Help! Moeizame ontlasting

Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van bijna 13 weken. Ik ben begonnen met friso standaard voeding, na de eerste week begon zijn ontlasting hard te worden. Ik ben toen langzaam overgegaan op friso comfort. Eerst ging dit 2 weken goed maar daarna begon zijn ontlasting weer moeizaam te worden. Ik heb een goede ervaring gehad met friso comfort omdat mijn andere 2 kinderen ook moeizame ontlasing hadden maar met deze voeding ging dit erg goed. Hij krijgt al van de HA lactulose hij mag hier 5ml van maar dit helpt hem niet altijd en hij krijgt hiervan ook erg veel last van winderigheid, wat ook een bijwerking is van de lactulose. Hier word hij ook niet lekker van, en is dan ook erg onrustig. Nu adviseerd de HA om een andere voeding te nemen. Maar welke?? Bij friso zeggen ze dat ik de voeding moet halveren met de standaard omdat sommige kindjes verstopt raken van de comfort. Als dit niet ging lukken dan moest ik de hypoallergeen proberen. Dit zijn ook weer dunnere voedingen en dan drinkt hij zijn flesje binnen 6 min leeg en met de comfort doet hij ongeveer 20 min. Ik heb verder al best veel geprobeerd extra water een warm badje, vaseline. Omdat ik dit bij mijn andere 2 al heb meegemaakt had ik al wat ervaring maar nu weet ik het echt niet meer! Is er misschien iemand die mij kan adviseren of misschien andere tips heeft…

Groetjes Nadia.

ik heb weleens gehoord van Johannespitmeel of zoiets. Weet het niet zeker, maar dacht dat dat voor de ontlasting was???

22-12-2009 colin geboren

Ja dit zit ook in de comfort voeding maar dit helpt helaas niet. Bij de meeste kindjes wel maar bij mijn zoontje niet.

Hij krijgt niet toevallig rijstebloempap he?! Daar moet je dan namelijk onmiddellijk mee stoppen want dat heeft een stoppende werking op de darmen.

Lepeltje olie door de voeding zoals weleens geadviseerd wordt, heeft geen zin, want die olie blijft voornamelijk aan de binnenkant van de flessen en spenen plakken dus het kost je alleen maar meer moeite om die schoon te krijgen. Er komt nagenoeg geen olie in het kindje terecht.

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

Nee ik geef hem nog geen pap. Als hij eraan toe is ga ik hem pap geven die mijn andere kindjes ook kregen. Ik gaf hun pap die in Duitsland te koop is die veroorzaakte geen verstopping. En ze vonden dat ook echt heerlijk vooral voor de nacht. Met rijstebloem werd de ontlasting ook erger dus dat durf ik hem ook echt niet te geven.

Groetjes Nadi

Onze meid was ook een moeilijke poeper. Ik gaf flesvoeding van Nutricia en dan Omneo. Werkte hier erg goed en het poepen ging een stuk beter.

Hou er wel rekening mee dat Omneo voeding minder verzadigd dan bv de standaard. Omneo is lichter verteerbaar.

Johannesbroodpitmeel is meer voor spugende kinderen. Het maakt de voeding wat dikker en dus komt het minder snel omhoog.

Succes, hoop dat je kindje snel weer goed kan poepen.

Gr.

Ps. ow ja buikmassage wil ook wel helpen…wel met de klok mee masseren anders druk je de ontlasting weer terug in de maag. Door de massage wordt de ontlasting in de darmen wat soepeler.

Maar ik heb ook gehoord dat de Omneo daar goed voor is maar dat de smaak niet zo lekker is. Hoe gaat dit met jouw dochtertje lust ze de voeding??

Groetjes Nadi

@Nadi…volgens mij is elke voeding vies Zonder gekheid…onze meid maakte er geen problemen van. Na de geboorte ben ik begonnen met hypoallergeen en na een paar weken ben ik overgestapt naar Omneo. Ik heb niet het idee gehad dat ze de voeding heel vies vond. Flesjes gingen mooi leeg.
Toen ze een half jaar was en dus over kon gaan naar voeding nummer 2 ben ik terug gegaan naar hypoallergeen. Ze heeft geen problemen meer gehad met haar ontlasting.

Ow ja. Als je zoekt op Omneo hier tussen de topics moet je nog wel een topic moeten tegenkomen over het onderwerp. Ik weet dat dit eerder aan bod is geweest. Hier zijn verschillende moeders die ervaring hebben met Omneo voeding.

Succes

Ik ga gelijk naar de topics zoeken. Ik ben blij dat er toch iets wat beter kan helpen. Dit is zo verveled voor hem!
Heel erg bedankt.

Probiotica helpt ook erg goed en mag vanaf dag 1. Ik heb ABC Dophilus, erg duur helaas maar werkt erg goed. ( versterkt darmflora dus weerstand, is goed tegen krampjes en goed voor regelmatige ontlasting). Ik koop het altijd bij een DA drogist, Kruidvat en Etos verkopen het (nog) niet. Zeker het proberen waard mocht de Omneo niet werken. ( en anders ook trouwens)
groetjes!

Ik gebruikte hier olijfolie, paar druppeltjes in de fles en het hielp. Ook op de buik masseren hielp. En misschien klinkt het een beetje raar, maar het helpt ook als je bijvoorbeeld ff tempt. Dan wordt het ook gestimuleerd.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

@Linette, mijn zus heeft dat ABC spul ook gebruikt voor haar zoontje en die was inderdaad ook enthousiast over de werking.

Groetekes, Sje