Help.... Drinkt te weinig

Hallo dames,

Ik maak me lichtelijk ongerust, Senna dronk gister en vandaag erg slecht de fles.
Nu heeft ze gister een allergische reactie gehad op banaan door veel over te geven en vandaag nog iets dunne ontlasting.
Maar ze begint al te huilen als ze de fles ziet. In totaal dronk ze vandaag 350cc opvolgmelk en ongeveer 40cc diksap, ook dit wilde ze niet echt. Gister dronk ze echter wel rond de 600cc (zowel melk als diksap).
Ze slaapt verder wel gewoon normale tijden, ze is niet duf, maar ze heeft wel iets minder geplast dan normaal, we hadden niet echt volle plasluiers. Aan de ene kant logisch want ze gebruikt wat ze drinkt en plast dus bijna niet.
Vanmorgen heeft ze wel 2/3 fruitpotje op en vanavond bijna een heel groentepotje!

Kan het kwaad 2 daagjes minder drinken dan wat ze minimaal moeten (500cc geloof ik)?
Tips tegen weigeren fles?

Als het morgenochtend en middag nog zo slecht gaat dan bellen we ff met de ha of de zorglijn. Maar ik wilde graag nu eerst jullie raad!

Groet Vanessa mama van Senna.

Gewijzigd door - mamievansenna op 26 Jun 2007 19:52:03

Hallo mama van Senna.
Dit probleem hab ik ook gehad met mijn zoontje toen hij 7 maanden was.
Weigerde zijn fles, wilde wel van lepel eten. Dus bambix erdoor.
Nu is hij 8 maanden en heb sinds paar dagen weer hetzelfde probleem!!!
Hij drinkt nu s’morgens 180, s’middags 200 en sávond wil hij helemaal geen fles meer!! Ook geen papje met lepel maar weer wel een schaaltje yoghurt. En eet wel gewoon zijn groente en fruit helemaal op.(2 potjes van 200 gram)
Heb cb gebeld en die zeggen dat het geen probleem is, yoghurt mag i.p.v opvolgmelk.
Zolang je ze door de dag heen maar voldoende water, thee of diksap geeft.
Gaat geloof ik ook weer over…

groetjes

ze worden wel wat minder hongerig als ze ouder worden hoor
misschien omdat ze nu meer tussendoortjes krijgt of te snel op elkaar??
mijn meisje drinkt ook minder als ze bijvoorbeeld net haar fruit op heeft en het is een beetje later geworden , dus die fles moet iets sneller erachter aan
kijk het even aan , en anders bellen!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

ik denk maar zo je kan beter te ongerust zijn dan te laat he,
hier 1 keer geburt en geen tweede keer ,nu zegt e ha steeds zolang ze drinken is niks aan de hand maar mamma weet wel beter

Ow meid pas alsjeblieft op
Kijk hoe ze vandaag drinkt en anders naar de huisarts
Zie verhaal Justin ligt in het ziekenhuis
Binnen twee dagen was hij uitgedroogt en jou meisje is echt veel jonger dan Justin
Maar als je gevoel zeg het klopt niet moet je meteen nog bellen
Hou je ons op de hoogte

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Thx meiden voor de reacties.
Gisteravond laat om 22.45 dronk ze nog 100cc. Daarna doorgeslapen tot 07.15.
Vanmorgen dronk ze de fles bijna leeg… 230cc. Yeah!!
Ze is in goed humeur en levendig… ook had ze een goede plas luier vanmorgen.
Pfffffftt… was gister echt bezorgd en had zeker de ha gebeld vandaag als ze al slecht begonnen was vandaag.

Misschien dat ze toch gister last had van haar maagje door de banaan van eergisteren. Maar je wordt er zelf zo onzeker van als ze niet goed drinkt. Ze drinkt wel eens meer een dag slecht maar dan is het meestal nog boven de 500cc.

Hoi Vanessa,

Kan me voorstellen dat je bezorgd was. Heel vervelend als ze te weinig drinken. Je wilt zo graag dat ze genoeg krijgen, maar ja als ze weigeren doe je er niets aan. Misschien had Senna wel een klein virusje of zo, tenminste ik hoor hier dat veel kinderen ziek zijn of kwam het inderdaad van de banaan.

Wat heerlijk dat ze nu weer goed gedronken heeft. Geniet er maar lekker van.
Anouk heeft nu ook weer een periode van slecht drinken. 2 flessen goed, 2 flessen half (met veel theater drinkt ze dan nog tot 2/3). Blijft lastig.
Geniet maar lekker van je gezondje meisje!
Grt, Sabine

Misschien had ze gister wel niet zoveel honger. Wij eten toch ook niet elke dag hetzelfde.? Als ze helemaal niet drinken is het een ander verhaal. Maar als de baby er gewoon goed uitziet en normaal eet zal ik me niet te snel druk maken.
Anders word je nog gek ook!
Probeer eens gewoon water als ze fles niet helemaal op heeft.
Is denk ik nog beter dan diksap. Diksap verzadigd natuurlijk ook.
Groetjes.

mooizo dat het de goede kant op gaat.
had k met shania ; dronk ze ook minder…
volgende dag was alles weer oke…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Lilypie Vierde Ticker

Ook vanmiddag dronk ze 220cc en een paar hapjes boterham.
Ik denk en hoop dat het bij gister is gebleven.

Hoi Vanessa,

misschien was het gewoon 1 dag een natuurlijke reactie van haar lichaam om te zorgen dat de diarree en overgeven over zouden gaan.
Ik zag de reactie van Thamar en ik heb ook altijd ORS in huis voor het geval dat, dan drogen ze in ieder geval niet zo snel uit, ook al krijgen ze een keer wat minder binnen.
Ben blij dat het nu zo goed gaat en dat je poppetje weer lekker eet en drinkt!!

Groet,
Inge