Help hoe maak ik 150cc aan

Morgan heeft duidelijk meer trek, nou ben ik vanmorgen van 140 naar 145 cc gaan. Maar dat zet niet ech veel zoden aan de dijk, dus maar naar de 150cc.

Alleen hoe. Op de verpakking staat hoeveel je aanmaakt voor 135cc (120+4) en 165 cc (150+5). Maar hoe maak ik dan 150cc aan. Doe ik dan 135+4 of maak ik de 165cc aan en gooi ik 15cc weg???

HELP want anders krijgt ze als nog te weinig. Die pakken zijn echt niet duidelijk.

Groetjes,

Michèle

elke 30 ml water is 1 schepje voeding… zo is het mij geleerd en staat het ook op het pak. wil je datgene geven dan moet je meer maken en weggooien wat teveel is… maar is lastig te zien…!

als je meer poeder doet dan aanbevolen is dit ten nadelen van de darmpjes en kan het obstipatie en pijn veroorzaken.

hoe oud is je kindje?

Morgan was afgelopen woensdag 10 weken. En ik weet het van te veel voeding op te weinig water dat hebben we in het begin gehad als nieuwbakken nietwetenden ouders…

Dus als ik jou begrijp is het 150:30=5 schepjes. Maar hoeveel water dan?? Sorry hoor maar ik ben een rekenrund dus niet echt goed in de berekeningen die niet op het pak staan…

Groetjes,

Michèle

Lieve schat, als jij nou borstvoeding had gegeven he? Hoeveel cc had ze dan elke keer binnengekregen?

Groetekes, Sje

Sje dat is voor mij geen vraag stuk want ik kan geen borstvoeding geven terwijl ik het graag zou willen. En gezien ze dus flesvoeding krijgt en ik ervaring heb dat als je verkeerd dossert je kind ligt te gillen van de pijn wil ik het wel goed doen. Tuurlijk meet je het bij bv niet, maar ja daar kunnen dan ook geen klontjes in komen he.

Groetjes,

Michèle

Het is ook voor jou een vraagstuk, want bij borstvoeding heb je namelijk geen idee wat je kindje binnenkrijgt en dan is er ook geen paniek om 15cc.
Dus gewoon lekker die 15cc erin laten zitten en dan zie je vanzelf wat ze wil drinken.

Zo simpel kan het zijn!

Groetekes, Sje

Ja als het zo makkelijk zou zijn, maar Morgan kun je zeg maar doodvoeren. Al komt het er door haar neus uit ze drinkt door, dus ik moet echt die 15 cc kiepen anders loopt alles er net zo makkelijk weer uit.

Groetjes,

Michèle

gewoon 150 water en 5 schepjes voeding

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Maar die 3 slokjes die 15cc vormen, daar zal ze niet door overlopen hoor.

Groetekes, Sje

nee dat dacht ik nu ook,want wat je zegt met borst weet je ook niet of nu 150 of 160 cc drinken

Dylan & Kaitlyn

Dan laat ik gewoon 165 cc inzitten. Alleen dan krijgt ze nu neem ik aan niet om de drie uur een voeding. Denk ook niet dat ze na 3 uur komt ook trouwens. Maar dan moet er 4 uur tussen zitten??? Of nog meer??? Echt ik ben zo’n debiel als het hier om gaat. Komt ook door het CB, die zeggen dat er altijd 3 a 4 uur tussen moet zitten.

Groetjes,

Michèle

10 weken volgens mij mag je dan wel om de 4 uur gaan zitten hoor

Dylan & Kaitlyn

Hoi Michele,

Hier nog zo’n rekenrund! Ik moet ook 50x aan mijn technische vriend vragen hoe het nou zit, hahaha.

Ik kan ook geen bv geven en geef Julia dus ook de fles (ze is 11 weken en scheelt dus nauwelijks met Megan). Julia woog 5 kilo en mocht dus ook naar 150 cc. Wij doen 150 cc water met 5 schepjes Nutrilon. Dan zit je op 160-165 voeding en wij gooien dan wat weg, zodat Julia altijd precies 150 cc krijgt. We willen niet dat ze elke dag i.p.v. 5x150=750 cc 5x165=825 cc (als ik goed reken!) krijgt. Ze wordt anders misschien weer te zwaar? Bovendien spuugt ze bij 150 cc al best wat uit soms, dus méér gaat er ook niet in bij haar hoor. Bij bv voed je meestal gewoon op aanvraag en dan maakt het ook niet zo heel veel uit dat je niet weet hoeveel je kindje krijgt, maar bij de fles kun je dat wél regelen en dat doen wij dan ook. Als Julia weer gegroeid is, passen we daar de voeding weer op aan…Oef, moet ik wéér rekenen wat ze dán weer krijgt!

Succes!

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Sorry, je dochter heet MORGAN! Trouwens…eigenlijk zou Julia volgens het cb moeten drinken rond 07.00-11.00-15.00-19.00-23.00 uur, maar dat haalt ze nooit. Ze vraagt meestal pas na vijf uur drinken! Bovendien kan dit schema bij ons niet, omdat ze 's nachts ook nog drinkt. Bij ons is het nu: 04.00-09.00-13.00-18.00-23.00 uur…Julia groeit prima en natuurlijk krijgt ze eten als ze dat wil, maar ze vraagt er ook niet om en ik weet het ook allemaal niet zo heel erg goed…Ben niet zo van de schema’s…

Rainbow

Trotse mama

Morgan heeft net 165 gehad en natuurlijk allemaal opgedronken. Ik werd bedankt met een stralende glimlach. Ik hou het wel maar even op die 165 cc want ik kreeg per slot van rekening de mededeling van het CB dat ze weinig kreeg voor zo’n energieke dame.

Ik moet zeggen ze is ook meteen in slaap gevallen net dus ze zal wel een goed gevulde buik hebben. En morgan (geeft niet rainbow kan beuren) komt niet meer 's nachts. Ze komt tussen 6 en 8 (afhankelijk wat ze de dag ervoor allemaal gedaan heeft) Alleen vanacht kwam ze dus wel ineens weer om 3 uur en toen om 5 uur. Dus te kort tijd tussen de voedingen zeg maar en ze huilde ontroostbaar en als ik haar tul gaf werd ie zowat achter in de keel gezogen.

Waarschijnlijk zal 165 wel genoeg zijn voorlopig maar ja beter te veel dan te weinig toch.

Groetjes,

Michèle

Inderdaad.

En, niet te krampachtig doen met die hoeveelheden.
Als de kleine meid honger heeft geef je een fles melk.
En het kan best zijn dat de tijden dat ze er om vraagt opeens wijzigen.

Zolang ze genoeg heeft, zal ze ook niet meer vragen.
Eigenlijk heel simpel.

Nogmaals: volg je eigen gevoel hier ook bij, Heel krampachtig
precies doen wat het cb je oplegt: daar wordt je alleen maar zenuwachtig en onzeker van.

M.

Ik weet het en ik wil ook niet krampachtig doen. Ik laat er nu ook gewoon 4 uur tussen zitten en gister was het zelfs wat meer. Ze sliep zo lekker dat ik haar maar even heb laten liggen. Ze slaapt toch al te weinig soms, dan is ze doodmoe maar ze wil of kan niet in slaap komen. Hopelijk gaat dat na maandag allemaal beter.

Groetjes,

Michèle