HELP ik heb netelroos

Hoi,

Ik heb al een paar maanden last van netelroos, en slik daar al een paar maanden medicijnen voor in en die onderdrukken het wel wat maar ik hou er last van. Nu heb ik een allergietest gehad en die zegt dat ik nergens allergies voor ben.

Dus waarschijnlijk komt het van stress, aheeft iemand een tip om de jeuk en de rode plekken te verminderen.

Heb echt overal jeuk.

helaas geen tips,maar misschien bij de apotheek ,die zullen vast wel wat hebben

Uhhhhhhhhhhmmmmmmmm ik weet niet of je het interessant vind, maar mijn schoonmoeder heeft een kruidenpark en heeft volgens mij iets tegen netelroos. Als ik dr weer spreek dan zal ik het dr vragen alvast.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Hoi Astrid,

Ik ben bereid alles te proberen heb er al heel lang last van en niks helpt

alvast bedankt
crista

Dit staat in de patiƫntenbrief van de NHG:

Adviezen
Als u weet of vermoedt wat de uitslag veroorzaakt heeft, kunt u proberen de oorzaak te vermijden. Alcohol, aspirine, stress, hitte en krabben kunnen de uitslag verergeren. Dat moet u dus vermijden. Bij jeuk kan een lauwe douche verkoeling geven. U kunt de huid ook afdeppen met een oplossing van water en een scheutje azijn. Draag luchtige, losjes zittende kleding.

Medicijnen
Het aanbrengen van een koelend poeder (menthol strooipoeder), een vloeibaar schudmengsel (lotio alba) of koelzalf kan de jeuk helpen verminderen.
Bij heftige jeuk kunt u tabletten (antihistaminica) gebruiken waardoor de jeuk vermindert. Deze zijn zonder recept verkrijgbaar. Een nadeel van sommige van deze tabletten is dat u er suf of slaperig van kunt worden.

Hoe gaat het verder?
Netelroos gaat altijd vanzelf over, zonder schade aan de huid. U kunt dus gewoon afwachten. Meestal is de uitslag binnen enkele dagen verdwenen, soms duurt het enkele weken.
Als u weet of vermoedt wat de huiduitslag veroorzaakt heeft, probeer dan maatregelen te nemen om die prikkels te vermijden. Wanneer u netelroos gekregen heeft als reactie op een bepaald medicijn, noteer dan de naam van het betreffende middel. Meld dit aan de apotheek. Draag de naam van het middel (de stofnaam) altijd bij u, ook als u naar het buitenland gaat. Zeg voortaan ook tegen andere artsen die u behandelen, dat u voor dat medicijn overgevoelig bent. Daarmee voorkomt u dat u hetzelfde medicijn opnieuw krijgt.

Mischien heb je er iets aan.
Sterkte in ieder geval.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).