zoals ik in een eerder topic al vermelde heeft Rens uitslag. Hij krijgt sinds een paar dagen volle melk en ik heb toch het vermoeden dat het daardoor komt. Hij zit echt onder nu. Het vreemde aan het verhaal is dat hij al 4 maanden joghurt krijgt en dat gaat wel goed. die eiwitten zijn minder door het lichaam te herkennen ofzoiets. Zou ik dan ook joghurt kunnen verdunnen bv met diksap ipv melk. Kan namelijk pas woensdag bij het cb terecht en zou echt niet weten welke opvolgmelk ik dan nu zou moeten nemen. Heb tot nu toe bv gegeven maar dat gaat nu niet meer door een antibiotica kuur.
De uitslag van rens neemt nu echt flink toe, zit op zijn armen gezicht buik hals en rug dus ik wil hem echt geen gewone melk meer geven morgen.
Weet echt niet wat ik nu moet doen
Help joghurt ipv melk allergie
Stoppen dan!!
En je hoeft echt niet persé de yoghurt te verdunnen hoor. Gewoon yoghurts en kwarken zijn ook voldoende voor de calcium. Bovendien, 10gr kaas staat gelijk aan 100cc melk!
Zo loop ik hier ook te uttelen met Jens (en straks Femke). Jens komt echt niet aan z’n minimale 300cc zuivel per dag, maar bij hem kan ik het evt. aanvullen met soya-melk (Jens heeft lactose intolerantie, daar komt geen uitslag bij kijken hoor dus Rens zal dat niet hebben, ook omdat hij 't super doet op bv die barstensvol lactose zit).
Kijk gewoon over een maandje (of 2) weer eens hoe 't gaat. Tot die tijd… lekker achterwege laten dan.
Sterkte ermee!

Gewijzigd door - Marlala op 17 Oct 2009 07:48:59
Oja, by the way… kan je niet blijven kolven (om de productie op gang te houden) en de gekolfde melk weggooien, zodat je na je kuur weer gewoon lekker bv kan geven? Ik heb 't idee dat je het erg jammer vind…

Gewijzigd door - Marlala op 17 Oct 2009 07:50:47
hoi marlala,
lactose intolerantie zal wel niet idd. ik vind het niet jammer dat ik met de bv gespopt ben hoor. Was er ook wel klaar mee eigenlijk. vind het wel balen dat Rens er nu last van heeft. Kolven dat zie ik echt niet zitten meer hoor. Was juist blij dat de kolf naar zolder kon. Heb net de hisartsenpost toch maar even gebeld voor de zekerheid en die adviseerden om hem nutrilon te gaan geven ipv volle melk. Die heeft hij ook wel eens gehad als ik niet genoeg gekolfd had en dat ging toen goed.
Al was dat wel sporadisch. ga het maar proberen met die nutrilon. en anders dan alleen maar joghurt. Sojamelk durf ik nu ook niet te proberen want soja is ook een allergeen en hij heeft bij mijn weten nog nooit soja gehad. En zo’n hypoallergene melk lijkt me toch ook niet nodig om daar met 10 maanden nog mee te beginnen. Idd maar even aankijken.
bedankt,
groetjes ramona
hoi Sje,
Omdat ik gister geen reacties kreeg op de topic bij bays van 0 tot 1 jaar en ik echt niet meer wist wat ik moest doen. Ik dacht dat er misschien tussen de moeders van de peuters iemand bijzat die dit herkende omdat gewone melk normaal pas vanaf 1 jaar wordt gegeven vandaar dus. Ik ga echt niet voor de grap een topic 2 keer plaatsen. Wist het echt even niet meer.
Groetjes Ramona
Ik denk dat alle peuters-kleutermoeders hier automatisch het babyforum ook nog bekijken. Althans, ik loop altijd alle forums langs om te kijken of er topics bij zitten waar ik mogelijk op kan reageren.
Volgens mij is hier niemand die alleen maar 1 forumonderdeel leest.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 17 Oct 2009 12:09:33