Help, draait in slaap van buik naar rug en huilt!

Hoi hoi,

Ons kleintje is nu 4,5 maand en slaapt al sinds 3 maanden op haar buik. Nu kan ze zich al sinds 1,5 maand omdraaien van buik naar rug en andersom. Het is een snelle…
Alleen, nu draait ze zich sinds kort ook in haar slaap om naar haar rug waardoor ze gaat huilen (denk dat ze nog slaapt maar huilt wel) Als we haar omdraaien naar haar buik is het 9 van de 10 keer weer goed. Maar vervolgens draait ze zich een uur later weer om en huilt ze.
Dit alleen in de nacht en zijn wij dus de klos…
Vraag me af of we haar gewoon moeten laten huilen, zodat ze haar eigen draai wel vindt? Heeft iemand hier ook ervaringen mee? Zo ja, dan zou ik HEEL GRAAG wat tips en trucs willen want onze nachten worden er niet geruster op…
Vast bedankt!

Groetjes Carlijn

Je kunt kijken wat ze doet als je haar laat huilen en anders zit er niets anders op dan lopen
Tot dat ze wel zelf weer draait

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Er zijn veel topics over het omdraaien in de slaap, en dan huilen, maar dan meestal andersom! Joey draaide zich ook om, maar dan op de buik, en ging dan huilen. Heel vervelend, maar er zat voor ons weinig anders op dan hem steeds te draaien… dat duurt even, maar zodra ze zelf terug kunnen rollen is het weer goed, en dat duurt soms lang… sterkte!

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Als ze zich zelf om kan draaien (van haar rug naar haar buik), dan moet ze dat in principe ook in bed kunnen. Daarvoor is het helaas lopen denk ik!
Mijn zoontje sliep ook altij nog als hij zich weer omgedraait had, en daarom kon hij zichzelf ook niet meer terugdraaien, wij hebben dus een flinke poos gelopen!
Gelukkig is dat nu weer over (en lopen we weer voor andere dingen)
Liefs, Anne

Je kan misschien een opgerolde handdoek tegen je kindje aanleggen aan twee kanten zodat ze minder makkelijk kan draaien? Als je dan elastiekjes om de handdoek doet kan hij niet uitrollen zeg maar, dan kan dat nooit een gevaar opleveren voor haar ( eronder raken oid). Misschien het proberen waard?

Lilypie
Lilypie

Hallo,

Bedankt voor de reacties. Er zal dan idd niet veel anders op zitten dan lopen…
Al heeft ze vanacht de hele nacht op haar buik geslapen, heerlijk!
Ik kan die handdoek wel proberen, al s ze zo ontzettend beweeglijk dat ze haar hele bed door krioelt waar geen handdoek tegenop kan denk ik !

Groetjes Carlijn

Geen trucjes uithalen om omrollen tegen te gaan. Het hoort er allemaal bij en het is even een taaie periode als je er tig keer per nacht uit moet om een kleintje goed te leggen.

Niet vastleggen, nergens mee belemmeren ook niet met die handdoekrolletjes. Ze kan daar met haar gezichtje tegenaan komen te liggen en mogelijk adem tekort krijgen. Dus geen toestanden in dat bedje want dat is alleen maar gevaarlijker dan haar lekker laten rollen en haar af en toe goedleggen.

Groetekes, Sje

hoi hoi,

@Mamasnoekie: ik zie dat Joey een zusje krijgt, wat leuk!!! De koningswens hihi! Lekker frummelen aan haartjes en zo! Ik zeg je alvast: pas op in de peuterpuberteit, die is heel pittig bij meiden hahahaha! Nee hoor, eerst lekker genieten van het baby zijn hihi! Veel plezier met shoppen!

Grtz Yavahn

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie