Het is weer eens zover, Rick heeft elke dag wel een stuk of 10 driftbuien. Deze komen dan vooral voort uit het feit dat hem iets niet lukt of dat hij iets niet mag. Als hij op zijn kop krijgt, wordt hij eerst heel erg kwaad en gaat dan gillen en bijten op een stuk speelgoed,tafel, stoel, etc wat er maar in zijn buurt is. Soms moet ik het ook ontgelden.Daarna gaat hij met zijn hoofd op de bank boinken en heel zielig huilen en steeds hoger gillen. Meneer staat dan ook al geregeld 2 min op de gang nadat waarschuwen niet het beoogde resultaat geeft. Hoe gaan jullie ermee om?
HELP driftbuien
Ff wat anders eerst… Ik denk dat je een banner moet weghalen (je hebt 2 zwangerschaps banners) want je
trekt de hele topic uit z’n verband nu
Ehm…wat die driftbuien betreft daar heb ik gelukkig geen ervaring mee.
Wat ik wél weet is dat je geen aandacht moet geven aan driftbuien (negatief gedrag negeren, positief gedrag belonen)
Wie weet volgen er meer tips!
Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.
Gewijzigd door - Bieb op 12 Sep 2005 20:22:41
Mijn dochter kan ook behoorlijk driftig zijn. Ze gaat dan op de grond liggen. Als je haar optilt
gaat ze helemaal door het lint. Ik geef haar niet straf. Het is een emotie. Ze snapt dan toch niet waarom ze straf krijgt.
Als ze echt iets doet wat niet mag ( slaan. bijten etc.) dan zet ik haar op een stoel voor het raam. Ik probeer vrij luchtig te doen over die drift buien van haar, anders ben ik de hele dag een boze moeder. Ik probeer haar met een grapje op een andere gedachten te brengen. Soms loop ik er gewoon bij weg zonder op of om te kijken. Het werkt wel aardig. Het is snel over.
Ik probeer het gedrag ook niet gelijk af te keuren, maar als hij mij bijt krijgt hij straf. Hij krijgt als hij wat doet wat echt niet mag eerst een standje, gaat hij daarna nog door , dan gaat hij pas de gang op. Kalmeerd hem wel iets.
groetjes Bianca mama van Rick