Help! me kindje dompelde per ongeluk onder water i

hoi
ik had een vraagje ik ging me kindje (taylor) lekker in bad doen heel ontspannen ze vond het heerlijk en lag te genieten en toennnnn
ze begon opeens heel erg te bewegen waardoor ze even onder dompelde en buiten adem was ik was bijhoorlijk geschrokken het leek even of ze stikte!!(ps veel water naar binnen)
ik heb dat normaal nooit terwijl ik weet dat ze ontzettend bewegelijk is maar toch gebeurde dit mij ik voel me zo schuldig ze had al zo,n onrustige dag !(en plaste van de schrik)
heeft iemand dit ook wel eens gehad???
mijn kinddje is 5,5 week oud.

Gewijzigd door - beata-angenita op 13 Aug 2007 21:24:56

Hoi Beata,

Allereerst, welkom op de site.

Ik heb het zelf nooit gehad, maar je hoeft je niet schuldig of ongerust te voelen hoor. Vanaf 6 weken mogen babies op baby-zwemmen en daar gaan ze ook onder water.

En dat even adem happen is dan normaal.

Dus niks aan de hand!

Groetekes, Sje

Ai da’s schrikken, zeker bij zo’n klein ukkie.

Hoe gaat het nu met haar? Bij veel water naar binnen, wel altijd overleggen met een arts! Hou haar goed in de gaten, als ze minder makkelijk gaat ademhalen ook arts benaderen!

Ik had begrepen dat het onder water gaan bij babyzwemmen wel even iets anders gaat… eerst in gezichtje blazen zodat ze hun adem in houden etc. Niet op eigen houtje onderdompelen in ieder geval!

Groetjes Nynke

Moeder van drie meiden, die alledrie borstvoeding gehad hebben met hypoallergeen dieet.

nou nee hoor want ze kan geen water in haar longetjes krijgen !
dus benauwd kan ze het niet krijgen !
de luchtpijp is afgesloten als ze op die manier water naar binnen krijgen dat weet ik gelukkig nu wel!

Inderdaad leren ze bij het babyzwemmen doormiddel van het blazen in hun gezicht, dat ze hun adem in moeten houden als ze onder water gaan. Daarbij wordt hier rustig naar toe gewerkt. Ik denk dat het voor jezelf rotter was dan voor je kleintje en zo lang je dr meteen weer eruit hebt gevist denk ik dat er niks aan de hand is. Het was even de schrik, maar verder merk je toch niks anders aan dr ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

nee nu niet meer
het leek even of ze stikte en toen ging ze huilen en toen leek het weer of ze stikte!
daarom schrok ik zo ik dacht wat moet ik doen!
maar gelukkig is er niets aan de hand alleen dat ik me zo schuldig voelde!

Na dat vind ik een beetje raar, wij moesten onze kindjes echt erop voor bereiden. Eerst zeggen 1, 2, 3 en dan hard in het gezichtje blazen ( dan houden ze de adem in ) en dan rustig onder water dompelen. Na verloop van tijd weten ze wat er gebeuren gaat bij 1, 2, 3 en houden ze uit zichzelf de adem in. Zo leren ze uiteindelijk dat als ze onder water gaan ze hun adem in moeten houden. Onze 2 mutsen wisten dit wel en zowat op het einde van de cursus, sprongen ze vanuit de mat of vanuit de kant zelf het water in, wetend dat ze hun adem in moesten houden.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!