Help hij wil geen melk

Hoi Allemaal,

Wie heeft tips!!!

Mijn zoon van bijna 5 en een halve maand weigert de melk. Hij eet wel het fruithapje, groentehapje en de ORS dronk hij ook gewoon uit de fles. Hij spuugt al 3 dagen bijna alles uit. Ik was, vlak nadat hij begon te spugen, overgestapt van nutrilon hypoallergeen naar standaard. Ik ben vandaag maar weer terug gestapt op hypoallergeen, misschien dat hij die dan wel wilde, maar nee hoor.
Ik kan hem toch zeker niet met deze leeftijd al alleen vaste voeding laten eten, toch???!!!

Wie heeft ervaring, wie weet er iets meer van?
HELP

Groetjes
Ellen

Hallo Moeder van Cas,
Wat vervelend zeg ! Nou bekijk mijn topic ook, heb het ook een dag gehad en merk ook dat mijn dochter minder de fles wilt, maar helemaal geen melk kan echt niet. Ze hebben zeker nog wel de fles nodig.
Waarom drinkt hij Hypoallergeen ??? Is hij gevoelig voor bepaalde stoffen ? Je moet het natuurlijk wel een kans geven om weer te wennen aan andere melk, maar als hij alles uitspuugt schiet dat idd niet op. Je vult zijn vocht aan door water met ORS ? Ik zou toch even proberen om het erin te houden en als hij veel spuugt kun je ook altijd nog wat Joh.broodpitmeel door de voeding doen.
Ik hoop dat het beter wordt.
Liefs Natasja

Het kan zijn dat hij ziek word
Meid ik wil je 1 tip geven
Ga op je moedergevoel af
Vertrouw je h et niet gewoon de huisarts bellen
Heb ik ook gedaan met allebei mijn ventjes
Justin heeft zelfs vocht te kort gehad en heet in het ziekenhuis gelegen daar voor

Je kan maar beter voor niets bij een huisarts aankloppen dan dat je niet aanklopt en er is wel iets ernstigs
Heel veel succes en hoe ons op de hoogte

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie reactie’s, erg fijn. Ik ben al met hem naar de huisarts geweest. Hij heeft een lichte oorontsteking. Volgens de huisarts kan het hieraan liggen. Verder heb ik af en toe het idee dat hij tandjes krijgt, maar ik zie of voel nog niks. Nu we weer wat verder zijn spuugt hij (tot nu toe) niet meer maar heeft daarvoor in de plaats diaree gekregen. Hij drinkt wel wat maar we krijgen met moeite de aangerade 500 ml vocht per dag gehaald inclusief fruithap en al. Al met al weet ik eigenlijk niet of dit nou een verbetering is. De diaree verontrust me wel in combinatie met de hoeveelheid vocht die hij binnen krijgt.

Groetjes
Ellen

Ellenhabetssnijders

Halo moeder van Cas,
Het kan zijn dat door die lichte oorontstekeing drinken uit fles een beetje pijn doet.
Mijn zoon heeft ook vanaf dat hij 5 maanden is af en toe een dag dat hij geen fles wil. Geef het uit een glas, doe ik ook en dat gaat dan prima!! Het is waarschijnlijk niet de eetlust maar het feit dat z’n oortjes pijn doen. Of maak er pap van, gewoon lekker met een lepel. Denk dat dat wel goed gaat aangezien hij fruit en groente wel eet. En krijgt hij toch z’n melk binnen.

Misschien helpt het.