Hellup!

hallo,

ik ben een moeder van twee kinderen die beide niet willen eten, en zelfs erg weinig drinken. mijn zoontje is 1 en half jaar en m'n dochter is bijna drie jaar. 

mijn zoon drinkt heel weinig (ongeveer 450cc perdag)hij eet met moeite, eigelijk weet hij helemaal niet dat hij eet. We moeten hem zo erg afleiden dat hij een paar hapjes binnen krijgt. hij moet wel een eigen lepel bij zich hebben om zichzelf te afleiden en te roeren(en te knoeien).

Mijn dochter heeft 4maanden lang sondevoeding gekregen.ze weigerde drinken al vanaf toen ze geboren was. nu heeft nu ook erge eetproblemen. We moeten erg veel gaan knocken zodat ze iets binnen krijgt.

Dus laat staan als ze ziek zijn. ten eerste: ze drinken geen water! dan met zo'n hoge koorts en diaree, zitten wij weer in de problemen en naar de arts brengen.

De arts zelf zegt tegen ons: zorg dat ze genoeg vocht binnen krijgen. die kan makkelijk praten. Een keer was m'n dochter zo erg uitgedroogd dat ze werd opgenomen in het ziekenhuis met een infuus. niemand weet hoe het bij ons thuis gaande is.  Ik wil gewoon weten of er iemand zo'n kinderen heeft. reageer pleas dan!

ik heb niet meteen een tip, maar misschien dat je vraag op het forum meer tips oplevert.

Bij mijn jongste zit ook een kindje in de klas met eet/slik problemen

Zij krijgt logepedie, misschien dat die wat voor je betekenen

Sterkte Tries

hallo tries,

bedankt voor je reactie! ze is echt al overal bekend. Bij logopediën, diëtist en video hometraining en nog fysiotherapie! Maar evengoed bedankt...

groetjes, fatna.