HELP! mijn dochter wilt niet meer alleen slapen!

Hallo mama’s! & ook de papa’s natuurlijk!

Sinds een aantal maanden heb ik problemen met het in slaap krijgen van mijn dochter…
Ze is nu onderhand al 2 jaar en tot 3 maanden geleden was het naar bed gaan nooit een probleem…
Ze liet haar eigen altijd nog wel even horen maar viel na 5 minuutjes in slaap.
Tot die ene dag, sinds dien wilt ze niet meer in haar eigen bedje slapen
Ik heb ook al een ander bed ritueel gevolgd en ook dat mocht niet baten …
Nu heb ik een matras neergelegd op haar kamer en ook dat ging eventjes goed, tot de zomertijd weer aanbrak, nu valt ze altijd pas rond half 9 in slaap (wintertijd tegen half 8)…
Ook word ze snachts geregeld wakker om te kijken of ik wel bij haar ben…
Dit alles vindt ik erg jammer want ik slaap niet meer vaak naast mijn vriend en ik ben constant met mijn dochter bezig, 24/7…
Ik ben echt dol op haar, maar zo kan het niet meer verder!
Dit breekt me echt op, om nooit meer tijd voor mezelf te hebben…
Ik wil gewoon weer eens een avondje ‘rust’ hebben!..
Af en toe gaat ze wel eens een weekendje naar opa en oma, en het vreemde is dat ze daar wel gewoon in het campingbedje gaat liggen en lief gaat slapen…
Heeft iemand hier ervaring mee of nuttige tips? Dan zijn ze van HARTE welkom!..
P.S. Ik hoorde ook van iemand dat haar dochter rond de leeftijd van mijn dochter niet meer in het ‘baby’ bedje wou slapen…
Maar is 2 jaar niet te jong om in een groter bed te slapen??
Hoe kom ik erachter dat ze daar aan toe is??

Groetjes Lindsay

quote:
Hallo mama's! & ook de papa's natuurlijk!

Groetjes Lindsay

Joepie

Zo rond het tweede jaar kan inderdaad het moment zijn om een groter bed te gebruiken.

Maar eerlijk gezegd is zo’n campingbedje bij opa en oma nog kleiner dan haar eigen bed…

Aan de andere kant is dit natuurlijk ook het bekende aandacht vragen,
en uitproberen. En jij gaat daar “vrolijk” in mee…

Dus: Zij op bed, jij in je eigen bed.
Is wellicht een paar nachten volhouden, maar daarna is het vast over.

Tweede Paasdag zijn alle meubelboulevards open, dus mooi moment
om met de kleine meid een nieuwe kamer inrichting uit te zoeken )

M.

Hier sluit ik me helemaal bij aan!

Negeren en consequent volhouden dat ze een eigen bed heeft waar ze moet slapen. Laat haar merken dat er met papa en mama niet te sollen is.

Groetekes, Sje

Hoi.

Toen ik het las dacht ik daar heb je weer z’n dreumes peuter die een manier heeft gevonden om haar grenzen te verkennen. Als ik het zo lees dan denk ik negeren nergere nergeren.
Ze is je duidelijk aan het uitproberen.

Ik zou haar ook uitleggen dat dit helemaal nergens voor nodig is en dat ze oud genoeg is om alleen te slapen. Bombadeer een knuffel desnoods tot bewaker over haar. en doe misschien een nacht lampje aan.
En ja met de zomertijd hebben ze allemaal een beetje moeite.
Als zij daardoor niet chachie er is dan normaal laat haar lekker aanrommelen in het bed.

En bij opa en oma zijn ze vaak moeier. Daar worden ze de hele dag bezig gehouden en wordt er met ze gespeelt tot ze er zelf bij wijze van speken bij neer vallen dus is het misschien logischer dat ze daar wel beter en makkelijker in slaapt.

groetjes

lon106

mee eens, ze is zeker aan het uittesten. En dat van die zomertijd, ik heb ook zo’n schone slaper en nu het klokje en uurtje vooruit is slaapt ie pas om half 9. we houden een vast ritueel aan. als we hem vroeger op bed brengen dan begint hij ook tegente sputteren en hartstochtelijk te huilen maar we zeggen beide duidelijk dat het tijd is om te gaan slapen en geven een kus en gaan weg. dan is het huilen maar ga ik gewoon met de deur dicht beneden zitten (dan hoor ik m nog). uiteindelijk valt hij echt in slaap. dan schrikt hij soms wakker na een tijd en huilt ie alsof ie een nare droom heeft gehad. dan troost ik m even , houd m vast en leg hem weer weg en dek hem goed toe. als hij merkt dat ik wegloop begint hij weer te huilen en dan zet ik weer door (met pijn in mn hart) dan is het echt na 5 min klaar, als het niet korter is.

jekrijgt het een paar nachten moeilijk, maar moeilijk heb je het nu ook al. toch? succes meid

x Floss

Hier ook 1 die iedere avond rond half 9 pas in slaap valt.

