HELP..bijna 6 maanden, nog steeds 5 flessen

Hallo

Kane wordt bijna 6 maanden en het is me nog steeds niet gelukt om over te gaan op 4 flessen. Ik weet niet goed hoe ik te werk moet gaan.

in 1 keer over op 250 ml per fles lukt nooit want hij krijgt amper 220 ml op per keer! De rest laat hij staan.

Ook mag ik GEEN fruit of groente tussendoor geven omdat ze hem nog een week of 4 aan het testen zijn op koemelkallergie. Volgens mij is hij er wel aan toe! Eerder was hij een goede drinker. Nu laat hij vaak wat in de fles staan en drinkt ook niet door. Dit kan aan de NUTRAMIGEN liggen…

Wie heeft een goede aanpak om over te gaan op 4 flessen??

voedingen nu:

7.00 ( wil ik ook aanhouden bij 4 flesjes)
10.30
14.30-15.00
!!! hier al weer vroeg en krijg het niet gerekt: 18.00
laatste met rijstebloem om 21.30

alle flessen: 200 ml.

groetjes Joyce

joyce Kurstjens-huber

ik zou gewoon in 1 keer die laatste fles eraf halen. heb ik ook gedaan hij had er geen moeite mee. als je de laatste fles weg laat zul je ook zien dat hij de rest wel helemaal leeg drinkt. en ik zou er precies 4 uur tussen laten. ook zou ik zijn schema aanhouden. als hij perse om 18.00 uur wilt drinken (de mijne wilt dat ook) dan gewoon zo laten. niet forceren. heb ik ook vaak geprobeerd. al drinkt de mijne de eerste fles om 7 uur smorgens dan nog drinkt hij zijn laatste om 18.00 of 18.30. kun je niet rekken met een speentje of gebruikt hij die niet. en verder zou ik je aanraden om de flessen moeilijk drinkbaar te maken. een kleine speen ofzo of nutriton doorheen zodat hij er langer over doet en een beter verzadigd gevoel krijgt. en eens laten huilen op de tijdstip waarop je hem de laatste fles geeft je zult zien dat als hij het echt niet nodig heeft dan wel doorslaapt de volgende dag zal hij de eerste fles in een teug helemaal leeg drinken. een andere tip is om er iets meer water in te doen. bijv. 220 ml water maar 6 schepjes voeding. en de laatste voeding ophogen naar 210ml met 7 schepjes. dit kan geen kwaad. doe ik ook al heel lang en hij doet er wel de hele nacht mee. slaapt nog niet elke dag door maar mist het niet. succes ermee!

Zie de reactie van mama van Selma, ik heb het precies zo gedaan! (zowel bij 5 naar 4 flessen als van 4 naar 3 flessen).
Je merkt snel genoeg hoe Kane erop reageert.
Succes!

Hallo

Dus je doet in de fles van 18.00 7 schepjes voeding en rijstebloem? De rest vd flessen wel gewoon 200 ml laten?

Bedankt voor de tip! Ik moet hem ook altijd wakker maken om 21.30 dus het zou best eens kunnen dat hij doorslaapt!

ga het meteen proberen.

groetjes Joyce

quote:
Hallo

Kane wordt bijna 6 maanden en het is me nog steeds niet gelukt om over te gaan op 4 flessen. Ik weet niet goed hoe ik te werk moet gaan.

in 1 keer over op 250 ml per fles lukt nooit want hij krijgt amper 220 ml op per keer! De rest laat hij staan.

