Help geen fles meer drinken

Hallo allemaal,

Ik zit echt met mijn handen in het haar. Mijn dochtertje van 5 maanden wil sinds twee dagen geen fles meer drinken. Het ging t/m de kerst best goed. ze dronk 's ochtends 100 ml en daarna 3x 200 ml en om een uurtje of 22.30 uur nog 100 ml. Nu is ze naar de kerst ziek geweest, koorts en ze is nu heel verkouden. Sinds dit weekend drinkt ze ineens nog maar 40cc per keer. En 's nachts wordt ze 2 x wakker en dan duikt ze op de fles en dan drinkt ze 100cc en stopt abrubt. Er is dan iets meer in te krijgen.
Ik ben zo bang dat ik het zelf veroorzaakt heb. Ik heb me altijd zorgen gemaakt dat ze niet voldoende drinkt en ben altijd best opdringering geweest met de fles. Als ze de helft van haar flesje op had gedronken , dan moet ik haar na naar boertje altijd in de “houdgreep” houden om de 2e helft erin te krijgen…ik voel me schuldig en weet nu echt niet meer wat ik moet doen.

Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft iemand tips?
Mijn man zegt dat we ons gewoon aan het voedingsschema moeten houden en als ze niet drinkt, of heel weinig, dat ze dan 4 uur later weer aan de beurt is. Dit lijkt mij ook goed, maar ik vind het zo verschrijjekijk moeilijk. Ik kan wel janken)

Graag jullie tips!

Heel erg bedankt!

Ik zou nooit dwingen om te drinken! als ze honger of dorst hebben melden ze zich wel. Het kan zijn dat ze nog niet helemaal lekker is en dat ze daarom minder drinkt.
Jou spanning voelen die kleintjes ook hoor.
Ik zou gewoon de fles op de tijden aanbieden en wil ze niet dan niet en drinkt ze de volgende keer wel weer!
Houdt wel de plasluiers in de gaten!
Ik heb de ene dag ook minder honger als de andere zou me echt nog niet te druk maken hoor!

succes groetjes GYtha

ben het helemaal met Gytha eens. Niets meer aan toe te voegen.

Ze zit in een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek.

Groetekes, Sje

Nee, ik wil het nu ook echt niet meer dwingen, maar ik raak er zelf van gefrustreerd. Ik heb het vrees ik altijd al fout gedaan.

Maar goed, plasluiers in de gaten houden…maar wat als ze echt niet meer gaat drinken, wat doe je dan?

En, ik heb dat boek niet, wat houdt zo’n sprongetje dan in? Sje, ik lees dat jij dat altijd schrijft, maar wat moet ik me daar dan bij voorstellen??

Zie het sprongetje-topic wat Asje een poos geleden in Mama’s Hoekje aangemaakt heeft. Daar staat meer uitleg.
Enne…boek alsnog aanschaffen kan geen kwaad want het gaat tot bijna 2 jaar! Dus echt geen overbodige luxe om het te kopen. Scheelt je een hoop onrust en onzekerheid.

Groetekes, Sje

Zo’n sprongetje betekent dat je kindje zich mentaal verder ontwikkelt en zich daardoor nieuwe vaardigheden eigen maakt. Dat brengt met zich mee dat je kindje zich even onprettig voelt, omdat ze wel voelt dat er dingen gaan veranderen. Daardoor slechter eten, slapen, etc.

En wat dat drinken betreft sluit ik me aan bij de rest. Hier ook een zeer verkouden mannetje (al maanden!) en drinkt ook af en toe minder goed. Ik zou me nog geen zorgen maken. Als de plasluiers minder worden, kan dat betekenen dat ze uitdroogt. Dan direct naar de huisarts o.i.d., want dan moet ze voeding via een sonde.

Niet opdringen die fles, laten drinken wat ze wil en verder goed in de gaten houden.

Succes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bedankt voor de reacties!

Het is fijn te lezen dat get om zo’n sprongetje kan gaan, maar ik blijf toch bang dat ik het zelf verpest heb, door teveel op te dringen.
Ik hoop dat ze weer gaat drinken…

Ik kan me er iets bij voorstellen dat je bang bent, mijn zus hefet het bij haar zoontje ook verpest met eten dwingend geven, hij si nu 7 jaar en eeet 1 boterham en geen groente~!
Nog nooit zo’n slechte eter gezien (maar ja…hun schuld want ze duwde het in zijn mondje).

jOUW KIND IS 5 MAANDEN TOCH…probeer het eens met diksap.
Gewoon met water kijken wat ze daar op doet!
Vind ze dat wel lekker dan laat je haar dat wat meer pakken, krijgt ze iig wel vocht binnen en weet ze dat wat er uit een fles komt toch lekker kan zijn!

Ik denk ook maar mee hoor, misschien vind je het niks.

Groetjes Danielle

Nog een tip: geef haar verspreid over de dag eens kleinere beetjes te drinken, misschien dat ze dan beter drinkt. Omdat ze nu heel verkouden is, kost het haar misschien teveel energie om die hele bups melk in één keer op te drinken en drinkt ze mede daarom haar flesjes niet leeg. Kleinere beetjes en dan dus vaker drinken op een dag zou kunnen werken.

Groetjes!

en zet vanacht een ui naast haar bed. Dan ademt ze beter en kan ze ook wat beter uitrusten dat kan ook wonderen doen.

Groetjes,

Michèle

Hallo Femke,
Heel vervelend idd als je kindje niet wilt drinken, maar ben het ook met de andere eens !
Wel wil ik erbij zeggen dat als ze echt niet meer drinkt, dat je dan wel naar de HA moet gaan. Wil verder niemand bang maken, maar mijn vriendin had het bij haar zoontje. Die wilde 2 dagen niet drinken en erg verkouden, ze is toen naar de HA gereden en bleek dat hij het RS virus had. Wil niet zeggen dat het bij jou ook het geval is, maar houdt het wel in de gaten en als je het niet vertrouwd dan even bellen.
Gr. Natasja

[/url]