Help onze baby slikt niet!

Wij hebben op 6 februari een tweeling gekregen een zoon en een dochter. Echter door een ingezakte navelstreng heeft jesse onze zoon zuurstof tekort gehad en op dit moment slikt hij nog steeds niet. Men heeft gezien dat er beschadigingen aan zijn hersenen zijn, maar men kan niet aangeven hoe dit zal uitpakken. Gisteren hebben we echter te horen gekregen dat Jesse moet gaan slikken omdat de slijm die hij vasthoudt een kweekvijver is van bacterieen,waardoor wij moeten gaan nadenken over de levenskwaliteit van onze zoon Jesse. Heeft iemand dit weleens meegemaakt/gehoord of weet jij dingen waardoor Jesse kan gaan slikken zet ze dan aub in dit formum erbij alle kleine beetjes helpen!

PS met onze dochter lauri gaat het gelukkig goed!

alvast bedankt een zeer verontrustende ouder Leon en Tanja

hellaas heb geen tip voor je, hopelijk iemand anders wel.

Wil jullie wel ontzettend veel sterkte wensen!!!

groetjes Gytha

dat klinkt heel heftig! Ik zit diep na te denken, maar omdat slikken een reflex is bij die kleintjes… ik zou het echt niet weten. Ik neem aan dat ze in het ziekenhuis al van alles hebben geprobeerd.
Heel veel sterkte en succes toegewenst, ik leef met jullie mee!

Hallo,

ik las je verhaal en vroeg me eigenlijk af of je zoontje al slikt?
ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe het gaat

gr diana

Ik heb ook geen tips helaas, maar ben ook wel nieuwschierig of je inmiddels een goede tip hebt gekregen ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

quote:
Hoi Diana,

Jesse ligt ondertussen redelijk stabiel. Hij adement ondertussen geheel zelf en hij heeft gisteren voor het eerst gehuild en gehoest. Volgens de artsen is dit een goed tekenen echter het slikken doet hij nog steeds niet en dat geeft ons nog heel veel zorgen!

gr leon

Hallo,

ik las je verhaal en vroeg me eigenlijk af of je zoontje al slikt?
ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe het gaat

gr diana

Mijn zoontje heeft een sonde als deze opnieuw igebracht moet worden moet hij ook slikken, maar dit doen ze natuulijk niet vanzelf…Wij blazen altijd even in zijn gezichtje, hierdoor gaat hij slikken. Dit doen wij ook als we medicijnen via zijn mond moeten inbrengen. Hij spuugt graag alles eruit, dus bij elke hap snel even in zijn gezicht blazen en hij slikt het door.

Misschien heb je er wat aan. Succes verder

Gr. Susanne

ik ben wel blij om te lezen dat er wel iets vooruitgang in zit,alleen dat hij nog niet slikt is natuurlijk idd zorgwekkend.
je wilt natuurlijk ook graag genieten van jullie kleine wondertjes en ook voor je zoontje is het een moeilijke start. kijk en lees hier eens misschien zou je er wat aan kunnen hebben?
als je op de pagina kom druk je bovenin op tabbladublicaties en dan op die pagina staat er onderin;bijlage

http://www.logopedie-watergraafsmeer.nl

het gaat ook over kinderen die geen slikreflex hebbenn
ik hoor het nog wel

gr diana

ik ben natuurlijk bij lange na geen arts maar weten ze zeker dat hij niet slikt door zuurstof gebrek?
hoe meer ik lees hoe meer ik denk…ja misschien moeten ze nog even verder kijken ook.

kijk hier ook maar eens,misschien herken je nog wat?
probeer ook alleen maar te helpen

http://www.chiropractie.biz/index.php?paginaId=33
http://www.zwaanosteopathie.nl/vragen.htm

Gewijzigd door - diaan27 op 07 Mar 2008 14:26:01

Hoi Allemaal,

superbedankt voor alle intresse en reacties. Ik zal proberen om elke dag een stukje over onze knul te schrijven. Mijn vrouw Tanja en ik zijn echt heel erg blij met elk dingetje of houvast waarmee we iets kunnen proberen. Onze dochter lauri doet het gelukkig heel goed!

gr leon

Hallo allemaal, We zijn in het het weekend met zijn viertjes bij elkaar geweest in het ziekenhuis. Jesse hebben ze vrijdag de voeding verhoogt, en meteen ging het goed fout. Hij kreeg behoorlijk wat dips op zijn hart en zuurstof gehalte. Ze hebben toen besloten om hem weer via drip te voeden maar dan met iets minder cc. Dit heeft ervoor gezorgd dat jesse weer wat rustiger erbij lag. De verpleegkundige heeft met jesse op de arm geprobeerd met een fopspeentje en hij heeft hier een paar keer op gesoebeld! Dus dit gaf ons een goed gevoel. We hebben hem zondag voor het eerst in een badje gedaan en daar heeft hij echt van genoten, je zag het gewoon aan hem. Deze week gaan we nog meer proberen met het speentje, en hopen dat de slikreflex op gang komt. Lauri hebben we bij jesse in het bedje gelegd en dat was ook een zeer intens moment voor hun beiden en natuurlijk voor ons! ik hou jullie op de hoogte

gr leon

Hoi,

Ik vindt het fijn om te lezen dat hij wel op een speentje wil sabbelen,
het lijkt me voor zo’n kleintje ook heel moeilijk om op deze manier op de wereld te komen met gelijk al zo’n moeilijke start.
ik hoop dat het allemaal goed gaat en snel beter wordt voor jullie kleine mannetje.
Als je de hele tijd met z’n tweetjes in een warme buik hebt gelegen en nu ineens alleen bent is dat een hele andere situatie ineens en kan me voorstellen dat het voor hem even goed moet hebben gevoeld weer even met z’n zusje samen te hebben gelegen.
ook fijn dat jullie ons op de hoogte houden,ik leef met jullie mee hoor,moest er niet aan denken om mijn kleine ventje niet bij me te hebben.
houdt moed!!

gr diana

Hallo

Na een hele tijd niets te hebben gehoord,ben ik eigenlijk heel beniuwd hoe het met jullie kleine man is.
ik hoop wat te horen.

gr diana

hoi allemaal, is inderdaad alweer een tijd geleden. Kreeg een mailtje via deze site van een moeder die dochter heeft gekregen en ook geen slikreflex heeft. Met onze knul jesse gaat het naar omstandigheden goed. Slikken doet hij af en toe, maar dit is zo weinig dat hij nog steeds uitgezogen moet worden. Het knulletje geniet wel volop van zijn leventje. Sinds we bij het slikteam in nijmegen terecht zijn gekomen, hebben we tips gekregen over de voeding via de sonde. tevens heeft jesse een nieuw medicijn gekregen nexium en hierdoor heeft hij ook duidelijk minder last van zijn maagzuur. Jaja ons manneke doet het naar omstandigheden gewoon goed. Het leven van ons staat wel geheel op de kop, maar daar zijn we ondertussen wel aan gewend. Ik probeer wat vaker te schrijven!

gr leon

fijn om te horen dat het, naar omstandigheden toch goed gaat met jullie mannetje!

groetjes!!

karin