Help, ik heb te weinig ogen en handen!

Mijn huis is met een dreumes en een peuter echt continu een zooi! Als ik iets aan het opruimen ben, wordt er achter mijn rug alweer iets opgegooid. Ruim ik dat op, is Max bezig om iets gevaarlijks te doen. Haal ik hem van de tafel, heeft Eva alweer klei op de grond gegooid. Zo gaat het de he-le dag door. Nooit is het opgeruimd, overal ligt speelgoed.Eva ruimt het wel op, maar Max pakt het weer en dan ligt het op dezelfde plek. Max maakt alle kasten open en haalt er alles uit. We hadden een haakje op de kast, maar dat trokken ze kapot en ze kwamen met hun handjes tussen de lades, wat nog gevaarlijker is! Dat was geen succes.

Ik weet dat het met kinderen snel een troep is, maar soms kom ik ogen én handen tekort. Ik kan er niet tegenop werken! Nu is het huis ook ontploft. Vorige week heeft Eva in een onbewaakt moment bij oma onze hele trap aan de binnenkant volgetekend met stift! Oma is 70 en kon het allemaal niet bijhouden. Mij lukt het redelijk, maar lang niet altijd. En papa kan het al helemaal niet constant in de gaten houden.

Hoe doen jullie dit in hemelsnaam? Wij hebben geen box meer en Max cirkelt natuurlijk steeds rond. Ik blijf aan het opruimen! Graag praktische tips! Ik ga nu maar weer opruimen, voor de zoveelste keer vandaag! Zucht.

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Oeps! Tja soms kan je het even helemaal zat zijn he

Opruimen terwijl er een paar kleintjes rondlopen helpt ook echt niet hoor… dan kun je je energie beter sparen!
Wat ik hier nogal eens doe, is de kleine uk aan tafel in de kinderstoel vastzetten met de laptop en een filmpje aan. Dan heb ik even tijd om samen met de oudste op te ruimen, of te koken ofzo.
En anders, ipv rommel laten maken binnen, kun je ook een activiteit samen gaan doen (hoewel je dat vast ook al wel zal doen hoor!) even samen buiten in de plassen stampen, of even voetballen op een veldje in de buurt? Of… aan de tafel knutselen, papiertjes scheuren is al heel snel leuk laat je Max scheuren en Eva plakken ofzo. Dan heb je ook wel troep, maar beperk je het tot de eettafel…

En anders… gewoon loslaten laat ze even lekker hun gang gaan, en maak het even snel aan kant als ze op bed liggen.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Opruimen als de kinderen op bed liggen! 2keer per dag dus

Groetjes Manderijn.

Ik ruim het inderdaad niet constant op, dat is gewoon geen doen. Ik haal de ergste troep wel weg, maar doe het inderdaad even als Max slaapt en dan pas 's avonds. Maar ik kan niet tegen troep! Ik word daar onrustig van. Bij mij is het niet statisch, zo’n Jan des Bouvriehuis uit een tijdschrift bedoel ik dan, maar wel gewoon opgeruimd en op het oog (!) netjes. Als het dan ontploft is, móet ik even opruimen. Maar ja, het is vechten tegen de bierkaai! Inmiddels is alles weer opgeruimd (vriendlief laat ook alles slingeren, zoals blousen enzo die hij toch maar niet aan gaat trekken en dan op de grond laat liggen) en kan ik even bijkomen. Morgen weer een dag! HIJG.

Toch zou ik ook nog wel willen weten hoe jullie twee kids in de gaten houden . Max springt bv op tafel als ik net bij Eva haar drinken aan het opdweilen ben. Ik heb hem maar even laten zitten, aangezien wij een lage tafel hebben en een heel zacht kleed eronder, maar in sommige gevallen moet hij natuurlijk eerst! Het is altijd kiezen: wat moet eerst en wat kan wachten? Eva zegt me al na: ‘Ik maar maar twee handen, ik zou wel willen dat ik er tien had!’

Groetjes Rainbow

Tja helaas geen tips. Hier speelt Noa gelukkig nog graag in de box. Hopelijk doet ze dat tot haar 2e haha. Lees dus ff mee, want ik hou mijn hart vast als Noa straks ook de box uit is, dan heb ik geen leven meer volgens mij.

Groetjes ramona

adem in adem uit… en wees gelukkig!..

iedereen die hier voor het eerst in huis komt houd zijn adem even in… en kijkt en denkt… wat een f*** klere bende…

en dan na een uurtje zien ze happy kids happy mama, die het geen reet interesseert wat een ander denkt. ik zorg er alleen voor dat het schoon is altijd! maar stof onder de kast, mega veel duplo op de kast? veel tekeningen op tafel onder de tafel en aan de tafel geplakt?? zal mij een worst zijn…

ik functioneer misschien beter op deze manier…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Nou, het is in elk geval goed om te lezen dat er meer rommelhuizen zijn! Maar wat is rommel en wat vuil? Daar zit zeker een verschil in! Vuil is het hier niet. Het ismeer het slingerend speelgoed en het feit dat er altijd iets gebeurd als ik iets aan het doen ben. Gisteren was ik met Max aan het spelen, Eva was aan het afwassen. Ik had een beetje water in de afwasbak gedaan en vond het prima dat ze rommelde. Dan ga ik daarna kijken en is echt heel de keuken zeiknat. Logisch, maar het was wel jammer. Ik wil alleen niet een zeikmoeder zijn die haar kinderen niks laat doen. Ze moeten wel kunnen spelen! Als er klei op de grond ligt, prima, maar als het dan én klei en Duplo en Playmobil is, vind ik het wat veel.

