Meid ik herken dit helemaal. Mijn zoontje heeft een ook behoorlijke voorkeurshouding gehad. Hij had hierdoor een scheefgroei en een afplatting op zijn achterhoofd. Wij deden er ook van alles aan om dit te voorkomen:
- zijn bedje anders zetten
- iets tegen zijn hoofd zodat hij de andere kant wel op moest kijken
- voeden aan de andere kant
- aankleedkussen recht leggen
etc etc
Wij ging verder naar de fysio met Dani. Dit heeft ook geholpen, daar hebben ze ook die hoofdmeting gedaan en Dani zat op een gegeven moment op 108%.
Dani was toen inmiddels als rond de 7 maanden als ik het goed heb.
Bij Dani was het in eerste instantie ook een twijfel. Wat we bij hem alleen goed konden zien is dat zijn nekspieren (die hij veel gebruike, mede door de oefeningen) de onderkant van zijn hoofdje zeg maar weer een beetje bol werd en zichzelf dus ook een beetje aan het herstellen is.
Met de meting kijken ze de hoofdomtrek gemeten vanaf de oortjes en hierdoor kon je bij Dani de bolling die weer onstond onder aan zijn hoofdje niet meten.
Maar de fysio zag dit wel en gaf aan dat de kans heel groot zou zijn dat het hoofdje zonder helmpje zich zou gaan herstellen.
uiteindelijk heeft Dani dus geen helmpje gehad. Je kan aan zijn hoofdje nu nog wel zien dat het niet helemaal bol is, maar het is al heel veel beter dan dat het was. Ik denk dus wel dat dit de komende tijd/jaren goed gaat komen of in iig bijna niet meer zichtbaar is.
Loop jij ook bij de Fysio? En wat zeggen zij? anders zou ik eens een afspraak maken bij de Fysio. Gebruikt jou kindje goed zijn nekspieren? Slaapt hij op zijn rug of buik?
Een helmpje is best een behoorlijke ingreep, maar hoor hier ook positieve verhalen over. Er zijn een paar meiden op het forum waarvan hun kindje ook een helpje heef gehad (of nog steeds heeft).
Hopelijk heb je hier iets aan.