Help, ik krijg Jim niet in slaap

Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen krijg ik Jim met geen mogelijkheid meer in slaap.
Hij is duidelijk heel moe, oogjes wrijven, hangerig.
Maar zodra ik hem in bed leg is het gillen geblazen.
Als ik hem bij ons in bed leg gilt hij ook maar valt hij na 30 minuten wel in slaap.
Ook wordt hij 's nacht vaak gillend wakker en dan zijn we weer 2 a 3 uur bezig om hem in slaap te krijgen…
Soms is hij zo moe dat hij achter elkaar blijft huilen maar echt niet gaat slapen.
Ik weet niet meer wat ik hier mee aan moet, ben zelf ook een beetje op aan het raken.

Wie heeft er tips???

Bedankt!!

Mama van Jim

Lilypie First Birthday tickers

Hij zit in een sprong. Zie het oei-ik-groei-boek. Dat zou er weleens de oorzaak van kunnen zijn dat-ie een ander ritme heeft.

Niet bij jullie in bed nemen. Voor je het weet is-ie daaraan gewend en is de weg terug naar zijn eigen bedje veel moeilijker. Niet aan beginnen.

Gewoon afwachten tot de sprong voorbij is.

Wat je evt. nog zou kunnen doen is zijn bedje een kwartslag of halve slag draaien. Klinkt heel suf maar dat wil nog weleens wonderen doen.

Groetekes, Sje

Terwijl ik dit schrijf zit ik huilend achter mn pc.
Hij is nu al 1,5 uur aan het huilen…
Ik weet echt niet meer wat ik moet.
Toevallig heb ik vandaag zn bedje anders gezet Sje.
Moet ik hem nu gewoon laten huilen of elke keer er uit halen?

Mama van Jim

Als je het niet vertrouwt, zou ik even naar de oortjes laten kijken. Dit klinkt voor mij nl. als oorklachten. Gillen als ze in bed worden gelegd en wakker worden en dan weer gillen en uren achter elkaar wakker zijn. Julian had op die momenten last van zijn oortjes. Ik wil je niet ongerust maken hoor, want het kan ook best zijn dat ie in een sprongetje zit.

Wij namen hem wel bij ons in bed, maar blijkbaar hebben wij een apart kind want hij heeft er nooit misbruik van gemaakt

Doen wat je moederhart je ingeeft. Wil jij hem troosten? Doen, want hij heeft je nodig. Hij kan je nog niet vertellen wat er is, kan alleen huilen als er echt iets dwars zit.

Als er niks aan de hand is (dus geen vieze luier, niet ziek, etc.) dan gewoon laten liggen. Hij begint door te krijgen dat hij je naar zich toe kan halen.

Hij zit in een sprong en hij heeft heel wat te verwerken van wat hij in de afgelopen periode voor vaardigheden geleerd heeft. Een baby kan niet veel meer dan huilen, eten en poepen, dus die moet een manier verzinnen om overtollige prikkels kwijt te raken.

Wij raken overtollige prikkels kwijt door een uurtje te gaan sporten of door de tuin om te spitten, een baby doet dat door te huilen.

Ik zou hem er niet aan laten wennen dat je hem elke keer uit bed komt halen als hij huilt, want op een gegeven moment weet-ie dat-ie dat voor elkaar kan krijgen en zoals ik al schreef, dan is de weg alleen maar moeilijker.

Hoe klein hij ook is, hij zal moeten leren dat-ie niet elke keer zomaar op zijn wenken bediend wordt. Klinkt heel hard, maar als je over een half jaar niet nog harder aan het tobben wilt zijn met een kind wat helemaal niet meer in zijn eigen bed wil slapen, dan zit er weinig anders op dan door te zetten nu.

Groetekes, Sje

Ik ben het op zich wel met Sje eens. Het is een sprongetje. De een heeft er niks mee en een ander juist wel. Bij mij kwam het ook steeds uit.
Elke keer als mijn kindje het Opeens gedrag liet zien. opeens niet meer willen slapen opeens niet meer willen drinken. Dan pakte ik het oei ik groei boek erbij en ja hoor sprong.

