HELP! 6 maanden sprong!

HELP!! Mijn dochter heeft momenteel de 6 maanden sprong, ik weet het zeker. valt geen land mee te bezeilen. Als ze wakker is gaat het wel, dan wat huileriger dan normaal, maar bed, dat is echt en drama! Krijsen, huilen, tut op de grond gooien etc etc. en dat gaat maar door, soms wel 2 uur. Dan ligt ze om 20:00 op bed en is het uiteindelijk om 22:00 stil. s middags precies hetzlefde verhaal. Nu ga ik wel steeds om de 10 min even kijken omdat ze ook regelmatig op haar buik draait in bed als ze zo aan het krijsen is en dan draai ik haar weer terug op haar rug omdat ze zelf nog niet terug kan. Nu vraag ik mij af of ik dit wel moet doen. Volgens mij heeft ze nl erg goed door dat mama of papa komt als ze huilt en ik denk dan ook dat ze haar tut expres op de grond smijt, omdat ze dan ook weet dat ik hem terug kom geven. Aan de andere tref ik haar in zo’n bui dus regelmatig worstelend op haar buik aan in bed en wil haar niet zo laten liggen als ze zelf niet terug kan draaien, dus…mama gaat toch steeds naar haar toe. Wat zouden jullie doen? Nog andere tips om deze verschrikkelijke sprong door te komen?

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 21 May 2010 09:32:32

Er zit niets anders op dan deze sprong “uitzitten”… rot he die fases, je kan dan echt denken wat moet ik ermee!? Maar houd vol, over een paar dagen is het waarschijnlijk weer over.

ik deed in het begin ook vaak op de andere manier, laten huilen of om de 10 min. kijken en weglopen maar na een tijdje heb je het echt gehad. vooral als ze al 2 uur in bed liggen te huilen om in slaap te komen. sinds een week of twee doe ik het op een andere manier en nu komt hij veel sneller in slaap. de laatste uurtje (dus voor de laatste fles) neem ik hem mee naar mijn slaapkamer. soms komt mijn man ook mee. dan geef ik hem daar de fles en speel dan heel rustig met hem. ik maak hem zeg maar helemaal klaar om te slapen. dus geen tv geen geluid voor afleiding. zo is hij zelf ook heel erg rustig en kan dan de vermoeide dag goed afsluiten. daarna leg ik hem op bed.

overdag als hij huilt dan ga ik zijn kamer in en pak hem op en fluister wat lieve woordjes in zijn oor. totdat hij een diepe zucht neemt en rustig en kalm wordt. dan leg ik hemop bed en vertel hem dat ik inde buurt ben. en voila! hij slaapt als een roosje.

een sprong of niet ik denk dat kinderen soms wat moeite hebben met in slaap komen en daar zorgen wij zelf soms voor. volgens een onderzoek blijkt dat een kind wat overdag erg actief is geweest makkelijker in slaap komt. elke 10 minuten dat ze stil zitten duurt het 3 minuten langer om in slaap te komen. hoe stom het ook klinkt we moeten ze goed bezig houden. ook moet je ervoor zorgen dat ze voordat ze gaan slapen niet te veel geluid om zich heen hebben dus niet in een chaos gaan voeden. ook tv aan tijdens het voeden zorgt voor veel prikkels ook al kijken ze er niet naar. vooral het laatste uurtje kun je beter heel rustig en stil houden zodat ze zich kunnen voorbereiden op het nachtrust.

sinds ik op deze manier met mijn zoontje om ga heb ik het gevoel dat hij veel beter slaapt en vrolijk wakker wordt. laten huilen is een ander verhaal doe dat alleen als je denkt die wilt alleen aandacht meer niet.

hoop dat je wat aan mijn tips hebt heeft niet zozeer met sprongetje te maken omdat ik daar weinig in geloof. want sinds we kme bij mijn zoontje ontdekt hebben en het aan het behandelen zijn, is er geen spoor van een sprongetje meer over…terwijl ik daarvoor alles wel op een sprongetje gooide.