Help ik snap er geen bal meer van!

voor mijn gevoel heb ik alles al geprobeerd…maar ik vraag toch jullie raad.

soms denk ik waarom ben ik ooit aan de fles begonnen?? met borstvoeding was ik toch beter af achteraf. wat een hel!

mijn zoontje van 4 en half maanden drinkt uit een Born Free fles. Dit vanwege een speciale ventieldopje welke darmkrampjes vermindert. nou dit werkt ook echt. nu heeft hij ook last van verborgen reflux sinds hij geboren is. dus ik moet minimaal 4 schepjes nutriton gebruiken om het spugen tegen te gaan.

met een fase 1 speen krijgt hij er amper 100cc uit in 30 minuten. dit is natuurlijk niet de bedoeling. met fase 2 speen drinkt hij het in een teug op waarna hij begint te huilen alsof hij nog niet vol zit. hier doet hij dus niet meer dan 6 minuten over.

de 3standen speen werkt voor geen meter omdat hij uit de zwaarste stand alsnog heel snel kan drinken. ook krijgt hij sávonds rijstebloem (3 schepjes) dit bovenop die nutriton en met een 3 standen speen krijgt hij het ook heel snel op.

weet iemand uberhaupt of er een andere fles bestaat met iets moeilijkere speentjes…ik heb hier een berg flessen van Avent welke niets hielpen. ook de bibi flesjes heb ik geprobeerd daar hetzelfde probleem. wie herkent dit probleem en heeft de gouden tip voor mij???

hoi,
ik gebruik de s-fles van difrax voor dezelfde reden. (krampjes) Werkt hier als een trein, ik gebruik de nutriton ook, en daarom de 3-standen speen. gaat prima, behalve dat ie heel af en toe lekt.
hopelijk heb je hier iets aan.
groetjes

Misschien kan je nummer 1 gebruiken, en voorzichtig met een naald het gaatje iets groter maken

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Jessey krijgt ook nutriton, 1 grote schep in een fles van 180 cc. De melk is dan niet echt dik, maar toch heeft ze die ene schep nodig om niet te gaan spugen en herkauwen.
Tot voor gisteren gebruikte ik de s-fles met de s-speen van difrax, en dat ging goed kwa drinken. Ik vind het alleen zo’n onding kwa vullen en schoonmaken, dat ik dit weekend ben overgestapt op de avent met een 0 maandenspeen. Ik merk wel dat ze nu langer over de fles doet, maar dat mocht wel in haar geval, want met de difrax was het 7 minuutjes met 150 cc, nu ruim een kwartier met 180 cc.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

dank jullie wel dames voor de reacties. intussen heb ik nutricia gebeld ze hebben mij aangeraden om de fles niet te schudden maar te rollen tussen mijn handen om te voorkomen dat het gaat schuimen. hierbij is mijn andere probleem ook gelijk verholpen! dus hij doet nu lekker weer 20minuutjes over zijn fles. nu blijft de voeding wel lekker dik…mocht het weer fout gaan dan zal ik 1 van de adviezen van jullie zeker opvolgen.

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Op advies van kinderarts de Dr Brown fles geprobeerd ( te koop bij Etos en Prenatal) met fase 2 speen= van 3 tot 6 maanden. Zit ook een speciaal anti koliek ventiel in. Werkt perfect!

mama1980

ik heb van toevallig dr brown fles gekocht op advies van de prenatal. mijn zoontje gebruikt friso comfort. ik heb het zelfde probleem als jou. ze rade mij een pap speen aan. binnen 5 min de fles leeg. niet goed dus. gebruik ik een speen met stand 2 duurt het meer dan een half uur. erg lang. ik heb dus de stand 2 speen gepakt en het gaatje heel iets groter gemaakt. echt maar heel ietjes en nu is hij precies goed. je moet even experimenteren maar een andere oplossing is er volgens mij niet. ik heb alle spenen geprobeerd. het flesje van dr brown vind ik wel super. zijn krampen zijn stukken. hij ligt nu zelfs heerlijk in zijn bedje te slapen.
ik hoop dat het lukt met je fles.

ik heb alles geprobeerd tot nu toe behalve gaatje iets groter maken, omdat het elke keer verschillend was van dikte. nu gebruiken we pepti deze is veel dunner en ik ga hierna overstappen op standaard deze zal ook zo dun zijn. met pepti was dit probleem gelukkig tijdelijk opgelost en hopelijk met standaard straks ook. erg bedankt voor de tips maar forte is gewoon moeilijk te mengen met nutriton denk dat het daar aan lag.