Ook mag ik GEEN fruit of groente tussendoor geven omdat ze hem nog een week of 4 aan het testen zijn op koemelkallergie. Volgens mij is hij er wel aan toe! Eerder was hij een goede drinker. Nu laat hij vaak wat in de fles staan en drinkt ook niet door. Dit kan aan de NUTRAMIGEN liggen…

Wie heeft een goede aanpak om over te gaan op 4 flessen??

voedingen nu:

7.00 ( wil ik ook aanhouden bij 4 flesjes)
10.30
14.30-15.00
!!! hier al weer vroeg en krijg het niet gerekt: 18.00
laatste met rijstebloem om 21.30

alle flessen: 200 ml.

groetjes Joyce

joyce Kurstjens-huber

joyce Kurstjens-huber

klopt in de laatste fles doe ik 210ml water 7 schepjes voeding, 3 schepjes nutriton en 3 schepjes rijstebloem. de rest van de dag doe ik 200ml water met 6 schepjes voeding en 4 schepjes nutriton.

het is het proberen waard! laat het weten hoe het is gegaan meid!

groetjes

Selma

Mocht het in een keer weglaten niet lukken, ik heb het bij Minke destijds afgebouwd tot ze nog maar 80 cc dronk en daar goed op doorsliep. Toen heb ik hem pas helemaal weggelaten en sliep ze ook gewoon door.
Ik denk ook dat je als je eenmaal bijvoeding geeft, je er zo vanaf bent hoor want dan zijn ze gewoon lekker voldaan

Lilypie First Birthday tickers

Ik heb nu 3 avonden geprobeerd de 5e fles weg te laten en de flesinhoud van die fles over de 4 flessen te verdelen. Kane kreeg de 5e fles rond 21.30. Nu huilt hij rond 24.00 want hij mist zn laatste fles…

Dat afbouwen… hoe heb je dat aangepakt? Heb je de rest ( 120ml ) over de andere flessen verdeeld?

Ja ik zou graag bijvoeding geven maar kane zal toch echt nog 3 weekjes moeten wachten totdat ik bij de kinderarts geweest ben…

dank je voor de reactie!

grxx

quote]
Mocht het in een keer weglaten niet lukken, ik heb het bij Minke destijds afgebouwd tot ze nog maar 80 cc dronk en daar goed op doorsliep. Toen heb ik hem pas helemaal weggelaten en sliep ze ook gewoon door.
Ik denk ook dat je als je eenmaal bijvoeding geeft, je er zo vanaf bent hoor want dan zijn ze gewoon lekker voldaan

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KuQfp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

[/quote]

joyce Kurstjens-huber

Ik deed steeds wat minder in de laatste fles, tot ik hem helemaal wegliet ( dat vond ik toen ook heel spannend weet ik nog goed) . Maar het kan zijn dat jouw kindje gewoon honger heeft omdat hij al ( bijna) 6 maanden is ( Minke at toen al groenten en fruit en had dus meer in haar buikje ) dus misschien kan je pas goed afbouwen als je kindje al dagelijks vast voedsel eet?

Lilypie First Birthday tickers

het zou best eens kunnen dat hij dat mist ja…je zou ook kunnen kijken hoe lang hij erom huilt en hoe hij huilt. is het alleen een beetje dreinen of echt huilen van de honger…meestal herken je dit wel aan je kindje en dan kijken hoe lang hij huilt misschien is ie wel stil na 10 minuten huilen en slaapt ie wel verder…en is wel uit gewoonte dat ie wakker wordt. want de mijne wordt ook wel eens wakker rond die tijd (werd wakker) maar dat was omdat hij dan had gedroomd of zich uitgslapen voelde…en ging daarna weer verder pitten. als hij echt honger had dan kon ik het aan zijn gehuil wel horen.

je zou eventueel ook in de laatste fles iets meer kunnen doen of heb je dat al gedaan? of inderdaad afwachten tot je bijvoeding mag geven. over het advies van Linette zou jeook nog kunnen nadenken misschien is dat ook wel een optie…in ieder geval succes ermee! als hij er aan toe is dan wordt ie daar niet meer wakker om hoor…dat komt wel goed

Ik zou denk ik de 5e fles gewoon blijven geven. Over 3 weken weer naar de Kinderarts en daar zou ik overleggen wat zij zouden doen.