Fijn om te horen dat die van jullie dat ook hebben ik dacht dat het toch aan de middagslaap lag, dat ze dus te veel sliep.

Maar voor wat betreft het verhaal van Lindsay. Dit is inderdaad niet vol te houden. Ga gewoon de strijd aan en dat zal zeker niet mee vallen hoor maar als je volhoud gaat het zeker wel lukken.

Succes ermee

bianca

Lilypie 6 - 18 Ticker

Lilypie 6 - 18 Ticker

thanx voor jullie adviezen en ben blij om te horen dat ik niet de enigste ben
maar hoe moet ik dat volhouden dan? haar gewoon in bed leggen en dan duidelijk aangeven dat ze moet gaan slapen, weggaan en haar laten huilen??
iemand nog tips??

Ja zo zou ik het wel doen.

Ze is denk ik inmiddels wel oud genoeg dat ze begrijpt wat je zegt als je aan haar uitlegt dat ze gewoon in haar bedje moet slapen en mama ook in haar eigen bedje.

Dan zal ze zeker flink gaan huilen en schreeuwen en dat zal ze heel lang volhouden. Ik zou inderdaad iedere keer jezelf laten horen of laten zien en dan verder geen aandacht geven maar haar gewoon laten weten dat je er nog bent.

Ik denk dat het wel een dag of 3 kan duren maar dan ben je er wel vanaf.

Bianca

Lilypie 6 - 18 Ticker

Lilypie 6 - 18 Ticker

Wat bij Anna erg heeft geholpen is haar in bedje leggen, elke dag met hetzelfde ritueel en avondgebedje en dan gaan slapen.

Als ze na een kwartier nog huilde ging ik naar haar toe en gaf haar een aii over de bol (echt letterlijk) verder niets zeggen maar gewoon even laten weten dat je er nog bent.
Als ze dan na tien minuten nog huilde was het weer een aai over de bol en weer weg. Dus ook helemaal niet proberen te troosten en wachten tot ze stil is en zeker niet uit bed halen.
Als ze dan na vijf minuten nog huilde weer aai over de bol.

Eigenlijk was ze na de tweede keer elke keer stil en ging ze slapen. Het is vooral om te laten merken dat je er bent en echt niet weggaat. Een aai over de bol en verder niets zeggen gaat eigenlijk een beetje tegen je gevoel in, maar het helpt wel! Het valt te proberen!

heeej bedankt allemaal
dit weekend ga ik jullie tips uitproberen
werkt dit niet dan is het denk ik toch echt tijd voor een
groter bedje…
bedankt allemaal
gaat helemaal goed komen (hoop ik )
groetjes

tuurlijk gaat het goed komen. Je moet er alleen even doorheen met z’n allen

succes ermee en laat even weten hoe het gaat

doei
Bianca

Lilypie 6 - 18 Ticker

Lilypie 6 - 18 Ticker

hallo
gisteravond heb ik jullie tips opgevolgd, ik heb haar naar bed gebracht
met het standaard ritueeltje, in bed gelegd en weg gegaan…
ze heeft nog een tijdje liggen huilen en toen is papa bij haar gaan kijken…
haar nog een keer duidelijk gemaakt dat ze nou toch echt moest gaan slapen en is toen ook weer weg gegaan…
nog geen 10 min later lag ze te slapen :D…
was echt heerlijk
Alleen jammer genoeg werd ze snachts weer wakker
en lukte het in der eigen bedje slapen niet meer (ondanks dat ze nog steeds bijna omviel van de slaap)…
we zijn al de goede kant op aant gaan en hoop dat het vanavond weer zo gaat…
iemand nog tips om de nacht door te brengen in haar eigen bedje??
Dank je!
groetjes

Fijn dat het iets beter ging! Maar 's nachts geldt hetzelfde als voor overdag/'s avonds lijkt me: troosten, maar zeggen dat ze echt moet slapen in haar eigen bed. En dan volhouden. Evt. een nachtlampje of een muziekje aan, maar niet eruit halen. Ook dat snapt ze snel genoeg, als je maar consequent bent.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker