Help, ik herken mijn kind niet meer!

Ik heb van de week echt een paar keer met mijn oren staan klapperen en in mijn ogen gewreven maar mijn o, zo schattige lieve dreumesje is in 1 klap veranderd in een driftkikker…niet normaal!

Niets is goed, alles wat ik wil is standaard NEE (schudden nu nog ) Alles wat ik niet wil is standaard JA! en ze gooit zich heel dramatisch op de grond zodra ik ook maar naar haar toe loop. Ze is een treuzelkont eerste klas en als ik dan echt met klem zeg dat we nu echt gaan gaat ze gillen als een gillende keukenmeid.
Als ik haar “achterlaat” omdat ze niet met me mee wil blijft gewoon waar ze is, ook al is het midden op de stoep.
Ze zegt heel lief DAAAG mama en draait zich om om de steentjes of grasjes verder te bestuderen… ja, na 30 meter blijf ik dan toch maar wachten, je laat haar toch ook niet 3 straten zitten.

Met het eten van de boterham is het ook al een drama, ze eet het beleg op en verder niets. Hele driftbuien volgen erop. Als ze dan doorheeft dat het niets helpt propt ze ineens lachend het brood in d’r mond alsof er niets aan de hand was.
Na zo’n driftbui pakt ze me ook vaak vast en aait me over mijn gezicht en zegt ze AHHHH, mama…

Gek kind, ik moet echt even omschakelen hoor…pfff!

Groetjes van Sascha en Senne

Welkom in de PP wij hebben deze fases wel vaker. Vanmiddag ook weer. Driftbui eerste klas met sirenes en dikke tranen en als je me nu vraagt wat er nou was??? Ik heb echt geen idee maar ze is het wel kwijt want de rest van de middag is ze heel lief.

Groetjes,

Michèle

Welkom in de peuterpuberteit! Onder al die boosheid is ze nog steeds je lieve meisje hoor

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik zeg ook: join the club! Ik herken ALLES wat Senne doet, dus vandaar: welkom bij de mede-mama’s-met-soms-onherkenbare-kindertjes!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Is dat niet vroeg? Ze is nog geen twee…!

Vanavond ook weer, ik wil haar romper aandoen…oorlog, nachtpon aan…oorlog, slaapzak (vooral dat)… OORLOG!

Men… Voordat ik deze dame op bed heb ben ik zelf afgepeigerd, zeker na een drukke werkdag!

En papa zei dat ze de hele dag zo’n schatje is geweest, BAH! Morgen mag papa haar op bed leggen…

Groetjes van Sascha en Senne

Ohh, hahaha hoe herkenbaar
Hier ook een dametje van nog net geen 2 dat denkt dat ze de boel kan uitmaken hier! Kattekop eerste klas, en duidelijk de baas over dr grote broer.
Als ze dr zin niet krijgt is het gillen en krijsen, dramatisch op de grond vallen (en als er geen reactie van ons komt af en toe even stiekem omkijken of we haar toch wel zien, hahahah )
Puh, daar trappen we natuurlijk mooi niet in maar vermoeiend is het wel!

Moet ook zeggen dat het me tot nu toe meevalt. Ze heeft natuurlijk wel haar buien maar ik kan er goed mee omgaan. Misschien omdat het de tweede is ben je natuurlijk wel wat beter voorbereid.
Hier werd het trouwens juist na de derde verjaardag nóg erger bij de oudste! 3-4 jaar was echt drama… maar ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat die kleine meid er eerder vanaf is

WELKOM in de PP!

Ik ben met mijn eerste er eindelijk een beetje uit… en de 2e komt er straks aan! Heerlijk… ben blij als het voorbij is…

Gelukkig kun je wel extra genieten als ze er een dagje tussen hebben zitten dat ze super lief zijn en goed luisteren… dat wordt hier dan ook heel erg beloond!

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Wij hebben het alleen nog met de jongste, (3.5)
kan enorm driftig worden, met de oudste gaat het gelukkig
stuk beter (5.5) wordt al heel stuk rustiger, gelukkig…

succes allemaal!
gr. mama van 2 kids

Ik heb een dochtertje die 2 weken geleden 2 jaar werd en zij had dat de periode voordat ze 2 jaar werd ook. Zo erg dat ik een keertje echt heel boos op haar ben geworden en haar (1 min) in haar bedje boven gezet heb. En ik moet zeggen, sindsdien is het alleen maar beter geworden. Ze slaat niet meer, ze is volledig het omgekeerde. Zo’n lieve meid dat ze nu is. Is al zeker sinds haar verjaardag zo’n schatje. Hopelijk blijft het nu zo