Maar wij kunnen vanaf onze pc’s vanuit heel nederland niet bij jou naar binnen kijken. Er zit natuurlijk verschil in huilen/gillen/krijsen.
Als onze meid huilde liet ik haar huilen. Soms werd de toon iets dreigender dan hoorde ik het even aan maar dan ging ik er wel heen. Aai over de bol en weer weg.
Soms ging ze compleet over de rooie, dan hielp hier maar 1 ding en dat was uit bed halen. Liet ik haar liggen dan wist ik zeker dat ik binnen een kwartier een kind moest douchen en een bed moest verschonen. Ze was dan zo overstuur dat ze overgaf.
Ik haalde haar dan uit bed, bleef wel in de slaapkamer, drukte haar stevig tegen mij aan en ging dan liedjes zingen. Ik voelde dan dat ze steeds rustiger werd.
Nadat ze helemaal was afgekoeld legde ik haar weer in bed, dikke kus, speen erin en muziekdoosje aan. 9 van de 10 x viel ze dan rustig in slaap.
Maar ja zo ging het hier.

Mocht je het niet vertrouwen met eventueel oortjes zou ik de dokter bellen. Daar zijn ze voor. Beter een keer te vaak gekeken dan dat ze met een fikse ontsteking zitten.

Succes, ik hoop dat je kindje snel lekker rustig gaat slapen.

Lieve groetjes

hi mama van Jim, ik krijg kippevel als ik je verhaal lees hier hetzelfde probleem gehad afgelopen week. kon er ook niet meer tegen. heb huilend ka,cb en ha gebeld. uiteindelijk ben ik geholpen. het was weer eens reflux waar wij Zantac voor gebruiken maar het hielp niet meer. nu een nieuwe medicijn gekregen en hij slaapt nu veel meer op een dag omdat hij een hoop in te halen heeft. dat hij een sprong heeft dat is een ander verhaal maar de jouwe klinkt echt alsof er iets aan de hand is. heb je al contact gehad met iemand, cb, ha of kinderarts? misschien even alles uitsluiten voordat je op een sprongetje gaat bouwen. hij huilt zelfs al hij bij jou in bed ligt zeg je nou dat lijkt me geen sprong. meeste babys worden er rustig van als je ze bij je neemt. neem hem idd niet in bed maar ga voor een deskundig advies misschien oorpijn idd en hij zit ook in de leeftijd voor tandjes of niet? verschrikkelijk he als ze zo ontroostbaar zijn…maar meid ga er voor en laat dat arme ziel niet huilen met de hoop dat het vanzelf over gaat…er zal wel wat aan de hand zijn. dat was bij ons hier wel het geval en ik geloof op een andere manier in sprongetjes maar niet als ze zolang achter elkaar huilen en ik ook uiteindelijk mee zit te huilen. wil je dat ik je bel? mail me even weet er nou wel alles van we zitten in hetzelfde sleur nu al 4 maanden lang maar voor alles is een oplossing het zal niet zomaar vanzelf over gaan…laat het even weten hoe het gaat ik wil je best even bellen en erover praten geen probleem laaat je nr achter op mijn mail anders…

sterkte!

Hai meiden,

Wat doet het me goed om al deze berichtjes te lezen en te weten dat er mensen zijn die met je meedenken!!
@ freubeltje: ik ben maandag met Jim bij de ha geweest en zn oren zagen er goed uit.
@ sje: ik denk ook dat het een sprongetje is. We namen Jim wel vaker in bed, maar toen had hij er geen moeite mee om in zn eigen bedje te slapen.
Ik heb net huilend de afwas en de strijk gedaan en hij is uiteindelijk in slaap gevallen!!
Ik heb wel vaker geprobeerd om hem te laten liggen maar ik heb een man die daar moeite mee heeft en hem dus heel snel uit bed haalt.
Ik heb nu steeds vaker het idee dat Jim dat heel goed door heeft, dat papa toch wel komt.
Hij heeft nu overdag ook last van verlatingsangst, zo zit hij heerlijk te spelen en als ik uit zn gezichtsveld ga is het brullen.
Lastige sprong is dit hoor!!
@ mama Selma: Ik heb ook jou verhaal gelezen.
Ik vond het zo verschrikkelijk hard dat je overal weggestuurd wordt.
Je bent een mama die het lef heeft om hulp te vragen, dan verdien je die ook en je kleine al helemaal!!
Wel grappig, ik zag staan dat je uit zoetermeer komt, ik ook!!
Ik denk zelf ook wel aan een sprongetje bij Jim. Dit komt doordat hij overdag wel heel erg gezellig is. Buiten alle frustratie om omdat hij veeel meer wil dan hij kan haahahaah.
Heel erg bedankt voor het aanbieden van een luisterend oor!!!
Heb net n uurtje met mn vriendin aan de telefoon gezeten, ffies lekker uithuilen!!

