Help! Bijna 12mnd en om 5 uur nog steeds fles

Hallo mamas, ik heb onlangs een soort gelijk topic geopend maar zit met nog een dringende vraag: Ons zoontje Joaquin (volgende week 12 mnd) komt zeer regelmatig nog steeds heel vroeg in de ochtend (niet iedere dag af en toe ook om half 8 maar is zeldzaam de laatste tijd) en wij geven hem dan nog steeds een fles, omdat ik GEEN ochtendmens ben en ik niet van plan bens ochtends om 5 uur beneden een boterham of bordje pap te gaan geven en de dag op dat tijdstip te beginnen. Dan kun je mij bij elkaar vegen als ik dat een paar dagen zo zou moeten doen. Maar ja, hoe moet ik het dan aanpakken met melk geven of `s ochtends om 5 uur houd hij niet stil voordat hij iets in zijn maagje heeft. Ik leg hem na het drinken nog altijd even terug en slaapt hij nog wel tot 8 uur soms 9 uur.

Ik ga dus om 8 uur / 9 uur negen met hem naar beneden en wil hem dàn een boterhammetje geven of pap maar is dat dan niet teveel als hij tussen 5 en 6 al een fles van 200 ml heeft gehad? Ik weet echt niet hoe ik dit nu moet aanpakken, Moet ik hem dan maar wat diksap geven zo vroeg en weer even terugleggen en dan later bij de boterham melk…? Help ik doe het zeker helemaal verkeerd? Maar ik kan echt niet zò vroeg de dag beginnen…

tips asjullieblieft…?

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

haha heel herkenbaar. Ik ben ook echt geen ochtendmens. Ik ben me nu ook al druk aan het maken over straks als hij geen fles meer krijgt. Nu blijven we ook liggen na de fles en dan proberen we hem bij ons nog even te laten slapen. Ik kom meestal pas rond een uur of 09.30-10.00 beneden en dat vind ik al vroeg! Gelukkig laat mijn vriend mij af en toe ook liggen tot een uur of 12. Heerlijk.

Maar ik ben bang dat we straks toch gewoon op moeten staan.Maar 5 uur is wel erg vroeg vind ik. Hoe laat krijgt hij zijn laatste fles 's avonds?

22-12-2009 colin geboren

Hoi mamavancolin, hij krijgt zijn laatste fles om 19:00u (200 ml) met 3 scheppen bambix avondpapje… daarna meteen naar bed.

Hoihoi,

Je zou eventueel de papfles van 's avonds wat kunnen verzwaren
Sarah krijgt voor ze naar bed gaat 180 cc met 7 schepjes en 5 a 6 scheppen pap.

En mss smorgens om 05.00 een half flesje?

En 5 uur vind ik ook nog nacht hoor, haha, geen haar op mn hoofd die eraan denkt om er op dat tijdstip uit te gaan.
Half 7 op zn allervroegst en 7 uur moet ik er toch uit omdat de oudste naar het mkd moet.

Hoi mamacolin en mamajob, ik heb nog even wat collegas gevraagd hier en gegoogled (Viva is wel leuk forum ook) en ik blijf hem gewoon een fles gevens ochtend hoor.

Maar zou ik dan s ochtends òòk een papfles kunnen geven net alss avonds of is dat teveel? want daar hoor ik ook veel moeders over, weten jullie wat je daar dan precies voor gebruikt?

Ik heb nu avondpapje bescuit en peuterontbijt van bambix in huis maar dat peuterontbijt is lepeltjes pap… wat moet ik kopen als flespap?
Hahaha als je op dat Viva forum kijkt zie je dat veel moeders met hetzelfde probleem zitten en veel mama`s zeggen zo van waarom zou je die fles schrappen?!! Als dat toch werkt voor jullie?! Is eigenlijk ook zo hè. Nou ik hoor het graag… xxx

p.s. ga vanavond meteen uit proberen hoe hij het doet op een zwaardere fles, mamajob! Ben benieuwd!

ik gaf trouwens eerst altijd 210 met 7 scheppen en 3 scheppen pyamapapje. Nu geef ik geen pap meer omdat hij dat niet nodig heeft. Misschien laatste fles iets later geven en iets later naar bed of is dat geen optie?

