HELP, ik zoek een naam voor broertje van Lucas!

Hallo allemaal,

ik ben nu 28 weken zwanger van ons 2e zoontje.
Onze oudste heet Lucas en is 2,5 jaar.
Nu zoeken we een leuke naam die bij Lucas past.
En net als bij Lucas is het nu ook weer super moeilijk!!

Onze gedachten gaan nu uit naar:

Liam
Jasper
Casper/Kasper
Jonah

Ik ben heel benieuwd wat jullie vinden?

Groetjes Dagmar

Jasper
Casper/Kasper

1 van deze 2

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

ja ik zou ook kiezen voor jasper of casper/kasper

Liefs en dikke kus brenda en charissa

ik zou ook voor jasper of kasper gaan.
in ieder geval geen Liam. want dit is dezelfde voorletter als Lucas en kan straks erg verwarrend zijn met post etc.
Maar het is voor iedereen erg persoonlijk om een naam keuze te maken.

groetjes Gytha

Dank je wel voor jullie super snelle reacties.
Onze eerste keus gaat naar Casper en op 2 staat Jasper.

Het enige waar ik bij Casper over twijfel is dat Lucas eindigt op Cas en Casper begint met Cas. Ik weet niet of dat wel zo verstandig is.

Andere ideeën zijn natuurlijk ook altijd welkom!!!

Ja zou ook kiezen voor Casper

en ach

ik heb een SoFIE en dan kom VIctor en dan Alexander

soms gaat het van Fie, nee vic nee lex ach petrovje niet doen

(petrov is de achternaam haha)

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Jonathan is misschien ook wel een mooie naam. Bram vind ik ook wel leuk. Je moet er zelf een goed gevoel bij hebben. De naam Anna hadden wij al staan voordat we trouwden. Hetzelfde geld voor de jongensnaam, maar die vertel ik niet. Je weet maar nooit…

ik vind liam echt een leuke naam :smiley:
die naam word ook niet zo snel afgekort

veel succes met kiezen!

xx, Evaa.

Lilypie In verwachting Ticker

Ik vind Liam wel een mooie naam

dan neem ik een hele andere: Jonah vind ik weer super mooi. Daar heb ik zelf over na zitten denken, maar goed ik heb al een luca, vind ik er op elkaar lijken. Maar blijf het een mooie naam vinden! Net als Jonas trouwens.
Succes!

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Lilypie 4th Birthday Ticker

jonah is echt een lieve naam vind ik

joyce

Maar hoe klinkt Jonah voor een man van 30?
Ik vind persoonlijk dat Jonah echt een kindernaam is (Een lieve naam, net zoals Joyce schrijft). Hou er bij de keuze van de naam altijd rekening mee dat een man van 30 er ook mee door het leven moet kunnen. (Benjamin of Valentijn zijn ook van die namen. Hartstikke leuke namen maar een man van 30 die Valentijn heet, ik weet het niet…)

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 25 Sep 2008 16:22:09

mwah, vind het wel kunnen hoor, jonah voor een vent van 30, beetje artistiek…

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Lilypie 4th Birthday Ticker

Ja, voor een artistiek persoon klinkt het wel, maar bouwvakker moet-ie niet worden!

Groetekes, Sje

Ha ha ha! Mijn vriend is bouwvakker en heet gewoon Wouter Jonah vind ik persoonlijk ook niet echt stoer voor een grote kerel. Liam vind ik wel mooi Casper/Jasper vind ik persoonlijk niet zo mooi.Blijft moeilijk he, een naam vinden…Succes! Ook met de zwangerschap, by the way

Gewijzigd door - Quintysmama op 01 Oct 2008 14:44:40

hoi … namen… wij zaten er heel erg mee om het te vernoemen…!! wilde we wel maar de roepnaam kon daarin weer niet verwerkt worden… bij de jongen is het ons gelukt / meisje ook maar toch niet super … gelukkig kregen we een jongen

Vindt lucas een hele leuke naam trouwens…
en van de namen die jij doorgaf vind ik persoonlijk Jonah of Joshua … erg mooi…!
weet je het is ook maar net waar je aan denkt bij de naam die je hoort: ik ken iemand die heeft een hond die kasper heet dus … tja zal ik mijn kind niet zo noemen maar… waarom niet ?

succes … met de keuze!

Gewijzigd door - mini-boy op 01 Oct 2008 20:21:45

Jonah vind ik ook een mooie naam. Liam vind ik meer meisjesachtig klinken, maar dat zal wel aan mij liggen hoor. Jonah betekend “duif”, en Liam betekend “beschermer”, dus ja, dan vind ik Liam weer mooier.
Sterkte ermee, of zijn jullie er inmiddels al over uit?
Groetjes, Daniella

Lilypie 1st Birthday Ticker

We hebben een naam in gedachten, maar weten nog niet voor 100 % of hem dat ook worden gaat. Maar… ik denk het wel!!

We zullen zien. We hebben nog een week of 9 om er over na te denken!!

Mijn zoontje heet ook Lucas en zelf vind ik als jongensnaam Niels er leuk bij passen (beide 5 letters).

Maar als ik kijk naar het rijtje wat je hebt gemaakt, kies ik voor Jasper.

groetjes, Liesbeth

Lilypie Vierde Ticker