Help! haren wassen een ramp

Mijn zoontje is bijna 15 maanden oud en het haren wassen is inmiddels een ramp geworden
In het begin kon ik m zijn hoofd nog wel wat naar achter houden als ik het uitspoelde dan was het wat gedram en huilen. Hij vind het heel naar als hij water in zijn gezicht krijgt.
Iemand heeft mij toen gezegd gewoon uitspoelen (wel vertellen wat je gaat doen) nou dat heb ik dus geweten. Hij is nu panisch als ik zijn haren uitspoel.
Ik zou zo graag vaker zijn haartjes wassen omdat hij toch veel zweet door al het kruipen en rouwdouwen

Weet iemand van jullie hoe ik dit op zou kunnen lossen ik vind het zo zielig voor hem. Hij raakt compleet in paniek.

groetjes mini me

Haren wassen met shampoo is nog niet per se nodig op die leeftijd. Dus ik zou die shampoo voorlopig sowieso lekker achterwege laten net zoals het advies wat je gekregen hebt!

Misschien kun je iets aan het plafond maken in de badkamer? Een leuke poster ophangen ofzo. Dan is-ie mogelijk daardoor afgeleid en zodra het uitspoelen van die haartjes weer goed gaat kun je de poster weer weghalen.

Groetekes, Sje

Lindsey vind douchen al een groot probleem en haren wassen is al helemaal een drama. Wij doen het uitspoelen nu met een bekertje in de ene hand en een droge washand in de andere. De washand zetten we dan aan de haargrens en vegen als het ware het water uit het bekertje gelijk naar achteren. Haren wassen met shampoo doen wij ook niet vaak hoor alleen als het met water alleen er niet uit te krijgen is. Op deze manier is het voor Lindsey in ieder geval redelijk te doen.

liefs,
Rinske

Thanks voor al jullie reacties.
Ik wist niet dat shampoo helemaal nog niet nodig was op deze leeftijd
Weer wat geleerd
Bart zijn haar gaat altijd een beetje zoetig ruiken als ik het alleen met water doe, vandaar dat ik de shampoo dan wel lekker vind, haarlotion gebruik ik ook vaak.
Maar als ik nog bijna geen shampoo hoef te gebruiken dan kan ik het gewoon flink na maken met water en een washandje.

Het gekke is dat hij poedelen in een bak water geweldig vind totdat het dus in zijn gezicht komt. Zijn hoofdje achterover houden werkt niet want dan raakt hij al helemaal in paniek omdat hij weet wat er gebeurd.

Ik ga gewoon het eea uitproberen en hoop op nog meer tips.

Groetjes Mini me

oke iedereen even goed luisteren
als haren wassen drama is?
heb ik DE oplossing

DROOG SHAMPOO
te koop bij het kruidvat (eigen merk) of droogshampoo van schwarzkopf (weet niet waar ze het overal verkopen maar hier bij een huisdrogist)
dan hoeft het niet om de dag drama te zijn.
ook kun je wat haarlotion in de haartjes smeren, dan ruiken ze lekker fris!

Ook ik was vrijwel nooit Seth zijn haren.
We maken ze gewoon elke dag nat onder de douche, en zo zijn ze niet vies en blijven ze lekker ruiken

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

mamavanricco hoe werkt droogshampoo dan? heb er wel eens van gehoord maar geen idee hoe het werkt en of het lekker ruikt.

droogshampoo is heel ouderwets. Deden de dames vroeger in hun opgestoken haren.
(ik ben kapster geweest). Weet alleen niet prcies hoe het werkt. want ik heb het nooit gebruikt.

Ik gaf mijn zoontje een flesje… (leeg shampoo fles) en nu doet hij het zelf. Vult hm met badwater en gooit het over zn hoofd heen. Komt meer in zn gezicht terecht dan op zn haar maar goed… en dan schreeuwt tie heel hard: Nat!! Nat!! Nat!! moet ik altijd zo lachen… maar door dit spelletje vind tie het minder erg.
Natuurlijk huilt tie nog als ik met een fles shampoo en een sproeier aan kom… maar gelukkig niet zoon drama als voorheen.

ik zelf kreeg altijd een washandje van mijn moeder om tegen mn ogen aan te doen.
Volgens mij vind geen 1 kind het leuk om zn haren te wassen.

hoi hoi ja hier ook moord en brand met haren wassen, ik neem meestal een flesje spablauw, met zon tutje eraan, daar spoel ik het mee uit,dan kan ik met 1 hand haar hoofdje wat naar achteren houden en met de andere spuit ik da flessie leeg, nog wel een gilmoment,maar beter als met die douchekop, maar ik hoorde in de wandelgangen,dat ze bij DE babywinkel een soort van , kapje hadden, zodat het zeker niet naar voren spoelt… misshcien is dat een idee…

Sugars zo een spa flesje is idd een idee en van de kapjes heb ik ook wel eens gehoord toch maar even googlen

Verder heb ik besloten het haren wassen even uit te stellen.
Ik wil gaan proberen om spelenderwijs met spetteren de angst iets te verminderen. Kijken of hij zelf wat met water rondom zn hoofdje kan doen zoals linny al zei.
Dus ben ik druk op zoek naar leuk bad speelgoed en verder ga ik vanaf woensdag "baby"zwemmen met hem om hem watervrij te maken.

