Help peuterpuberteittips gevraagd

Sorry maar ik moet even klagen! Minke is de laatste week echt niet te genieten. het begint bij het uit bed halen dan is het aankleden een RAMP. Aankleden en verschonen is goed voor een driftbui waarvan ik denk dat het hele dorp hem hoort. En dat bij elke luier en dat zijn er nogal wat. En ik moet haar echt in bedwang houden met twee handen om een luier aan te krijgen, ik sta er echt bij te zweten soms. Ik ben weleens heel boos geworden, negeren geprobeerd, niets doen, afleiden, ik erger me er eigenlijk gewoon heel erg aan. Verder is het de hele dag huilen, huilen, jengelen, piepen. Het is nu ochtend en ik ben er al weer klaar mee als ik eerlijk ben. Ik moetzeggen ze heeft ook diarree en ze krijgt kiesjes dus ze is ook niet helemaal topfit maar pffffffffffffff ik ook niet… Ik heb nu zwangerschapsverlof en ben ook veel meer thuis dus waarschijnlijk is het daarom nu even extra heftig. Maar herkennen jullie dit? Zijn er tips behalve rustig blijven ( dat kost me soms best veel moeite maar ik kan het wel hoor)? Thanks…

Anna heeft dat ook wel eens gehad en hier is het gelukkig over. Wij zetten Anna even op de gang. Desnoods zonder luier. Natuurlijk niet te lang, maar wel even laten zien dat wij de baas zijn en niet zij.

Anna heeft toen nooit een plas gedaan zonder luier, maar het kan natuurlijk wel… Dan leren ze het helemaal snel af, alleen heb jij dan even werk om alles schoon te maken.

rico begint ook te puberen, (zie topic - drammen hoort het bij de leeftijd?)
ik heb helaas nog niet echt ervaring met puberende dreumesjes

Maar ook met die luier herken ik het, ik lijdt hem gewoon af met de deksel van zn billendoekjes doos. dat vind ie ontzettend interesant. of krakend papier, of gewoon een tube tandpasta of een tandenborstel.
misschien helpt dat, want bij die doorkomende kiesjes is rico ook chagerijnig en heeft behoefte om zn tanden ergens in te bijten

Hier ook een pp meisje. Althans nu kan ik het nog op de sprongen gooien nog, overigens kan minke ook in de laatste sprong zitten he. Maar af en toe dan moet ik echt even mijn wijsvinger opsteken en zeggen dat ze op moet passen want dan doet ze echt waar ze zelf zin in heeft. Dan kan het een compleet monster zijn, en ja dan kan aankleden wel eens wat hardhandiger gaan omdat ze net weer wegdraait of zo. En dan blijft ze wel liggen.

Groetjes,

Michèle

Ja dat afleiden probeer ik echt ook, al lukt het niet altijd. En het zal ook wel een combi zijn van en een sprong, en kiesjes, en het feit dat ik zelf hoogzwanger ben dat ik soms echt even tot 10… of 100… moet tellen . Ik merk dat ik zelf ook wat minder kan hebben nu. Maar ik moet zeggen hier even mijn hart luchten helpt. Vooral de andere topics over peuters met een eigen willetje…!!

ach schat, mijn hormonen werken altijd alsof ik zwanger ben, haha
ben wel geduldig maar wel wanneer het mij uitkomt
als al veel dingenmisgaan op een dag, dan wordt ik al chagerijnig bij het minste geringste, en probeer dat wel te verbergen maar hij voelt dat soms dan aan en dan lijkt ie nog lastiger te doen dan ie al deed
rico is best een pittig mannetje, en die wil al gauw zn zin hebben (had ie al best vroeg) dus ik moet echt een cursus anger management volgen
nee dat is een grapje, het lukt allemaal best. ik negeer het gedrag nu. alleen met aankleden enzo is het erg moeilijk, want je moet ze toch stil houden.

Met de zwangerschap van Nora was Anna ook erg vervelend soms en kon ik ook minder hebben. Die kleintjes weten dat feilloos. Ze weten precies dat je minder kan hebben en dan maar uitproberen!!!

