Help! Hoesten en spugen

Wie kan mij helpen, ik weet niet meer wat ik moet doen!
Mijn kleine meid van 7 maanden hoest al 2 maanden. Echt zo’n blaffende hoest met slijm erbij. Verder geen snot of verkoudheid, alleen die vervelende hoest. Ik ben al 3 keer bij de huisarts geweest, maar die zegt dat haar longetjes goed klinken en dat het vanzelf over moet gaan. Wil er dus niets aan doen, ook niet toen ze bij het tweede bezoek ook al erbij spuugde, dit kwam gewoon door het slijm zei hij.
Ze hoest echt de longen uit haar lijfje, het is zo zielig! Nu is ze sinds gisteren er ook nog eens bij aan het spugen. Ze hoest dan zo hard dat het overgaat in kokhalzen en dan komt dus alles er weer uit.
Ze heeft de halve nacht gespuugd, maar op een gegeven moment zat er natuulijk niets meer in haar buikje en kwamen er alleen maar slijmproppen uit, ze bleef er bijna in!
Ik dacht dat het vandaag weer wel ging, eerste fles en fruit is erin gebleven, maar zo net heeft ze toch weer haar hele fles eruit gegooid. Je hoort haar buikje ook rommelen en ze heeft ook al 2 keer gepoept, dit doet ze normaal om de dag.
Zou ze nu gewoon naast haar hoest ook een buikgriepje te pakken hebben, toch weer naar dokter gaan?? Ik weet het niet meer, iemand ideeen om in ieder geval van die hoest af te komen?
Groetjes Sandar

[img]http://lilypie.com/pic/090526/EYTm.jpg" alt=“Lilypie 1st Birthday Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/rhSHp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Hoesten kan 6 tot 8 weken aanhouden dus wat dat betreft is die 2 maanden niet heel uitzonderlijk. Maar…het is wel raar dat de dokter niet verder zoekt, zeker nu ze er ook bij gaat spugen.

Nou klopt het ook wel dat je zoveel kunt hoesten dat je ervan gaat kokhalzen, dus dan is dat spugen ook niet raar.

Toch zou je bij zo’n jong kindje een alertere huisarts verwachten. Ik zou gewoon weer bellen, zeggen dat het je niet lekker zit en vragen of er nog eens verder gezocht wordt wat er aan de hand kan zijn.

Groetekes, Sje

hoi,
wat vervelend dat je niet gerustgesteld kunt worden door je H.A.
Dat is toch ook zijn taak.
2 mnd hoesten kan, maar lijkt mij dat er ook verder gekeken moet worden, zeker als ze ook zo gaat spugen.
gewicht in de gaten houden en evt bisolvon om slijm op te lossen.
ik zou denk ik één van die ‘zeurende’ moeders zijn, als mijn H.A. me niet gerust zou kunnen stellen. volg je gevoel en kom in aktie als je niet gerustgesteld bent.
liefs Annelies

Lilypie First Birthday tickers

heeft zeook koorts? dan zou het een griepje kunnen zijn, maar zonder koorts lijkt het me toch dat het samenhangt met het hoesten.
ik zou zeker weer bellen, je kan beter het zekere nemen zeker met zo’n jong popje!
ik kreeg bij emma rond die leeftijd een puf, voor het slapen 2x puffen dan gaan de luchtwegen wat wijder staan waardoor ze het slijm beter weg kunnen werken., het probllem met die kleintjes is dat ze het slijm nog niet echt kunnen ophoesten zoals wij dat kunnen, daardoor blijft het zo zitten en gaat t vast zitten, dat is wat mijn dokter mij vertelde.
ik heb tussikind en nussikind (homeopatisch) werkt erg goed bij slijm/hoesten! kan je ook bij zeer jonge kinderen gebruiken.

succes, en bellen als je t niet vertrouwd!

groetjes gidget

Hoi,

Mijn dochter heeft vanaf dat ze 4 maanden was gehoest totdat ze 14 maanden was. Elke nacht er 3 keer uit, omdat ze alles door het hoesten eruit gooide.

Ze kreeg hiervoor pufjes en dat hielp allemaal niet. Ben toen bij de kinderarts terecht gekomen, omdat ik ook serieus genomen wilde worden.
Bij haar zijn toen met 10 maanden de neusamandelen eruit gehaald. Dit heeft wel wat verlichting gegeven.

Helaas is het bij kinderen zo dat het maagklepje minder goed sluit en ze dus sneller hun inhoud eruit gooien.
Veel kun je er niet tegen doen ben ik bang.
Bedje schuin zetten, neusspray (wanneer ze bijna 1 zijn kun je een spray krijgen met 0.025 mg) uitje naast het bed. hoestdrankje. stomen in de douche. Geen LUUF. vaak werkt dat averechts als ze al zoveel last van hebben.

Mijn dochter is nu bijna 6 en we zien nu dat ze minder last heeft van het hoesten. Wanneer zij verkouden is houd ik m’n hart altijd vast, want dan kunnen we er zeker 1 keer per nacht uit, om te stomen.

Maar gewoon bellen hoor naar de huisarts en anders erop aandringen dat je naar een kinderarts mag…
Die weten net iets meer…

Groetjes