Help 5 keer 180 ml te weinig?

Hai allemaal,

Yara is nu bijna 16 weken en ze krijgt 5 keer 180 (dus eigenlijk 5 keer 200ml) voeding. maar ik merk dat ze hier het nog maar net 3 uur op redt. Ze is denk ik +/6kilo

• Terwijl normaliter doet een kleintje het toch 3,5 uur / 4 uur op één voeding? begreep ik althans.
    Ze drinkt de fles in 10 min leeg. Ze krijgt nutrilon AR. (reflux, zit veel johannesbroodpit in) Ik kan de flessen niet opvoeren want ze krijgt al het maximale. Ik wilde over 1 week gaan starten met groentehapje , want ik dacht dan compenseert dit een klein beetje, maar het CB adviseert om hier pas mee te gan starten met een half jaar? Ik begrijp het niet meer , overal lees je 4 maanden maar dat is niet het advies van het CB? Wat is jullie ervaring?
    Hoe kan ik Yara toch tevreden houden?
    Graag tips.

groetjes,

Mappa en Yara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Mappa,

Zoë is 17 weken nu en krijgt 5x 220 voeding. Officieel mag je niet meer dan een liter per dag geven, maar de wijkverpleegkundige zei dat je gerust tot 210 + 7 schepjes kunt gaan en dan 5 flessen.
Ook bij een aantal andere topics over eetschema’s zie je dat veel baby’s 5x 230cc krijgen, dus ik zou gewoon beginnen om Yara wat meer te geven.

Groetjes,
Inge

De darmen zijn met 6 mnd pas echt klaar voor vast voedsel. Daarom adviseerd het cb dat waarschijnlijk ook. Ikzelf heb borstvoeding gegeven, daar mag je zoveel van geven als ze nodig hebben, met kv dus niet. Het lijkt me dan ook erg lastig als ze er niet genoeg aan heeft. Je kan voorzichtig beginnen met gr of fr en kijken of ze er niet op reageerd (krampjes).
Of kan je ook ander drinken tussendoor geven? Dat vult dan ook weer wat.

Gr Sandra

Dank jullie wel, dat stelt me wel gerust. Ik ben anders bang dat ik haar overvoed en dat ik straks met een te zware baby zit die zelf geen kant meer op kan bij wijze van…haha
Maar jullie hebben wel gelijk, , gewoon je hart volgen. (ook al is dat soms lastig.)

groetjes.

Mappa en Yara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

He Mappa,
Wij hebben dat ook een tijdje gehad met Anouk. Ik ben toen begonnen met een beetje fruithap 's middags. Gewoon een paar lepeltjes. Zodat je wat meer tijd kunt rekken tot de volgende fles. Vaak gaan ze ook vanzelf weer iets minder drinken (tenminste bij ons dan). Zou haar inderdaad niet gaan “overvoeren”, vaak zijn die maagjes daar nog veel te klein voor.
Veel succes. Grt, Sabine