Hahahah hier ook een peuberende peuter. Ik zet haar op d’r kamer als ze drammed, slaat, of raar zit te doen. 1 minuut, en vertel haar ook waarom, dan naar een minuuut klop ik op de deur en doe ik het open, dan zegt ze al meteen sorry, hahahaha ze weet het al! en geeft ze vaak een knuffel of een kusje, dan gaan we eer verder, een afkoelings periode is goed voor zowel mama als peuter!

hahaha nou ik ga mee naar die cursus anger management !! Blij dat jullie geduld ook wel eens minder is…!

Niet om het een of ander hoor maar ik zou mijn kind niet op zijn kamer zetten als straf/afkoelplek. Een slaapkamer hoort een plek te zijn waar ze zich prettig voelen, en veilig. Dat is in elk geval wat ik vind.
De gang vind ik een betere afkoelplek wat dat betreft!

Groetjes van Christa

Mee eens Christa. Dit geldt nl ook voor een box oid. Ik zet Jurian altijd in zijn kinderstoel in de gang als het echt misloopt hier… en moet zeggen dit werkt prima… hij kan dan nergens aankomen of weglopen… dus echt beetje straf. Ik kan hem zelf wel in de gaten houden want zitten ramen in de deur. Ook wel snoepig om te zien hoe hij zijn straf uitzit

Gelukkig momenteel niet nodig hier…

Wat je ook kan doen, vragen of fam een ochtend oid wil oppassen. Is voor de kleine ook leuk ander aandacht/omgeving en je kan zelf even op adem komen. Vooral nu in jou situatie… Gaat minke weleens naar dagopvang oid? Anders gewoon nu ook lekker laten gaan hoor … en even jou momentje nemen.

Christa, wij hebben geen gang, het is de toilet of de slaapkamer, dus dan is de slaapkamer een beter idee lijkt me zo

tja … stel je voor dat ze dorst krijgt op het toilet

Maar dan heb je weinig keus. Als het voor je kindje maar belangrijk is waarom hij/zij even weg moet … toch?

hahah ja lach er maar om Ik vond haar laatst met haar handen in het toilet en met de toiletborstel, getver. Het is jammergenoeg niet anders, ook de keuken is geen geschikte plaats voor een kleine, en dan kies je voor de veiligste optie, verder is alles weg in haar kamer, alles achter slot en grendel zeg maar! En ze weet heel goed waarom ze op haar kamer moet zitten ze staat altijd in de hoek en zeg daarna netjes sorry, ik laat haar er overigens niet in als ze overstuur is, maar als ze met haar slaan begint kan ze mooi op haar kamertje gaan zitten, daar houd ik namelijk niet van, en dan is het snel genoeg afgelopen!

nou ik vind op de kamer zetten wel een goede plek.
rico kan namelijk nog niet los staan en de gang is niet veilig genoeg hier in de flat.
rico wordt als ie echt vervelend is gewoon op zn kamer gezet.
en juist omdat ie het daar fijn is, wordt ie daar rustig van.

maar wat mini-boy zegt vind ik ook waar.
in de kinderstoel op de gang kan natuurlijk wel
kan ie nergens heen hahah!

Gewijzigd door - MamavanRico op 16 Nov 2009 18:27:36

die van mij wordt over 3mnd 3jaar en is soms ect terror. hij vind aankleden zo not done en trapt dan weleens, probeerd te draaien en is nog verdomd sterk ook. en ik zit met mn rug, na zo’n stoeipartij. als hij niet meewerkty (bv op zn buik of knieen gaan liggen grrr). loop ik gewoon weg en zeg ik: nou, dan ga ik maar alleen gezellig naar beneden, als jij niet normaal kan doen. (zo in zn blote kont).
dan is het binnen een minuut: “sooorryyyy…” en "kijk mama, Milo op rug liggen"
ja jongens het wordt nog veel erger. ik dacht dat we m aardig in de tang hadden, maar hij is nu echt aan het uitproberen… dingen die hij met rust liet, omdat hij wist dat het "auw "was, neemt hij nu helemaal onder behandeling. en hij steekt bv gewoon over, buiten. rent gewoon de straat op, hoe hysterisch je ook wordt.

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh

x Floss