Help! Drinkt fles om 12.00 uur niet

Hallo allemaal, even een vraagje om advies.

Sinds 3 dagen drinkt Anouk haar fles van 12.00 uur niet meer. Hoe of hoelang ik het ook probeer, ze drinkt 3 slokjes en dan houdt het op.

Anouk is 7 mnd en krijgt het volgende:
07.00 fles 180 + 6 + 3 schepjes rijstebloem
10.00 fruit
12.00 fles 180 + 6
16.00 warm eten + yoghurt
19.30 fles 180 + 6 + 3 schepjes rijstebloem.

Wat is wijsheid, gewoon morgen weer proberen omdat het misschien iets tijdelijks is, of moet ik haar tussen de middag wat anders gaan geven. Zeker nu het wat warmer wordt lijkt het mij dat ze genoeg moet drinken?

Grt, Sabine

Hoi Sabine,

Zoë is nog een stuk jonger als Anouk, maar moeten ze met 7 maanden om 12.00 uur geen boterhammetje eten?

Groetjes,
Inge

Ik heb het ook met ons oudste dochtertje gehad dat ze de fles om 12.00 niet meer nam. Achteraf bleek het aan de grootte van de fruithap te liggen.

Ik gaf haar rond 10.00 uur weleens een hele banaan en dat was fout. Een hele banaan heeft namelijk een verzadigingsduur van 3 uur. Dat betekent dat je kindje pas na 3 uur (dus rond 13.00) weer behoefte aan eten begint te krijgen.

Dus mocht je rond 10.00 uur een halve banaan of meer geven, dan kan dat de boosdoener zijn.

En inderdaad, wat Inge ook schrijft. met 7 maanden mogen ze aan de boterham, dus alleen fles tussen de middag voldoet niet meer.

Groetekes, Sje

hallo

mijn zoontje is nu 9 maanden maar kreeg vanaf 7 maanden nog maar 2 flesjes, t sochtends en t savonds, de rest van de dag 2 boterhammetjes, vers fruit, liga soms een eitje en middageten
mischien moet je idd eens met een boterham beginnen, cyano had vorige maand ook een fase dat hij t flesje savonds niet meer wou, heb ik me niet zo druk om gemaakt, dwingen is ook geen oplossing en werkt averechts, nu drinkt hij ze wel beide weer
groetjes melissa

Bedankt voor jullie reacties.
Ik moet toch binnenkort naar het cb dus zal eens vragen of ze een boterhammetje mag om 12.00 uur. Wij zijn pas nog geweest en toen was het om 12.00 uur nog een fles en op een broodkorst sabbelen (volgens het cb was het nog 3 flessen per dag, maar ook zij hebben het niet altijd bij het rechte eind).
Broodkorst is tot nu toe geen succes want ze moet telkens kokhalsen als het blijft plakken. Toevallig wilde ze vandaag wel weer melk drinken dus ik houd het nog maar even vol tot ze echt niet meer wil.

Grt, Sabine

geef ook niet te vers brood dat plakt ook sneller dan iets ouder brood dan weet je dat vast voor als het zover is.

[img]http://www.zwangerschapspagina.nl/leeftijdbanner/leeftijd/10880/baby.png" border=“0”><

Hoi Anouk,
Hier had ik hetzelfde probleem. Die fles van 12 uur wilde Demi ook niet meer, dus heb deze gehalveerd dus 120 water en 4 schepjes en een halve boterham met smeerkaas (voor kids). Dat gaat nu goed dus probeer het eens. Dan is die fles er niet helemaal af en is voor je gemoedsrust misschien ook wat fijner als ze dan die wel leegdrinkt met een halve boterham.
Hoop dat het lukt.

Hoi dames,
bedankt voor de reacties. Beetje late reactie van mijn kant, maar ja vakantie he, dus dan doe je een hoop andere dingen.

Natasja, dat van die boterham daar hebben wij het toevallig vandaag ook over gehad. De ene dag drinkt ze wel wat van de fles, met veel gepraat, en dan de andere dag laat ze 120 staan van de 180 (180 water +6).
Inmiddels lust ze ook wel graag een broodkorst en kijkt ze ons de boterham zo ongeveer uit de mond. Dus proberen maar, geef je 1 boterham? en dan met of zonder korst? En ik neem aan alleen een beetje smeerkaas, geen boter?
Wat een vragen weer he?

Grt,Sabine

Anouk,
Ik geef een halve boterham en dan de bovenkant waar de meeste korst aan zit. Dan leren ze om te kauwen enzo. De eerste paar boterhammen gaf ik juist wel met boter en daarna smeerkaas voor kids. Ze eet nu een halve boterham met een half flesje dus 120 water en 4 schepjes.
Gr natasja