Help - Rustige Baby

Hoi allemaal
ik ben nieuw hier en ik heb denk ik een hele rare vraag. Maar omdat ik de enige in mijn vriendengroep/kennissenkring ben met een baby, wil ik het hier toch kwijt.

Mijn dochter Sarah is ruim 3 maanden en heeft altijd volledige borstvoeding gehad, Ze is altijd heel druk geweest, eigenlijk net niet een huil baby. Overdag slapen is er nooit echt bij geweest (ja, misschien de eerste 2 weken). En de avond is ze pas rond 12 uur stil. Van 12 uur 's middags tot dan is het huilen, en af en toe een hazenslaap, Ze lacht heus wel, maar niet zovaak als ik zou willen.
Nou werd vorige week de borstvoeding steeds moeilijker, vechten met haar, ze hield niet vast, sloeg en schopte rond, huilen. Dus ik naar het consultatie bureau, was ze ook nog afgevallen. Ik ben in overleg vanaf gister begonnen met flesvoeding: volledig. Heb geen zin meer in gehannes.
Nou, gister kende ik haar niet meer terug!!! Voor het eerst zonder mokken drinken (eerste x fles), slapen overdag, als ze even wakker is alleen maar bellen blazen en rondkijken.
Nu mijn vraag; is dit echt hoe een baby hoort te zijn?? Ik ken haar niet meer, alsof ze haar temperament kwijt is. Ze is zo suf…
Of heeft ze gewoon de hele tijd moeten vechten om genoeg te krijgen en is dit een voldane baby?
Het is van de ene op de andere dag zo stil in huis. Geen huil meer gehoord sinds gister.
Groetjes, Boukje en Sarah

Hoi,

Ik denk dat je kindje nu tevreden is na de voeding…een lekker vol buikje en daar kun je lekker van slapen en ben je beter van op schik.
Toch hoord ze niet suffig te worden van de voeding. Dan zou ik weer contact zoeken met het Cburo of met de huisarts.

En verder, welkom op ikkeben. Hoop dat je hier een fijne tijd hebt.

Gr Pjuk.

Welkom!

Tsja, Of ze niet tevreden was weet ik niet.
En of ze nu WEL tevreden is, is ook moeilijk te zeggen natuurlijk…
Maar, bedenk wel dat dat lichaampje eerst enorm moet wennen
aan het nieuwe voer.
Dat ze van slag is snap ik dus wel!

Ik denk dat ze over een week, of twee misschien wel weer een stuk
levendiger is.

Vergeet je niet dat ze misschien wel een virusje kan hebben,
en daarom wat suffig kan zijn?

M.

Heeft ze verder geen bijzonderheden van koorts oid? Valt ze niet verder af? Dan zou ik er lekker van genieten dat je meiske nu een voldaan gevoel heeft en lekker vol zit met de voeding. Let wel op dat ze na paar dagen flink kan huilen ivm het verwerken van de nieuwe voeding op de darmen… en misschien wordt de ontlasting ook anders nu ze vaste voeding krijgt (heb ik geen ervaring mee)…

Lilypie In verwachting Ticker

Ruim 3 maanden…daar begint ook een sprong (ongeveer week 14,5). Kan het zijn dat dat net samenvalt met die overgang naar andere voeding en dat ze daarom dubbel zo rustig is nu?

Groetekes, Sje

Hoi,

Welkom bij ikkeben!

Waarschijnlijk heeft Sarah al die tijd te weinig borstvoeding gehad en daardoor veel gehuild.
En met een leeg maagje wil het slapen niet.
Zo kun je zelf ook niet slapen.

Jouw kindje moet hier natuurlijk even aan wennen. Krijgt nu de hoeveelheid melk die ze nodig heeft.
Wel fijn dat je kindje nu overdag wel lekker slaapt.
Die sufheid zou ik even in de gaten houden.
Als dat zo blijft even langs je huisarts gaan.

En sommige babytjes zijn erg rustig. Die hoor je haast niet.
Kunnen soms een hele tijd in de box liggen kijken. Heel stilletjes.
En dan denk je dat ze slaapt…

Groetjes Lisan.

Dank jullie wel.
Met suf bedoel ik niet dat ze de hele tijd wegkukeld…Ze kijkt helder uit haar ogen, en ze glimlacht wel. Gewoon kijken en glimlachen…
Heb haar net weer een fles gegeven en na een uurtje in bed gelegd. Eenmaal op bed heeft ze alles uitgespuugd, het kwam zelfs in mijn gezicht.
Mevrouw was tijdens het spugen nog aan het glimlachen…
Wat is nu het beste? Kunnen ze stikken in hun braaksel??
Ze is na het verschonen meteen in slaap gevallen.
Groetjes, Boukje

Als blijkt dat ze een virus heeft, geef dan geen hele flessen ineens. Maar liever kleine beetjes. Zelf moet je er ook niet aan denken om als je ziek bent grote plensen warme melk ineens naar binnen te moeten klokken.

En maak de fles aan met 1 schepje voeding minder. Dan is het lichter verteerbaar.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 16 Mar 2010 20:52:00

Hoi,

Misschien zat ze nog vol van de vorige voeding?
Kan ook natuurlijk.
Of zoals Sje schrijft een virusje.
Maar ze oogt niet ziek, dus denk gewoon dat ze nog vol zat.
Laat even weten of ze morgen weer flesvoeding uitspuugt, dan zou het kunnen zijn dat ze reflux heeft.
Als dat zo is kun je wat Nutriton door de voeding doen.

Groetjes Lisan.

Vergeet niet dat moedermelk heel licht verteerbaar is. Flesvoeding is minder licht verteerbaar en ze is van het ene op het andere moment volledig op flesvoeding gezet. Da’s even wennen voor dat buikje.

Groetekes, Sje

Hoi,

Als je dochter wanneer ze wakker is gewoon vrolijk lacht en helder om zich heen kijkt, belletjes blaast zoals je schrijft, dan is het prima.
Ik denk inderdaad ook dat ze nu meer slaapt overdag omdat ze nu voldaan is na de flesvoeding. En met het spugen lijkt er dan ook nog een virusje op komst… dan zijn ze vaak ook extra moe. Wel goed in de gaten houden natuurlijk, maar stiekem ook zelf een beetje genieten van het feit dat ze meer slaapt overdag!

Groetjes Carolien.