Grappig dat Kimmetje juist goed functioneert met een rommelboel, terwijl ik daar juist niet tegen kan! Ieder zń ding he?

Groetjes Rainbow

ja gelukkig wel anders was de wereld niet zo leuk hé rainbow…

maar ik heb vriendinnen met spic en span huisjes die helemaal bol van de stress staan als ze hier komen
en dan gaan ze hier volgegoten met wijn of koffie of wat dan ook waar ze maar behoefte aan hadden naar huis… en dan kijken ze naar hun nog steeds spic en span huisje en denken, nee dat was het niet waard al die ellende

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ik ben geloof ik meer a la kimmetje, en manlief is vrees ik erger dan rainbow! Levert gekke situaties op. Kinderen tevreden, ik tevreden, dan loopt mijn huishouding! Hier vreten ze ook genoeg uit hoor. Laatst zat mijn dochter op de wc, en haar broertje gooide tussen haar benen door brood in de wc. Als uk sar tegen mijn moeder zeg, zegt ze: ja, bij jullie thuis kunnen zulke dingen

Zolang het niet gevaarlijk is, uit de hand loopt, of niet meer op te ruimen valt, maak ik me er niet druk om. Laat ze maar lekker wat uitvreten.

Groetjes Manderijn.

Haha tja hier ook meer een huishouden a’la kimmetje!
Hoewel ik als ik eerlijk ben me er wel eens een beetje voor schaam als er iemand onverwacht langskomt…
Maar om het nou voor anderen een spik en span huis te laten zijn?? Hier mag geleefd worden hoor

Scheelt misschien ook dat bij mijn ouders thuis vroeger (ok… en nu nog steeds eigenlijk) alles helemaal netjes en bijna steriel moest zijn. Speelgoed hadden we alleen op onze eigen kamer en mocht maar 1 soort speelgoed tegelijk naar beneden.
Verder beneden alleen wat boekjes en knutselspul.

Laatst zaten we oude filmpjes te bekijken, toen mijn vader net voor het eerst een videocamera gekocht had, moest natuurlijk álles gefilmd worden… zo ook mijn broertje die het erg benauwd had en moest vernevelen aan de pari-boy. Zat bij mijn moeder op schoot op de bank, en je zag mijn moeder zo kijken door de kamer… en zodra hij klaar was met de medicijnen vliegt ze op en gaat stofzuigen! Terwijl er niks lag? Of tenminste niet zichtbaar

Ik speelde vroeger ook eigenlijk nooit… vond het niet leuk als ik iets moois gebouwd had met bijv. lego en ik mocht het dan niet laten staan, dan is het de moeite niet waard om te bouwen ook
Ik las dus eigenlijk alleen maar boekjes vroeger… En verder wel regelmatig samen met mama knutselen, fimoklei, kaarten maken etc.

Maar misschien dat ik daardoor nu een beetje tegenovergesteld ben? De oudste hier heeft al zoveel moeite met zelfstandig spelen… Nu heeft ie gelukkig weer zijn Thomas de trein herontdekt, maar als ik hem dan elke dag zijn spoor weer op laat ruimen… tja geloof maar dat het spelen dan weer snel over is!
Dus hier de regel, alle losse onderdelen moeten worden opgeruimd als je even iets anders wilt gaan doen. Vast spoor mag blijven liggen. Daar stofzuig ik dan wel een paar dagen omheen en tussendoor
1x per week moet de hele woonkamer leeg zodat even goed gestofzuigd en gedweild kan worden.

Laatst hadden ze bedacht dat wij (papa en mama) bij hun mochten komen logeren… echt heel leuk! Ze hadden alle kussens, dekentjes en dekbedden op de grond gelegd in de woonkamer, de jongste heeft in dr speelkeukentje een zogenaamd 6 gangenmenu klaargemaakt (van pizza, frietjes, lasagne, soep, ijs en pap) en als we ons bordje leeghadden gingen hun ons naar bed brengen volgens het vaste ritueel. Hahaha! Echt heel de woonkamer lag vol… Maar wat hebben we een lol gehad

@Manderijn, hahaha om dat wc verhaal moet ik wel even lachen hoor!! Zo iets zou hier ook zomaar kunnen gebeuren!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Mwah, als ik het zo lees zit ik er gewoon tussenin. Hier mag volop gespeeld worden en dat mag ook wel blijven liggen, maar ik wil het opgeruimd hebben als ze gaan slapen. Zielig als kinderen niks mogen, daar zijn ze kind voor!

En gelukkig worden er hier ook volop wijntjes gedronken hahaha, maar mensen schrikken hier niet als ze binnenkomen.

Wat ik al zei: hier zie je wel dat er kinderen wonen, maar het is een beetje een mix tussen jullie en de ouders van Suzsje als andere uiterste!

Groetjes Rainbow

Ik voel het ook! Haha ja ik houd ook van een spik en span huis maar helaas, dat lukt me ook niet overdag tijdens het spelen. Ik mag niet klagen want Joaquin speelt zo fijn op de speelkamer. Natuurlijk sleept hij nog genoeg speelgoed door de rest van het huis heen maar dat leg ik dan idd s middags en stiekem tussendoor weer bij de rest van de ZOOI in de speelkamer en dan trek ik die deur dicht! Als ik iets moet hebben in de speelkamer schuif ik het één en ander aan de kant zodat er weer een loop paadje is maar daar is ook alles mee gezegd.s Avonds heb ik de speelkamer binnen no-time opgeruimd. En dan lekker ‘bankzaken’

Lilypie Third Birthday tickers