De zwemjuf weet van zijn angst en ik hoop als hij andere kindjes ook met water ziet spelen hij minder angstig word.

Ik weet wel dat ik in het vervolg mijn eigen gevoel toch weer moet blijven volgen. En hoop dat mn moppie minder paniekerig word.
Ik vind dit zoooooo zielig voor hem.

Ik houd jullie op de hoogte van de voorderingen
Thanks voor alle tips!!!

j het ruikt gewoon lekker fris.
het is een spuitbus, daarin zit soort poeder… maar je moet er HEEL hard mee schudden, en dan laagje voor laagje op de haartjes spuiten… even laten inwerken en dan met een handoek goed inmasseren.
daarna kam je het goed door en klaar is jij
het ruikt gewoon fris, niet extreem van geur maar gewoon normaal
als je daarna wat haarlotion (ook bij het kruidvat te koop, dus geen olie maar haar lotion) in de punten wrijft ruikt het extra lekker.

O ja, hier zo 1 die helemaal in paniek raakt.
Job begint 's middags al: Niet douchen mama?
En ja hij gaat om de dag onder de douche, het douchen op zich gaat nu redelijk maar in het begin zat hij krijsend voor de deur.

Ik weet dat ze bij prenatal van die ‘‘zonnekleppen’’ kopen zodat er geen water in de ogen komt.

Je gelooft het vast niet,
maar ook dat drama met douchen en haren wassen gaat
vanzelf een keer over…

Duurt wel een poosje…
Hier zo’n 10 maanden ofzo.
Maar daar zijn we nu vanaf.

M.

Ik dacht dat onze Iris de enige was die er zo’n drama van maakt… In mijn omgeving niemand die er last van had/heeft…
Ik hoop maar dat ze er een keer aan went. Laat haar ook vaak mijn haar inzepen en uitspoelen met een bekertje ofzo. Vindt ze heel leuk!!

heej dat is een goeie tip bart mijn haren laten uitspoelen.

Update we zijn naar zwemmen geweest hij vond al die baby’s geweldig
Hij was wel onder de indruk en vond het af en toe erg spannend.
Maar na de herfstvakantie gaan we weer.
Ik heb ook badspeeltjes gekocht.

de aanhouder wint!!!

@mini-me heb je al droogshampoo gekocht? echt een aanrader hoor! en dit wil trouwens niet zeggen dat je de haartjes dan nooit meer moet wassen he
dit is gewoon even een tussenoplossing, paar dagen droogshampoo daarna weer een keer normaal.
maar elke dag wassen is uberhoudt niet nodig. ik was rico’s haartjes 2 x in de week. en de andere keren ga ik er gewoon met een nat washandje overheen.

Ik vind hier al heel wat goede tips voor als jasper er een drama van gaat maken!
Jasper heeft nog steeds nauwelijks haar, dus dat hoeven we niet met shampoo te wassen. Als hij in een badje op de grond van de douche zit dan zet ik de sproeier altijd even op z’n rug en nek en dan voorzichtig een beetje over z’n hoofdje zodat hij er al wel een beetje aan went. Maar volgens mij is hij een echte waterrat wat hij spettert het halve bad eruit en het maakt hem niets uit dat dat allemaal in zijn gezicht spat!

Misschien nog een ideetje, je hebt van die leuke washandjes met dieren of kabouter plop (marskramer), die kan hij gebruiken om voor z’n gezichtje te houden als je wat water over z’n hoofd giet. Je zoontje is ongeveer van Jaspers leeftijd, en dan kan je het nog niet echt goed uitleggen, dus ik zou er idd zeker geen drama’s van maken, dan maar even geen haren wassen of over op de droogshampoo (had ik nog nooit van gehoord, maar handig zeg!) En een goed idee van het zwemmen, ben benieuwd wat ie er uiteindelijk van vind!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

mama van rico ik heb nog geen droogshampoo gekocht omdat hij nog geen hele bos haar heeft en ik het eerst met een spaflesje met tuitje wil proberen.
Maar ik hou het zeker in gedachte als dit echt drama is.

Mama van jasper ik heb idd een pooh en tijgertje washand die we tot nu toe gebruikte als handpop maar die verhuizen nu maar naar de badkamer.
Vanmiddag gaan we lekker samen in bad spelen en dan zien we wel wat het haren wassen gaat worden.

Gewijzigd door - mini me op 16 Oct 2010 12:54:19

We zijn nu een paar weken aan het zwemmen en ik heb er een heel ander kind voor teruggekregen. Pas kroop hij zelf al onder de douche toen ik deze alvast aan had gezet hij had alleen zn pyama nog aan
Ik ben zo blij dat ik ben gaan zwemmen met Bart.
Water in zn gezicht (vooral neus en oogjes maar dat heb ik zelf ook hoor ) vind hij nog steeds niet prettig maar geen paniek meer met haren uitspoelen.

Mama is blij