Haha tja hier ook meer een huishouden a’la kimmetje!
Hoewel ik als ik eerlijk ben me er wel eens een beetje voor schaam als er iemand onverwacht langskomt…
Maar om het nou voor anderen een spik en span huis te laten zijn?? Hier mag geleefd worden hoor ![]()
Scheelt misschien ook dat bij mijn ouders thuis vroeger (ok… en nu nog steeds eigenlijk) alles helemaal netjes en bijna steriel moest zijn. Speelgoed hadden we alleen op onze eigen kamer en mocht maar 1 soort speelgoed tegelijk naar beneden.
Verder beneden alleen wat boekjes en knutselspul.
Laatst zaten we oude filmpjes te bekijken, toen mijn vader net voor het eerst een videocamera gekocht had, moest natuurlijk álles gefilmd worden… zo ook mijn broertje die het erg benauwd had en moest vernevelen aan de pari-boy. Zat bij mijn moeder op schoot op de bank, en je zag mijn moeder zo kijken door de kamer… en zodra hij klaar was met de medicijnen vliegt ze op en gaat stofzuigen! Terwijl er niks lag? Of tenminste niet zichtbaar ![]()
Ik speelde vroeger ook eigenlijk nooit… vond het niet leuk als ik iets moois gebouwd had met bijv. lego en ik mocht het dan niet laten staan, dan is het de moeite niet waard om te bouwen ook ![]()
Ik las dus eigenlijk alleen maar boekjes vroeger… En verder wel regelmatig samen met mama knutselen, fimoklei, kaarten maken etc.
Maar misschien dat ik daardoor nu een beetje tegenovergesteld ben? De oudste hier heeft al zoveel moeite met zelfstandig spelen… Nu heeft ie gelukkig weer zijn Thomas de trein herontdekt, maar als ik hem dan elke dag zijn spoor weer op laat ruimen… tja geloof maar dat het spelen dan weer snel over is!
Dus hier de regel, alle losse onderdelen moeten worden opgeruimd als je even iets anders wilt gaan doen. Vast spoor mag blijven liggen. Daar stofzuig ik dan wel een paar dagen omheen en tussendoor ![]()
1x per week moet de hele woonkamer leeg zodat even goed gestofzuigd en gedweild kan worden.
Laatst hadden ze bedacht dat wij (papa en mama) bij hun mochten komen logeren… echt heel leuk! Ze hadden alle kussens, dekentjes en dekbedden op de grond gelegd in de woonkamer, de jongste heeft in dr speelkeukentje een zogenaamd 6 gangenmenu klaargemaakt (van pizza, frietjes, lasagne, soep, ijs en pap) en als we ons bordje leeghadden gingen hun ons naar bed brengen volgens het vaste ritueel. Hahaha! Echt heel de woonkamer lag vol… Maar wat hebben we een lol gehad ![]()
@Manderijn, hahaha om dat wc verhaal moet ik wel even lachen hoor!! Zo iets zou hier ook zomaar kunnen gebeuren!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)