Help Baby 6 maanden wordt heel ziek van groentehap

Hoi,

Ik heb een kindje van 6 maanden.
sinds twee maanden geef ik haar fruit en groente.
Met fruit gaat het heel goed, maar de groente komt er elke keer naar een uur weer uit en dus ook de fles met melk. Afgelopen zaterdag was het zo erg dat ze nog een uur lang bleef kokhalzen en overgeven. Wie herkent dit!

Hoi Sann,

Ja ze heeft het met alle groente. Ik vind het zelf heel raar omdat ze niet op fruit reageert. Ik wil het inderdaad met een potje vanaf 6 maanden gaan proberen, maar dat vind ik wel heel erg eng. Maar goed ik moet toch iets proberen.Ik heb het ook aangegeven bij cb en de huisarts maar die zeiden beide dat ze niet allergies er voor kon zijn anders had ze het ook bij de groente gehad.

Hoe is haar voedingsschema? Kan het zijn dat ze teveel te kort op elkaar krijgt en dus gewoon te vol zit waardoor ze alles er weer uitgooit?

Groetekes, Sje

Ik weet niet hoeveel groenje je geeft maar ook nog fles melk lijkt me wat teveel van het goede net wat Sje ook zegt.

Dylano kreeg anderhalf uur tot 2 uur na zijn groente zijn fles.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi,

Haar voedingsschema is:

Om 8 uur fles 180/6
10/30 half potje fruit
13/00 fles 180/6

16/00 nog geen half potje groente
17/00 fles 180/6 ( drinkt ze niet helemaal leeg)
20/00 fles 180/6 + 2/5 poederschepje bambix

Groetjes

Dan denk ik indd niet dat ze te vol zit. Je zou kunnen proberen de groente hap een half uur vroeger te geven of de fles een half uur later en kijken hoe ze dan reageert.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi,

Vandaag heb ik weer groente geprobeert. Een heel klein beetje, bij het eerste hapje begon ze al te kokhalzen maar ik heb haar nog wel een paar hapjes gegeven. toen gestopt en nog wat fruit gegeven. Gelukkig bleef het er nu wel in maar het was ook maar heel weinig. Misschien moet ik de groente door het fruit mengen, wat denken jullie?

Groetjes.

Dat zou ik niet doen. Waarschijnlijk moet ze wennen dan weer wennen aan de smaak na een tijdje en kost het jou weer extra werk.
Heel heel langzaam een beetje opvoeren. Dan moet het goed gaan.
Moet geen drama worden anders wil ze zometeen ook geen fruit meer.
Komt vanzelf goed. 6 maand je hebt nog alle tijd en ze moet het nu toch nog veel van de melk hebben.

Groetjes Carolien

Ik denk dat die fles van 17.00 inderdaad te kort op de groentehap zat. Geen wonder ook dat ze die fles niet helemaal opdronk.

Groenten en fruit mengen niet doen!

Groetekes, Sje