Help Meric eet niets meer:(

Sinds Meric laatst (een week terug) ziek is geweest wiegert hij bijvoeding, brood en pap. Dus hij drinkt nu weer 3 flessen op een dag en komt of in de avond of in de nacht! hij heeft nu totaal een andere ritme wat me echt dwars zit.

normaals was zijn schema:
7 uur pap
11.00 uur brood
12.00 uur melk uit beker
14.00 uur fruit met diksap 180cc
17.00 uur groente
18.30 uur toetje en 100cc melk

nu is het als volgt:
9.00 uur pap weigert hij! dus krijgt een fles 200cc zo leeg
12.00 uur brood gooit hij zo weg dan probeer ik fruit smijt hem ook weg
uiteindelijk krijgt hij om 13.00 uur weer een fles van 200cc
17.30 uur groente…neemt niet eens een hapje schud gelijk nee met hoofd
krijg er amper twee lepels erin dan is het huilen geblazen uiteindelijk krijgt hij nog een fles van 200cc en gaat dan naar bed.

nu wordt hij dus om de haverklap wakker. soms om 21.00 uur soms om 4 uur snachts en dramt hij door tot hij nog een fles krijgt. deze heb ik vannacht niet aangeboden met de hoop dat hij vandaag beter zou eten maar dit heeft niet geholpen.

ik ga dus morgen aan het werk en ik kan het maar niet accepteren dat hij zo weinig eet…weet ook niet hoe hij het bij de gastouder zal doen.

hij is overigens niet ziek meer en vraag me af of dit ook bij de 8-maanden sprong hoort zo ja wie heeft hier ervaring mee en is het ooit over gegaan…ik word hier echt moedeloos van.

Hoihoi,

Ik zou hem gewoon even aanbieden waar ie om vraagt.
Hier heb ik ook een probleemetertje.
Nou ja nu niet meer alleen eet ze erg weinig.
Sarah is ook 8 maand en krijgt nog steeds 4 flessen.
Als ie ziek is geweest heeft ie mss wat extra nodig en komt ie wrs vanzelf wel weer op zn oude schema.
Ik zou wel vaste voeding aan blijven bieden.

Gr Maaike

Als je normaal al om 7 uur begon en nu pas om 9 uur aanbied, misschien is het handig om dan ook gewoon om 7 uur of half acht gewoon uit bed te halen, anders zit hij nog vol bij het volgende en wordt dat ook weer later.

Als hij hier vervelend is is het meestal 3 happen verplicht ^^ en de rest laat je maar, maar mijn ervaring is dat hij naar 3 happen de smaak wel te pakken heeft en soms niet, dan heeft hij toch die 3 happen naar binnen. Vinger tussen de lipjes en proberen die lepel er in te proppen of als ze net een uithaal maken dat hun mond wijd opengaat dan hup lepel vol erin en dan mondje dicht en hoofdje vasthouden, want als ze hem naar achteren gooien kan het in het verkeerde keelgat schieten, maar als je zijn hoofdje vasthoud en rustig aait over zijn koppie dan wordt hij rustig en denkt hij he ik heb wat lekkers in mijn mond ^^

Sinds enkele dagen begint dim weer wat beter te eten, en vanavond was de groentehap zo op en hij slaapt nu ook gewoon (voor zolang het duurt) dus zoals het vandaag ging kun je zeggen bye bye sprong. Naar het avondeten legde ik hem op zijn buik op het kleed en wat doet hij,… zijn voetjes plat op de grond zetten zodat hij vooruit gelanceerd wordt en op zijn neus terecht komt, huilen natuurlijk, maar hij is toch een stukje vooruit gekomen, dus duurt hier waarschijnlijk niet lang meer voordat hij het echt kan. Arme planten…

Ik dnek ook dat het naarweeën kunnen zijn van de koorts ed. Vocht is nog steeds het belangrijkste, maar probeer de rest wel aan te bieden, misschien toch wat pap door de flesvoeding zodat het iniedergeval wat dikker is?

Mama van Meric, wat ontzettend frustrerend zeg en lastig ook pffffffffff. Geloof dat ik ook zoveel mogelijk de vaste tijden aan zou houden. Maar als hij niet wil eten ik denk ik ook weer flessen ging aanbieden. Ik bedoel, je wilt toch dat ze wat binnenkrijgen. Succes met werken morgen en ik hoop dat het snel weer goed komt! Misschien lukt het de gastouder wel…je weet het niet!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hoi mama Selma,

Ik zou echt nooit eten forceren. Volgens mij creeër je daarmee juist een probleemeter, maar ik weet niet hoe de anderen daar over denken?
Moppie weigert soms ook wel het avondeten te eten en na een paar dagen eet ze wel weer, ik blijf aanbieden, leid haar soms af met een speeltje en als ze die in haar mond wil stoppen houd ik het speeltje even tegen en schuif er zo een lepeltje in. Als ze dan eenmaal de smaak te pakken heeft gaat het goed. En als ze niet wil ook goed, het eerste jaar is melk toch echt de hoofdvoeding en zolang hij dat goed binnen krijgt zou ik me niet meteen zorgen maken. Hoe relaxer jij er mee op gaat en hoe minder aandacht je eraan besteedt des te sneller gaat hij weer eten volgens mij.
Succes!
groetjes,
Wendy

Forceren werkt idd niet…Ze raken er alleen maar overstuur van en tja als je zelf geen honger hebt, heb je ook geen zin dat je wordt gedwongen.
Je kan het alleen maar aanbieden en eventueel proberen of hij bv wel extra fruit wil? Dat hij in elk geval wat binnenkrijgt?

dag dames,
werken eerste dag ging hier goed. ik rende wel de afstand van de tramhalte naar mijn huis omdat ik mijn zoontje erg had gemist. ik heb hem zoveel geknuffeld niet normaal

hij heeft bij de gastouder ook weinig gegeten. ik geef het even op voordat hij helemaal niks wil eten. we zitten weer op 4 flessen. en we hopen na een paar weken weer bijvoeding te kunnen geven. bedankt voor de reacties ik geef hem in ieder geval wel vitamintjes en dergelijke zodat hij niks tekortkomt. het lijkt wel alsof hij veel drinkbehoefte heeft voornamelijk melk. hij wil absoluuut niet kauwen. dus dan houdt het op.

@mama Selma,

Kan het niet zo zijn dat hij last heeft van meerdere doorkomende tandjes???
Hier wordt er dan ook niet of nauwelijks gegeten, omdat dat gewoon zeer doet.
Succes igg!

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Goed van je om het even los te laten. laat hem die 4 flessen maar leeg drinken daar zit toch alles in wat hij nu even nodig heeft. Het geven van de fruithap en groente en de boterham dat komt vanzelf wel weer. gewoon over een tijdje weer eens proberen en er inderdaad geen strijd van maken.

mama1980 er zijn er al 4 tegelijk doorgekomen. hij heeft nu 7 tandjes. als er nog meer komen dan wordt het echt een feest! maar zou wel eens kunnen hoor!

murielisblij ik zie ook geen andere optie dan gewoon meer flessen te bieden anders krijgt hij op een dag niks binnen…idd even afwachten of hij later bijvoeding wil eten…komt heus wel goed toch? ben echt bang dat hij straks met 1 jaar nog 4 flessen drinkt hahahah zie je het al voor je???