Help ik krijg geen goed ritme:(

hoi hoi iedereen,

mijn dochtertje word deze week 6maanden… maar ik heb nog steeds niet helemaal een goed vast ritme… ze slaapt sinds 2weken ong heel erg slecht 'snachts ze word continu wakker ik denk dat ik wel 10x op moet staan 's nachts… geen idee wat dat is maar het is erg vermoeiend… doordat ze zo slecht slaapt krijgt ze vaak rond 10 uur pas honger en wil ze een flesje maar dit is eigenlijk veel te laat toch? moet ik haar voortaan wakker gaan maken ? en ook als ze slecht geslapen heeft? ze krijgt nu 4 flesjes en een groentehap 'savonds wil ook fruit tussendoor gaan geven maar ik weet nooit wanneer omdat ze vaak dan slaapt of ze moet bijna de fles… kan iemand mij hiermee helpen? bedankt alvast! sorry voor de vele vragen[

Hoi en welkom op de site van ikkeben,

Zelf ben ik niet zo van de schema’s. Hier hebben we Anna elke keer op vraag eten gegeven, de ene keer is het wat eerder dan de andere keer, maar er zit nooit meer dan vier uur tussen de voeding. Anna is nu iets meer dan zes maanden, dus wel te vergelijken met de leeftijd van jou kleintje.

Anna sliep al vanaf 6 weken goed door. Dat kwam ook omdat we haar de eerste avond in haar ledikantje een tijdje hebben laten huilen. Natuurlijk niet de hele nacht, maar ze moest toch leren om in het ledikantje te slapen.

Anna krijgt haar laatste fles rond half acht en gaat zo rond acht uur naar bed. Fruit en groente geef ik rond het avondeten, dus rond een uur of zes/halfzeven.

Als je dochtertje wakker wordt, bengint ze dan te huilen of is ze gewoon wakker? Misschien moet je een keer proberen haar te laten liggen en misschien na een kwartiertje kijken en een aai over de bol en weer weg. Na nog een kwartiertje huilen misschien even kijken of ze een schone luier nodig heeft. Zo hebben wij het aangepakt.

Het kan ook helpen door regelmaat te houden. Elke dag rond dezelfde tijden voeden en als ze slaapt wakker maken. Zo krijgt zij ook een ritme.

Succes!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

hallo,

wij kregen ook moeilijk een ritme.
Dus wij zijn lieke wel wakker gaan maken voor het eten en doen we soms nog.
zo blijven we in het ritme.
Lieke heeft dit ook echt nodig als we ervan af wijken is het foute boel en huilt ze veel. zo gauw ze weer in het ritme zit is het goed.

Je kunt het een dag proberen om ze toch wakker te maken voor eten en bij eerste vermoeidheidsignalen weer naar bed.
Zo zit je snel in een ritme denk ik. Met dat fruit daar zitten wij ook nog steeds mee te worstelen we geven dit nu meestal na een fles.

Ons schema:
7.00 fles
11.30 boterham en klein flesje. (voor jou dus nog volle fles)
12.30-13.00 fruit half potje
16.00 groente +danoontje
20.00 fles

misschien kun je er wat mee

succes groetjes Gytha

hoi hoi bedankt voor jullie advies!
ik ga haar gewoon 'sochtends wakker maken voor de fles dan.
als ze snachts huilt dan huilt ze ook vaak met haar speentje nog in haar mond, ze stopt ook niet met huilen voordat jij bij dr bent geweest, dan moet ze een aai over dr bol en gaat ze weer slapen, en dan kwartier, half uur later weer…
vaak wil ze ook pas om half 11 een flesje omdat ze voor die tijd gewoon nog slaapt maar dat komt denk ik omdat ze voor 5 , 6 uur snachts continu wakker word en meestal niet vroeger dan half 12 in bedje ligt. misschien dat er een tandje door komt ofzo moet morgen naar het consultatiebureau misschien weten hun wat het kan zijn!

Vanaf ongeveer een half jaar hebben kinderen door hoe er gereageerd wordt op hun gedrag. Wanneer ze huilen of jengelen en mama komt denken ze: ik heb succes! Dat doe ik de volgende keer nog een keer! Ze zijn zo pienter die kleintjes en weten dondersgoed hoe de vork in de steel steekt. In een week kun je ze aanleren dat mama niet meer komt bij huilen en jengelen 's nachts. Overdag kan je aandacht krijgen, maar s’nachts hoor je te slapen. Even een week gejengel en wat minder nachtrust, maar bij het cosequent volhouden gegarandeerd succes! Laat je niet verleiden om toch een keertje te gaan kijken, want dan kan je weer van vooraf aan beginnen.
Je moet je ukkie natuurlijk niet laten liggen wanneer het leidt tot hysterische huilbuien. DAn kun je het beste je kindje troosten zonder woorden en zonder aankijken. ZOdat hij of zij weet dat je er bent maar dat aandacht er in de nacht niet inzit.
Hopelijk heb je er iets aan, want zo raak je uitgeput!
Succes!

oke ga ik dat is proberen… ik laat haar soms wel eens even huilen maar ze gaat alleen maar harder huilen dan… maar ga proberen om haar te laten huilen!

en??? is het gelukt om het te proberen? Ben erg benieuwd!

Hoi hoi,

Hier ook huilbuien 's nachts…Lijkt wel in de lucht te zitten ofzo, want inm mijn omgeving zijn er meer baby’tjes… Ik vind het moeilijk om mijn zoontje te laten huilen 's nachts, en soms is het ook opgelost met een speentje en een aai over de bol en soms ook niet, dus hier mijn vraag aan Anne, heb je hier ervaring mee en zo ja, hoe lang heeft het geduurd voordat het over was/minder werd? Ik vind het best moeilijk…

Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

haha ja zal wel in de lucht zitten… ik vind het ook heel erg moeilijk om haar te laten huilen… ik was vandaag bij het consultatiebureau maar die arts daar zei dat de wijkvepleegkundige me terug zou bellen want die kon het wat duidelijker uitleggen enzo dus ben benieuwd…