vanaf 6 maanden he
smorgens pap geen papfles maar echte pap vanaf 6 maanden
om 10.00 fruit
om 12.00 een boterham met roosvicee
om 15.00 een fles
om 17.00 groente
en om 19.00 de laatste fles
mar ik zou niet eerder met een boterham beginnen dan 6 maanden hoor.6 maanden is al erg vroeg nl.
ik gaf/geef jamie tussen 12.00 en 15.00 dan een liga ofzo als tussendoortje want een liga alleen is niet genoeg als maaltijd.
tussen door geef je dan id wat drinken.

jamie ging met 7 maanden over na 2 flessen ging best snel na elkaar idd.maar je merlt snel genoeg wanneer je beeb eraan toe is om een fles minder te drinken.dan drinken ze hem niet meer leeg en spelen er alleen nog mee of slaan hem uit je handen.

jamie is nu 9 maanden en krijgt dus vanaf 7 maanden dit zo
smorgens pap
10.00 fruit
12.00/12.30 boterham met drinken
15.00 yoghurt met wat fruit
en om 17.00 warm eten
en dan om 19.00 de laatste fles.
tussen de boterham en de yoghurt krijgt hij soms een koekje of iets dat ik aan eten ben daar peuzeld hij dan van mee.

maar dit is zoals ik het doe he
sommige mama’s geven bij de boterham nog een halve fles…
waarom weet ik niet maar goed.
ik hoop dat je hier iets aan hebt!

groetjes debbie

dw

Hallo,
Met 5 maanden hebben ze echt nog wel 4 flessen nodig. Bijvoeding is dan nog steeds alleen maar bijzaak. Ze moeten groeien van de melk. Anouk heeft in het begin ook moeite gehad om de fles leeg te drinken om 12.00 uur, maar vaak doen ze dit op een gegeven moment wel weer.

Ik zou sowieso de groentehap vervroegen. Toen wij hiermee gingen starten moesten we dit al om 15.00/15.30 geven!. Je geeft dan een paar eetlepels en als toetje nog bijv. 90 ml melk.
Je kunt op de creche gewoon aangeven dat ze om een bepaalde tijd haar groentehap moet hebben, dit kunnen zij dan geven. Als je dan thuiskomt van de creche kun je proberen haar even te laten slapen. Dan om 19.00 wakker maken en om bijv. 19.30 de laatste fles geven.

Veel succes ermee.
Grt, Sabine

i vind dit ook altijd xo moeilijk als ze een rtime hebben oke geen probleem,maar ojee als er wat veranderen moet
twee weken terug kwam ik op het cb ,
delano zou te weinig eten vertelde ze me
nou ik hoor hem niet klagen ,maar goed hij zou en moest een boterhammetje eten,
dit ben ik gaan proberen en ben nu op dit schema uit gekomen

7 uur fles /of pap fles 270 pap 210
10 uur ong fruit en dan naar bed
12 uur 12 uu30 warme maaltijd
16 uur 16 uur 30 boterham met of halve fles of wat dik sap
19 uur fles 270 met bambix

volgens het cb moest hij nu drie hoofd maaltijden hebben
dus die heeft hij nou al wil ik straks de warme maaltijd gaan ruilen met zijn boterham zodat hij straks met ons kan gaan mee eten,
maar om de een of andere reden haalt hij het niet om dat nu al te doen?

Hoi Ireen,

ik heb het bij een vriendin nagevraagd die op een KDV werkt, hoe zij het doen, zie het schema wat de richtlijn is in topic van Thamar over schema 6 maanden.

Groetjes,
Inge