22-12-2009 colin geboren

ow hier is je andere topic, natuurlijk ga je niet om 05.00 uur beneden zitten met een boterham, … zeker nie !
gewoon een fles geven, ik doe dus om 19.00 uur savonds…een pyama-papje,maar je kan ook gewoon melk met bambix doen, misschien dat hij het dan wa langer uit houdt dan 05.00 uur da’s ff proberen waard zou ik zeggen, pippy slaapt tot 07.30 uur op dat pyama pappie, anders had ze allang een dikke bambixfles savonds gegeven, anders had ze een mama met een zeer kortlontje in de morgen, ik ben namelijk ook zo’n mogenzonnetje (not)
maar mocht dat zo blijven om 05.00 uur dan gewoon een papfleske, kan je nog altijd een boterham om 09.00 uur doen… pippy kwam van de week ook een keer om 05.30 uur …nou ja dan denk ik, papflessie erin,want ik wil nog ff slapen, toen werd ze om 09.30 uur pas wakker, toen heb ik haar een boterhammie gegeven en wat fruit omdat er wel wat langer tussenzit…
als het schema normaal is en ze krijgt om 07.00 uur die papfles , dan krijgt ze om 10.00 uur alleen fruit, en geen boterham…want die krijgt ze altijd om 12.00 uur … tis een beetje vogelen enz… maar ja goed wij eten ook niet elke dag volgens een vast ritme, de ene dag heb je meer trek of minder ,

maar vind dat je een prima schema heb hoor wijffie…

Baby geboren

Het ene ritme van een kindje is anders dan andere kindjes. Het kan best wel zijn dat je kindje om 5 uur de slaap uit heeft en dus de dag begint. De kleine van mijn schoonzusje heeft het ook een hele tijd gehad, elke dag tussen 5 en 6 wakker! En dan ook echt wakker.
Ik zou persoonlijk geen diksap gaan geven. Misschien een heel klein flesje geen dikke fles. Je kindje is bijna een jaar en zou heel goed zonder de “nacht” voeding moeten kunnnen. Ook omdat het s’avonds een fles krijgt.
Onze meid was met 11 maand van de flesvoeding af. Die kreeg na het warm eten een toetje en meestal had ze nog een tuitbeker met roosvice/diksap staan dat dronk ze dan op. s’ Morgens tussen 7 en 8 was ze dan weer wakker voor haar eten.

En als je je kindje nu laat liggen? Huilt hij dan net zo lang dat hij iets krijgt?

Gr

Ik zou gewoon proberen een slokje water te geven.
En verder inderdaad laten liggen, en dan maar even huilen.

Om 5 uur is het nog geen ochtend.
En zeg dat dat je hem er bijvoorbeeld om 7 uur eruit haalt.
Even volhouden, maar… de aanhouder wint.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Sugars303 hahaha dank je! Lief dat je me ff een hart onder de riem steekt!!

Ik zal jullie op de hoogte houden, ik ga vanavond eerst eens proberen een zwaardere fles te geven, wie weet! En als dat na een paar dagen niet werkt ga ik eens kijken of ik iets anders kan verzinnen maar s ochtends zo vroeg gewoon laten huilen is geen optie want ons meneertje houd dat tot 7 uur vol als wij eruit moeten om te werken en dan doen we van 5 tot 7 geen oog meer dicht aaarrrggghh!!s avonds later op bed gaat niet, wij zitten in zon vast ritme dat Joaquin om 7 uur begint te zeuren om zijn fles en oogjes gaat wrijven en jengelen dus is echt bedtijd! Na 5 uur fles slaapt hij ook weer meteeen door tot soms 9 uur dus tja....... echt wakker isie dan toch niet. Is ff een beetje aanklooien nu maar nogmaals, ik houd jullie op de hoogte! Alvast een fijne avond allemaal. xxx

Hooowwwii, nou gisteren meteen rijstenbloem gehaald en een fles gegeven 180 water 7 scheppen 5 rijstebloem, het was half 6 vanochtend, nog even wennen denk`k!

Het grappige is ik heb door mijn schoonmoeder mn schema aangepast, en heb nu al 2 dagens ochteds een boterhammetje aangeboden (rond half 9, 9 uur) hihi maar hij hoeft het echt niet hoor misschien ook nog even volhouden. xxx