pfff… ik denk aan peuterpubertijd maar als dit zo een jaar gaat duren, dat trek ik echt niet hoor! Een dag hier op het moment gaat als volgt. Om 5 uur wordt mevrouw wakker en zet het meteen op een huilen. Ik ga even kijken of er wat is, want normaal slaapt ze zowat tot 8 uur, al bijna een jaar aan een stuk. Niks aan de hand. Geen koorts, is nog gewoon droog, niet koud en niet warm dus ik zeg dat het nog midden in de nacht is en ze echt nog even verder moet slapen. Zodra ik de kamer weer verlaat is het weer krijsen en brullen. Ik ga niet meer terug omdat ze dan haar zin krijgt, maar ze houdt dit gewoon tot 7 uur vol. Ik heb tot die tijd met mijn dekbed over mijn oren gelegen en heb haar laten huilen, maar ze hield gewoon echt niet op. Na het opstaan wil ze niet drinken en niet eten, ze wil niet spelen, doet alleen maar dingen die niet mogen. Kastjes leeg trekken etc etc. Dan maar in de wagen naar de winkel boodschappen doen. In de winkel is het ook drama. Huilen en brullen want ze doet alleen maar weer dingen die niet mogen en zodra ik zeg dat het niet mag begint ze te huilen. Ik besluit haar in de buggy te zetten. Niet luisteren is in de buggy, klaar. Nou daar is ze het natuurlijk al helemaal niet mee eens dus het concert gaat gewoon door. Eenmaal thuis ben ik blij dat het 1200 uur is. Boterham en naar bed. Ze ligt er uiteindelijk om 13.00 uur in maar slapen ho maar. Ze blijft gewoon wakker en ligt te kletsen. Ook dit is iets nieuws want voorheen sliep ze gemiddeld nog minstens 2 uur in de middag. Ik laat haar toch liggen en haal haar er pas tegen 3 uur uit. Ze speelt dan even maar tegen 4 uur wordt ze moe en weer ontzettend vervelend. niks is goed, tv is niet goed, spelen is niet goed, buiten is niet goed en om alles huilen huilen huilen. s avonds wil ze voor de verandering ook weer niks eten. Ik kan het niet meer aan om ook hierom nog eens strijd aan te gaan dus laat het voor wat het is. na het eten nog even de tv aan en ik leg haar om 19.00 op bed. ze is doodop. Ook nu is het weer huilen zodra ik de kamer verlaat en dit houdt ze vol tot 20.30 uur. Pfffffff! En dit duurt nu al bijna een week aan een stuk! Heeft iemand tips??? Dit gaat toch niet een jaar duren zo mag ik hopen!!! Ik weet gewoon niet hoe ik haar aan moet pakken of hoe te handelen. In de hoek zetten werkt ook niet als ze stout is. Als ik haar dan een paar minuten later kom halen en zeg dat ze weer terug mag komen als ze lief kan zijn begint ze weer te huilen omdat ze UIT de hoek moet!!! T is echt om moedeloos van de worden op t moment…
mama1980