Nogmaals iedereen bedankt!!

Ik hoop dat het vanacht iets beter gaat…

Mama van Jim

Wij hebben hier hetzelfde probleem gehad met onze dochter die ook midden in een sprong zat. Ook hier ging dat gepaard met slechter slapen maar wij hebben haar nooit uit haar bedje gehaald. Wat we wel deden is naast haar bedje gaan zitten en een hand op haar voorhoofdje of armpje leggen, zonder iets te zeggen (dit deden wij ook de eerste 14 weken toen ze ooit dagenlang huilde).
Op deze manier weet ze dat we er zijn. Dit werkte de ene avond beter als de arndere hoor, soms huilde ze dan nog een hele poos door, maar vaker werd ze er rustig van en viel ze binnen een kwartiertje is slaap.
Sterkte…

@Mama van Jim, zorg inderdaad dat je goed met papa op 1 lijn zit. Kinderen hebben dat in de babyleeftijd al door dat papa en mama er verschillende regeltjes op na houden en daar maken ze misbruik van. Klinkt heel ernstig, maar zo slim zijn die kleine moppen nou eenmaal.

Groetekes, Sje

Wij hebben het met Demi anders gedaan.
Normaal huilt hij nooit kan lekker alleen zich vermaken met zijn speeltjes. slaapt goed.
maar zodra hij in zijn sprongetjes zit is hij huilerig, en hangerig en met slapen een drama
Wij halen hem er uit, troosten hem, (wang tegen wang) praat zachtjes met hem (zegt dan dat we hem begrijpen en dat alles goed komt, enz enz), en na 5 minuutjes word hij rustiger, houd op met huilen, kroelt met ons en dan kunnen wij hem gelukkig in bedje leggen zonder huilen, en gaat dan lekker slapen
Wij hebben hem dus nooit lang laten huilen in zijn sprongperiode(omdat hij al geen huilbaby is) en bij ons werkt het als een trein.

Demi is nu bijna 5 mnd en vanaf sprong 1 doen wij het al zo.
en als hij niet in zijn sprongetje zit horen wij hem helemaal niet als hij moet slapen. dan gaat hij gewoon lekker slapen,

even in het kort hoe ik/wij het altijd hebben gedaan en doen:

uit bed halen, troosten, zachtjes praten, knuffelen en dan in bedje leggen terwijl we dan zeggen " nu lekker slapen Demi en morgen zien we elkaar weer. . . .

Hoi mama van Demi Jay,

Hier doen wij het precies zo! Ook ons dochtertje gaat eigenlijk altijd heel makkelijk slapen 's avonds en overdag eigenlijk ook wel behalve in een sprongetje. De eerste paar keer dacht ik steeds oh nee als het maar goed komt maar dat kwam het altijd weer na het sprongetje. Ik geef borstvoeding dus vaak is even een slokje genoeg. Zo niet dan nemen wij haar zelfs even mee naar beneden, even knuffelen, vijf minuten in de box en dan weer naar bed en lekker slapen. Onze dochter kan het zooo lang volhouden het huilen en op deze manier gaat zij rustig slapen en mama heeft er geen buikpijn van .
Natuurlijk kan het zijn dat zij er straks “gebruik” van gaat maken (ze is nu 6 maanden) maar dan kan het ik het laten huilen altijd nog toepassen.