Help bij mijn ouders inwonen!

pfff het loopt allemaal niet zo lekker hier. Ons huurhuis wordt echt onbetaalbaar, namelijk EUR 940,00 p.m. en aangezien ik nu al een tijd in de WW zit en mijn vriend flexibele inkomsten heeft kunnen we dit niet meer zo lang trekken. We hebben dan ook besloten onze huur per 15 augustus op te zeggen en tijdelijk bij mijn ouders te gaan inwonen. Onze honden kunnen niet mee, dus die gaan naar mijn zus. Ik zie er heel erg tegenop, maar beter dan echt in de financiele problemen komen.
We hebben daar ook niet echt een ruimte die we kunnen inrichten ofzo, dus we zitten echt bij elkaar continu. Ik ben heel erg graag alleen en dat zal nu dus niet meer vaak voorkomen. Ik ben ook bang dat het mijn ouders al snel te druk wordt met die kleine…
Hopelijk valt het allemaal mee en vinden we snel iets anders…
Wilde het eventjes delen…

22-12-2009 colin geboren

Jeetje meid, wat vervelend!
En een huur van 940 euro is ook echt belachelijk hoog! Zo hoog is onze hypotheek niet eens…

Ik hoop dat jullie snel weer een eigen plekje vinden, want idd, op elkaars lip zitten hou je ook niet lang vol.

Sterkte!

Lilypie First Birthday tickers

Wow dat is inderdaad wel heel veel huur
Is er wel al zicht op een goedkoper huisje?

Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om bij je ouders te gaan wonen… Hoe dol ik ook op mijn ouders ben ben toch ook heel blij met mn eigen plekje!

Succes!!!

ik weet hoe je je voelt en dat is echt het laatste wat je eigenlijk wil (nouja beter dan de straat of opvanghuizen maar je snapt mijn punt wel, wij hebben het ook gehad, voordat rico geboren was. alleen was dat niet bij mn ouders maar bij een goede vriend)
ook hier wordt de huur voor een simpele flat behoorlijk duur. wij betalen ruim 500 euro voor een appartement, en dan te bedenken dat je voor een normale eengezinswoning maar 20 euro meer betaald. wat jij aan huur betaald is echt belachelijk! en het gaat elk jaar omhoog dus ik snap je helemaal; dit kan zo niet en je moet echt goedkoper gaan wonen. wel vervelend dat je het idee hebt dat je op een schopstoel komt te zitten, ik zou daar echt met je ouders over praten meid want anders vind je bij elke aangelegenheid wel iets waardoor je het gevoel krijgt: ze zijn het zat… (wat dan 9 van de 10 keer een hele andere reden heeft; ochtendhumeur ik noem maar wat!) je moet wel met een fijn gevoel daar naartoe gaan en niet met deze angst.
succes met het vinden van een betaalbare woning… het valt niet mee in deze tijd

Dat is pittig, zeg. Sterkte!

Groetjes,
M

Succes, dat zal idd niet meevallen. Hopenlijk vinden jullie snel iets anders!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Kan je niet in een chalet of in een caravan, aangezien het nu nog zomer is.

Jeetje moeilijk zeg! Maar je moet het maar zo zien, in de schulden is veel erger, en nu kan je teminste je kind geven wat et nodig heeft, ipv het aan de huur te besteden! Succes, ik hoop dat jullie snel iets voor jezelf vinden!

Wat een ontzettend hoge huur, als ik dan bedenk dat onze hypotheek de helft is … maar dan woon ik in een dorp vlakbij de stad. Is er zicht op iets goedkopers? Een verstandige beslissing maar wel moeilijk. Probeer toch het positieve er van in te zien, tegenwoordig hebben veel mensen financiele problemen, als je dat kunt voorkomen ben je een heel eind. Nu op zoek naar iets betaalbaarders … Heel veel sterkte en succes!

Jee, wat een hoog bedrag!

Miss wat Delmira zegt, een caravan of zomerhuisje huren? Maar dan wel na de zomer, want nu is het helemaal niet te betalen!

Hoop echt dat het maar tijdelijk is want bij je ouders inwonen is natuurlijk verre van ideaal…

Groetjes van Sascha en Senne

Heb voor mijn vader ook tot 2x toe iets moeten zoeken voor nood maar ook vakantiehuisjes zijn ontzettend duur en tegenwoordig mag je er niet lang meer in zitten. Een caravan staat vaak op particulier terrein waardoor de prijzen ook omhoog schieten, mensen willen er geld aan verdienen !!!

Kun je niet een sociale/medische urgentie aanvragen bij de woningbouw cq gemeente. Mij heeft dit ooit eens geholpen en kreeg ik een eensgezinswoning voor mijn eentje ?! Een aanvraag zou ik altijd doen en gewoon flink aandikken dat dit geen oplossing is voor jullie en een kind!

Succes

Wat Esther zegt eens met de woningbouwvereniging gaan praten of ze iets anders voor jullie hebben dat betaalbaar is, je laat tenslotte wel een mooie woning achter voor iemand anders of is de woning waar je nu zitten vrije sector.
Zou je huursubsidie aan kunnen vragen dat je er dan kan blijven wonen.

Het is toch erg dat het zo verschrikkelijk duur is in Nederland, ik maak me af en toe ook druk om de jeugd van tegenwoordig/de starters … het is toch niet te doen joh.
Waar ik woon heb je voor 150.000 een garage voor je auto laat staan een huis.

Heel veel sterkte, ik moet er niet aan denken om bij mijn ouders te moeten gaan wonen.

Wat heftig voor jullie!! Goed dat jullie de beslissing genomen hebben voordat jullie financieel helemaal in de put zitten. Maar toch blijft het een grote stap. Idd belachelijk wat jullie nu aan huur betalen. Ik hoop dat jullie snel zicht hebben om een betaalbaar huisje.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

dank jullie voor de reakties!!

We hebben de huur inmiddels opgezegd en nu wil de huurbaas ineens bellen vanavond. We zouden dit huis nl eerst proberen te kopen, maar daar hebben we vanaf gezien omdat hij ons een beetje was aan het manipuleren om dat op stel en sprong te doen en wij willen daar wel rustig over nadenken. Ik ben benieuwd wat hij wil. Die huur is echt belachelijk, ja. Maar ik wilde toen ik zwanger was zo graag terug naar mijn familie dat het me toen niet zoveel uitmaakte. Het is wel een fijn huis in een fijne buurt dus ik ga het wel missen.
Gelukkig hebben mijn ouders wel een chaletje in Zeeland waar ze regelmatig naartoe gaan dus dan zijn we toch nog even samen.

Voorrang bij de woningvereniging doen ze hier niet aan en dat wil je ook niet, want dat moet je alles aanpakken en ik wil niet in zo’n tuigbuurtje zitten. Via de woningvereniging hier krijg je bijna alleen maar huizen in van die buurten dus dan toch echt liever even bij mijn ouders.

We hopen iets te kunnen kopen vanuit daar… maar komt wel goed allemaal!!

22-12-2009 colin geboren